Definitivat religie ortodoxa 2012.
Subiecte si barem de corectare.
Varianta 3.
Subiecte si barem de corectare.
Varianta 3.
http://subiecte2012.edu.ro/2012/definitivare/Subiecte_si_bareme/
Ministerul Educaţiei, Cercetării, Tineretului şi Sportului
Centrul Naţional de Evaluare şi Examinare
Probă scrisă la Religie ortodoxă - Varianta 3
EXAMENUL NAŢIONAL DE ACORDARE A DEFINITIVĂRII ÎN ÎNVĂŢĂMÂNT
17 iulie 2012 - Proba scrisă - Religie ortodoxă - VARIANTA 3· Toate subiectele sunt obligatorii. Se acordă 10 puncte din oficiu.
· Timpul de lucru efectiv este de 4 ore.
SUBIECTUL I (30 de puncte)
I. A. „Păziţi toate poruncile Mele şi toate hotărârile să le ţineţi, căci omul care le plineşte va trăi prin
ele: Eu sunt Domnul Dumnezeul vostru.” (Levitic 18, 5)
Pornind de la textul de mai sus, răspundeţi la următoarele cerinţe:
1. Prezentaţi două însuşiri ale legii morale a Vechiului Testament.
2. Interpretaţi porunca a III-a şi porunca a VIII-a. 15 puncte
I. B. Redactaţi un text cu tema Sfânta Biserică, dezvoltând următoarele aspecte:
a. Întemeierea Biseriicii;
b. Însuşirile Bisericii;
c. Argumentare biblică şi patristică. 15 puncte
SUBIECTUL al II-lea (30 de puncte)
II.A. Descrieţi, la alegere, una dintre următoarele metode de învăţământ: explicaţia, eseul,
prezentând:
a) definiţia;
b) caracterizarea metodei;
c) un exemplu de utilizare a metodei la disciplina religie. 10 puncte
II.B. Prezentaţi principiul învăţării active şi conştiente, evidenţiind totodată şi caracteristicile
fundamentale. 10 puncte
III.C. Elaboraţi o secvenţă dintr-un proiect de lecţie pentru ora de religie, care prezintă modalitatea
de adaptare şi de integrare a calculatorului, ca mijloc de învăţământ la disciplina religie, pe o temă
la alegere, conform programei şcolare în vigoare. 10 puncte
SUBIECTUL al III-lea (30 de puncte)
Formele educaţiei (educaţia formală, educaţia nonformală, educaţia informală): definirea, analiza şi
interdependenţa conceptelor.
BAREM DE EVALUARE ŞI DE NOTARE - VARIANTA 3
· Se punctează oricare alte formulări/ modalităţi de rezolvare corectă a cerinţelor.
· Nu se acordă punctaje intermediare, altele decât cele precizate explicit prin barem. Nu se
acordă fracţiuni de punct.
· Se acordă 10 puncte din oficiu. Nota finală se calculează prin împărţirea punctajului total
acordat pentru lucrare la 10.
SUBIECTUL I (30 de puncte)
I.A. Total 15 puncte - Legea morală a Vechiului Testament, Decalogul
1. Pentru prezentarea corectă şi completă a două dintre însuşirile Legii morale a Vechiului
Testament, se acordă 6 puncte, câte 3 puncte pentru fiecare însuşire (2x3p=6p.); pentru
răspuns parţial corect sau incomplet se acordă 4 puncte, câte 2 puncte pentru fiecare însuşire
(2x2p=4p.); pentru răspuns incorect sau lipsa acestuia, 0 puncte.
2. Pentru interpretarea corectă şi completă a poruncii a III-a se acordă 4 puncte; pentru răspuns
parţial corect sau incomplet se acordă 2 puncte; pentru răspuns incorect sau lipsa acestuia, 0
puncte.
3. Pentru interpretarea corectă şi completă a poruncii a VIII-a se acordă 5 puncte; pentru răspuns
parţial corect sau incomplet se acordă 3 puncte; pentru răspuns incorect sau lipsa acestuia, 0
puncte.
I.B. Total 15 puncte - Sfânta Biserică
a. Pentru prezentarea corectă şi completă a întemeierii Biseriicii, se acordă 4 puncte; pentru
răspuns parţial corect sau incomplet se acordă 2 puncte; pentru răspuns incorect sau lipsa
acestuia, 0 puncte.
b. Pentru prezentarea corectă şi completă a însuşirilor Bisericii se acordă 8 puncte, câte 2 puncte
pentru fiecare însuşire (4x2p=8p.); pentru răspuns parţial corect sau incomplet se acordă 4
puncte, câte 1 punct pentru fiecare însuşire (4x1p=4p.); pentru răspuns incorect sau lipsa
acestuia, 0 puncte.
c. Pentru argumentare biblică şi patristică corectă şi completă a întemeierii şi însuşirilor Bisericii,
se acordă 3 puncte; pentru răspuns parţial corect sau incomplet se acordă 2 puncte; pentru
răspuns incorect sau lipsa acestuia, 0 puncte.
SUBIECTUL al II-lea (30 de puncte)
II. A. TOTAL10 puncte
a. definiţie …………………………………………………………………………………………...3 p.
Pentru răspuns corect şi complet se acordă 3 puncte; pentru răspuns parţial corect sau incomplet
se acordă 2 puncte; pentru răspuns incorect sau lipsa acestuia, 0 puncte.
b. caracterizarea metodei ……………………....……………………………………………………3 p.
Pentru răspuns corect şi complet se acordă 3 puncte; pentru răspuns parţial corect sau incomplet
se acordă 2 puncte; pentru răspuns incorect sau lipsa acestuia, 0 puncte.
c. exemplificarea metodei ……………………………………………………….………………… 4 p.
Pentru răspuns corect şi complet se acordă 4 puncte; pentru răspuns parţial corect sau incomplet
se acordă 2 puncte; pentru răspuns incorect sau lipsa acestuia, 0 puncte.
II. B. TOTAL 10 puncte
- Prezentarea principiului didactic …………………………............................................................4 p.
- Evidenţierea caracteristicilor fundamentale ...................................................................................6 p.
II.C. TOTAL 10 puncte
- Alegerea temei/conţinutului în conformitate cu programa de religie în vigoare............................2 p.
Pentru răspuns corect şi complet se acordă 2 puncte; pentru răspuns parţial corect sau incomplet
se acordă 1 punct; pentru răspuns incorect sau lipsa acestuia, 0 puncte.
- Elaborarea corectă a secvenţei de lecţie …..…………….……………………………........ ……4 p.
Pentru răspuns corect şi complet se acordă 4 puncte; pentru răspuns parţial corect sau incomplet
se acordă 2 puncte; pentru răspuns incorect sau lipsa acestuia, 0 puncte.
- Exemplificarea folosirii adecvate a mijlocului de învăţământ ........………………….....………4 p.
Pentru răspuns corect şi complet se acordă 4 puncte; pentru răspuns parţial corect sau incomplet
se acordă 2 puncte; pentru răspuns incorect sau lipsa acestuia, 0 puncte.
SUBIECTUL al III-lea (30 de puncte)
- Definirea conceptului de educaţie formală 4 puncte
- Definirea conceptului de educaţie nonformală 4 puncte
- Definirea conceptului de educaţie informală 4 puncte
- Analiza conceptului de educaţie formală 4 puncte
- Analiza conceptului de educaţie nonformală 4 puncte
- Analiza conceptului de educaţie informală 4 puncte
- Interdependenţa formelor educaţiei 6 puncte
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu