duminică, 1 decembrie 2013

Catedrala Sfanta Sofia din Istanbul ar putea sa redevina moschee




Catedrala Sfanta Sofia din Istanbul ar putea sa redevina moschee
Sursa: http://www.incont.ro/lumea-in-contul-tau/catedrala-sfanta-sofia-din-istanbul-ar-putea-sa-redevina-moschee.html
   Catedrala Sfanta Sofia din Istanbul, un simbol al crestinatatii si al ortodoxiei, ar putea sa redevina moschee, informeaza site-ul publicatiei franceze Le Nouvel Observateur.

De peste 15 secole, bazilica Sfanta Sofia nu a fost scutita de furtuni de tot felul.    
    Cu toate acestea, de la inaltimea celor 55 de metri ai sai, Sfanta Sofia, cel mai vizitat monument din Istanbul, a reusit sa treaca peste razboaie, sa reziste la seisme si sa supravietuiasca multor polemici.
     Sfanta Sofia se afla acum, din nou, in centrul unei dezbateri: intr-o perioada in care guvernul turc este acuzat ca doreste sa "islamizeze" tara, vicepremierul turc Bülent Arinç a generat un nou val de controverse, dupa ce a declarat ca doreste ca aceasta fosta biserica ortodoxa, transformata in muzeu in 1934, sa redevina moschee, asa cum a fost pe vremea Imperiului Otoman.
   Asumandu-si rolul de aparator al mostenirii ortodoxe si bizantine, Grecia a luat imediat pozitie, condamnand aceste declaratii care "ranesc sentimentele religioase ale milioanelor de crestini".
    Opera arhitecturala majora, construita in secolul al VI-lea e.n., biserica in care erau incoronati imparatii bizantini a fost transformata in moschee in secolul al XV-lea, dupa caderea Constantinopolului in mainile otomanilor. In timpul regimului laic al lui Mustafa Kemal, Sfanta Sofia a fost transformata in muzeu si este vizitata in fiecare an de multe milioane de turisti.
    Doua biserici din Turcia au fost transformate recent in moschei. La Istanbul, o manastire in ruine, datand din secolul al V-lea e.n., va fi transformata si ea in moschee, in 2014.
    In Turcia, exista deja 83.000 de moschei, cu 7% mai multe decat in momentul venirii la putere a premierului Erdogan, in urma cu 11 ani. Doar in Istanbul exista deja peste 3.000 de moschei. (si mai discutam cate biserici exista in Romania . . .)


Situaţia lăcaşurilor de cult în ianuarie 2013. Sursa: Secretariatul de Stat pentru Culte
 

Număr lăcaşuri / Procent din total / Cult religios
Sursa: http://www.gandul.info/stiri/dupa-revolutie-s-au-construit-cinci-biserici-pentru-fiecare-scoala-noua-de-ce-romanii-doneaza-pentru-lacase-de-cult-si-n-o-fac-pentru-scoli-exclusiv-10754452

  • 12.968 - 70,22% - ortodox
  • 1.275 - 6,92% - baptist
  • 1.136 - 6% - romano-catolic
  • 965 - 5,27% -  reformat
  • 775 - 4,25% - adventist de ziua a 7-a
  • 504 - 2,75% - evanghelic
  • 271 - 1,45% - greco-catolic
  • 168 - 0,92% - ortodox de rit vechi
  • 141 - 0,76% - unitarian
  • 93 - 0,5% -  mozaic
  • 79 - 0,43% - musulman
  • 72 - 0,4% - Martorii lui Iehova
  • 7 -  0,03% - armeano-gregorian

Cea mai vestită mănăstire a Constantinopolului va deveni moschee
Sursa: http://www.doxologia.ro/ortodoxia-lume/cea-mai-vestita-manastire-constantinopolului-va-deveni-moschee
 
   Mănăstirea Studion din Constantinopol, actualul Istanbul, Turcia, cea mai mare mănăstire bizantină din capitala Imperiului creştin va fi restaurată şi anul viitor va fi transformată în moschee. Ea este cunoscută şi ca monumentul Imrahor şi se va numi Moscheea Imrahor Ilyas Bey.
   Mănăstirea are o valoare inestimabilă în întreaga lume creştină, aici fiind leagănul teologiei constantinopolitane, aici vieţuind Sf. Teodor Studitul şi mulţi alţi sfinţi teologi şi monahi bizantini, şi aici fiind centrul studiului liturgic bizantin.

   Soarta bisericii urmează alte basilici bizantine ca Sfânta Sofia din Trapezunt şi Sfânta Sofia din Iznik (Niceea) care au fost transformate în moschee de regimul turc care are nuanţe radicale islamice. Ea vine în contextul unei dezbateri pentru transformarea celei mai vestite catedrale a creştinătăţii, Sfânta Sofia din Constantinopol, în moschee, susţinută deschis de guvernul turc şi afirmată spre perplexitatea occidentului de vice-prim-ministrul turc Bülent Arınç.
   Mănăstirea își are originea în secolul al V-lea şi a fost pentru 1000 de ani sediul intelighenţiei teologice a Bizanţului şi vatră monahală în care mari sfinţi ai creştinătăţii au vieţuit în cântare şi rugăciune. Basilica a fost transformată în moschee de Sultanul otoman Bayazid al II-lea. Suferind incendii masive în secolele 18 şi 19, mănăstirea a fost distrusă în mare parte, iar în 1946, conform deciziei cabinetului ministerial turc a fost transformată în muzeu.
 

Mai multe despre manastirea Studion la:  

miercuri, 13 noiembrie 2013

Orthograffiti - Doza de otrava - Sucurile


Orthograffiti - Doza de otrava
Sursa:  http://www.orthograffiti.ro/category/revista-orthograffiti/og-20/


Doza de otravă

         Care este motivul pentru care bem Cola şi alte sucuri artificiale? Dacă urmările logice sunt motivaţia acţiunilor noastre, atunci înseamnă că bem aceste „licori” din următoarele motive:
- ca să ne îngrăşăm;
- să ne cadă dinţii;
- să facem diabet;
- să avem energie abia cât să mergem de acasă la şcoală / facultate / lucru şi înapoi;
- să facem cancer.

           Acestea sunt efectele reale, nu energia sau veselia pe care se consideră că ni le-ar procura aceste produse.
         În ceea ce priveşte îngrăşarea, vinovatul principal este zahărul, respectiv fructoza din el. Ce rol are fructoza în organism? Producerea energiei? Nu. Rol structural? Nu. Încălzire? Nu. Singurul ei rol este îngrăşarea. În mod „natural”, fructoza şi sucroza (zahărul este format din fructoză şi glucoză) erau disponibile în cantităţi apreciabile toamna, adică înaintea iernii. Fructoza ajuta la producerea unui strat protector de grăsime (împotriva frigului sau a unei posibile foamete). 

           Cum realizează fructoza acest lucru:
- este nutrientul care se transformă direct în grăsime;
- opreşte temporar arderea grăsimilor în ficat;
- nu satură (spre deosebire de glucoză; acesta este motivul pentru care dacă mănânci cartofi sau pâine te poţi simţi sătul, dar dacă mănânci un kilogram de mere, nu), chiar creşte foamea;
- dereglează hormonii care controlează senzaţiile de saţietate şi foame (leptina şi ghrelina);
- poate fi metabolizată (arsă sau stocată) doar de către ficat, pe care îl oboseşte la fel de mult ca alcoolul.

 
        Fructoza este responsabilă, de asemenea, pentru reducerea producţiei de energie la nivel celular cu circa 65%.

        Ce înseamnă aceasta concret?
       Într-un experiment, unui grup de oameni activi (făceau sport câteva zile pe săptămână) li s-a cerut să consume o numită cantitate de zahăr. După două luni, jumătate din ei au renunţat la sport datorită lipsei de energie resimţite.
Deci, zahărul nu produce energie, din contră, scade energia. Deşi cofeina conţinută de unele dintre sucurile artificiale are un (oarece) efect stimulant, zahărul din suc anihilează la toate nivelurile acest efect. De asemenea, corpul se obişnuieşte să funcţioneze cu cofeină, ajungând dependent (fizic sau psihic) de această substanţă pentru a se trezi. Dar, dacă aveţi totuşi nevoie de un stimulent, încercaţi ceaiul verde sau cafeaua, nu sucurile.
       În ceea ce priveşte efectele asupra danturii, este (aproape) imposibilă formarea cariilor în lipsa zahărului sau a fructozei în alimentaţie (da, din nefericire, şi consumul ridicat de fructe foarte dulci poate duce la carii). Deşi şi glucoza (amidonul) poate fi utilizată de bacterii, doar având la dispoziţie zahăr (sucroză) se pot fixa pe dinte şi produce cariile (Sunt necesari trei factori pentru formarea cariilor: dieta săracă în vitamine, minerale şi proteine, anumite bacterii, zahăr. O dietă foarte bogată în minerale şi vitamine lipo-solubile protejează puternic dinţii şi, în lipsa zahărului, este imposibil ca acele bacterii să se dezvolte). Sucurile sunt foarte periculoase, pentru ca acizii conţinuţi de acestea atacă smalţul dinţilor şi uşurează acţiunea bacteriilor.
        
Multe sucuri conţin:
  1. benzoat de sodiu (cancerigen, deteriorează ADN-ul)
  2. benzen (cancerigen; se formează în doze în timp ce stau pe raft)
  3. caramel (nu e caramelul făcut din zahăr ars, ci o formă creată la presiuni şi temperaturi mari în prezenţa amoniacului şi sulfiţilor, care acum este suspectată în formarea cancerului).
       În 1931, dr. Otto Warburg a luat premiul Nobel pentru Medicină pentru descoperirea faptului că celulele canceroase nu mai „respiră” (mitocondriile nu mai funcţionează), ci trec pe un metabolism anaerob.
  • Consumul de zahăr face mitocondriile să funcţioneze mult mai slab sau deloc. 
  • Consumul de zahăr, de asemenea, duce la imuno-supresie, iar în formarea cancerului un rol foarte important îl joacă şi un sistem imunitar slăbit. 
  • De menţionat că zahărul (din sucuri şi orice altă sursă artificială) scoate din corp vitamine şi minerale şi de asemenea reduce absorbţia lor. 
  • Mai multe teorii spun că tumorile apar şi datorită unui nivel scăzut de minerale în corp. 
  • Zahărul poate deteriora ADN-ul (în cancer, celulele nu mai respectă instrucţiunile genetice de autodistrugere), distruge celule în mod direct (glicaţie / glicosilare / caramelizare) şi produce inflamaţii.
  Alte efecte ale sucurilor sunt:
  1. accelerarea îmbătrânirii
  2. hipertensiune
  3. reducerea capacităţii de învăţare
  4. reducerea autocontrolului, generând irascibilitate, instabilitate, predispunere la depresii. 

Vlad Padina

joi, 10 octombrie 2013

BĂRĂGANUL ROMÂNESC ÎNTRE SACRU ŞI PROFAN SIMPOZION NAȚIONAL - TERMEN predare lucrari - 24 oct. 2013

BĂRĂGANUL  ROMÂNESC
ÎNTRE  SACRU  ŞI PROFAN

SIMPOZION   NAȚIONAL
Slobozia, Ialomiţa 2013


INSTITUŢII IMPLICATE:

Episcopia Sloboziei şi Călăraşilor
Consiliul Județean Ialomița
Inspectoratul Şcolar Judeţean Ialomiţa
Seminarul Teologic  Ortodox „Sf. Ioan Gură de Aur” Slobozia


ECHIPA  DE IMPLEMENTARE:

Pr. Rusu Manuel – Consilier Eparhial
Pr. Prof. Stanciu Dragoş – Inspector Şcolar
Pr. Prof. Badea Gabriel – Director Seminarul Teologic Ortodox „Sf. Ioan Gură de Aur” Slobozia
Pr. Prof. Dr. Iliescu Neagu - Seminarul Teologic Ortodox „Sf. Ioan Gură de Aur” Slobozia
Pr. Prof. Ion   Florin – Seminarul  Teologic  Ortodox  „Sf.  Ioan  Gură  de  Aur”  Slobozia
Pr. Prof. Oproiu Gabriel – Seminarul Teologic Ortodox  „Sf. Ioan Gură de Aur”  Slobozia
Prof. Ionescu  Carmen –  Seminarul  Teologic  Ortodox  „Sf. Ioan Gură de Aur” Slobozia


TIPUL DE PROIECT– simpozion național


ARGUMENT:
În şedinţa de lucru din 24-25 octombrie 2012, Sfântul Sinod al Bisericii Ortodoxe Române a proclamat anul 2013 ca An omagial al Sfinţilor Împăraţi Constantin şi Elena în Patriarhia Română, la împlinirea a 1700 de ani de la Edictul de toleranţă religioasă de la Milan al împăratului Constantin cel Mare (313 - 2013), iar  în şedinţa  din  data de 25 ianuarie 2013, Permanența Consiliului Eparhial al Episcopiei Sloboziei și Călărașilor a  hotărât ca anul 2013 să fie an aniversar al Eparhiei noastre. Manifestările se vor desfășura sub titlul: „1993 – 2013 Slujire şi Dăruire. Două decenii de misiune creştină în Episcopia Sloboziei şi Călăraşilor”.
     Omul, chip al lui Dumnezeu, a fost și este copleșit de daruri. Între acestea timpul este unul din cele mai de preț. Vremea pe care o primim spre viețuire intră în planul din veci al Tatălui Ceresc, se cristalizează în istorie și devine mărturie la judecată. În acest plan intră și istoria eparhiei noastre. Toate bucuriile, împlinirile, dar și încercările prin care a trecut în cele două decenii de existență se adună, acum la ceas aniversar, în prilej de mulțumire și rugăciune pentru toată facerea de bine ce a fost revărsată  de  bunul  Dumnezeu  Cel  în  Treime  Slăvit asupra noastră.
    Destinat cadrelor didactice şi elevilor, simpozionul se dorește a fi un eveniment complementar manifestărilor de amploare naţională si eparhială organizate anul acesta.


DESCRIEREA PROIECTULUI:
Simpozionul, organizat pe două secţiuni, este adresat elevilor din clasele de gimnaziu și liceu, coordonaţi de un profesor. Participarea la simpozion a elevilor interesaţi va fi una indirectă.   
 Temele abordate pot fi diverse, dar trebuie  să  respecte  una din cele doua categorii precum și indicaţia clară a aşezării în pagină, a transmiterii datelor elevilor şi a profesorului îndrumător, iar materialele vor fi trimise în format electronic pe emailul coordonatorului, respectând resursa temporară precizată.
           


SCOP:
-          Evidenţierea rolului covârşitor pe care Sfinţii Împăraţi Constantin şi mama sa Elena, l-au avut în răspândirea, apărarea şi întărirea creștinismului în întreaga lume, precum și promovarea valorilor sacre şi momentele devenirii creştine în Eparhia noastră;


OBIECTIVE:
-          Valorificarea potenţialului creativ al elevilor;
-          Manifestarea interesului pentru biografia Sfinţilor Împăraţi;
-          Creşterea prestigiului orei de religie din şcoală;
-          Dezvoltarea sentimentului religios în rândul elevilor;
-          Formarea deprinderilor în redactarea compunerilor, eseurilor şi a poeziilor;
-          Utilizarea limbii literare şi a posibilităţilor expresive ale limbii vorbite;
-          Stimularea creativităţii şi a expresivităţii elevilor.

GRUP ŢINTĂ:
-          elevi  din  ciclul  gimnazial  și  liceal;
-          cadre didactice;
-          comunitatea locală;
-          parohiile din sectorul şcolilor participante.

DURATA:
-       1 mai – 30 noiembrie 2013

EVALUARE:
-          jurizarea lucrărilor pe fiecare secțiune a simpozionului.

CALENDARUL ACTIVITĂŢILOR:
-          1-31 mai 2013  - obţinerea acordurilor din partea instituţiilor implicate;
-          1 iunie - 30 septembrie 2013 – promovarea proiectului în instituţiile de învăţământ din țara prin diverse mijloace.
-          1-13 octombrie 2013 – realizarea materialelor de către elevi şi transmiterea lor către Seminar;
-          14-18 octombrie  2013 – jurizarea;
-          19 octombrie -12 noiembrie 2013 – tipărirea volumului;
-          13 noiembrie 2013 - prezentarea revistei şi premierea câştigătorilor;
-          14 noiembrie – 30 noiembrie 2013 – expedierea premiilor și a volumului elevilor participanţi precum şi diseminarea simpozionului.

REZULTATE AŞTEPTATE:
§         Editarea revistei religioase ”BĂRĂGANUL ROMÂNESC ÎNTRE SACRU ŞI PROFAN”
  • Creşterea prestigiului şcolilor implicate în proiect.

DISEMINARE:
-  prin afişe, pliante, materiale informative
- publicarea lui pe site-ul Seminarului Teologic Ortodox Sf. Ioan Gură de Aur” din Slobozia la adresa www.seminarulteologicslobozia.ro
-  popularizare în revista „Bărăganul Ortodox”
-  în cadrul cercurilor pedagogice
-  prin e-mail




REGULAMENTUL CONCURSULUI:

Concursul se desfăşoară cu binecuvântarea Preasfinţitului Părinte VINCENŢIU, Episcopul Sloboziei şi Călăraşilor şi are avizul Inspectoratului Şcolar  Judeţean  Ialomiţa.
El se adresează tuturor elevilor din clasele V-XII şi urmăreşte realizarea unui volum cu materialele elaborate de elevi.
Sub îndrumarea profesorilor, elevii vor realiza un eseu care poate fi introdus  în una din categoriile următoare:

  1. Sf. Împăraţi Constantin şi mama sa Elena – modele ale cârmuirii creştinecuprinde teme referitoare la viața şi activitatea sfinților Împărați, supranumiţi de Biserica “Cei Întocmai cu Apostolii”, reliefându-se rolul acestora în istoria creştinismului şi în viaţa oamenilor.
  2. Episcopia Sloboziei şi Călăraşilor– două decenii de existenţă cuprinde articolele despre viața bisericeasca din Bărăgan desfăşurată în cele doua decenii de existenţă a Episcopiei Sloboziei şi Călăraşilor.

Fiecare categorie va avea 2 secţiuni: prima pentru elevii de gimnaziu, a doua pentru elevii de liceu, iar jurizarea se va face separat, astfel că la fiecare categorie vor fi câte două serii de premianţi, corespunzătoare fiecărei secţiuni.
Echipa de jurizare va fi formată din membrii echipei de implementare a proiectului şi se vor acorda premiile I, II, III şi trei menţiuni.
Fiecare membru al comisiei de jurizare va acorda câte o notă fiecărui articol, iar nota finală se va stabili prin calcularea mediei aritmetice a notelor acordate. Pentru a garanta obiectivitatea evaluării, se vor respecta următoarele criterii de jurizare:
§                     Referirile de ordin religios să fie corecte din punct de vedere al învăţăturii de credinţă;
§                     Textul se va distinge prin: structură şi limbaj literar, argumentarea pertinentă a ideilor, originalitate.
Eseurile elevilor participanţi vor fi publicate  într-un  volum, premianții  primind  câte  un  exemplar  și  diplomă  în  funcție  de  premiul  obținut,  pe diplomă fiind  menționat şi numele profesorului îndrumător.
Premierea va  avea  loc în data de 13 noiembrie 2013, ziua prăznuirii Sf. Ioan Gură de Aur, ocrotitorului spiritual al Seminarului Teologic Ortodox din Slobozia în prezenţa reprezentanţilor de la Centrul Eparhial şi de la Inspectoratul Şcolar Ialomiţa.
Lucrările (maxim 3  pagini), vor fi redactate astfel:
- format A4, în Times New Roman, cu diacritice;
- titlul, Font 14, Bold;
- autorul, clasa, categoria, coordonatorul şi instituţia la două rânduri de titlu, scrise cu 12 Bold;
- la două rânduri mai  jos  vor  elabora  conţinutul, scris cu 12, la 1,5 rânduri ( Word 2003, 2007 sau 2010).
Un cadru didactic poate participa la concurs cu un număr de maxim 3 elevi, dar un elev nu poate trimite mai mult de doua articole personale, unul pentru fiecare secţiune.
            Autorul articolului răspunde de originalitatea textului. Nu se acceptă materiale copiate din diverse surse, fără o bibliografie minimală.
 Profesorul îndrumător are datoria de a verifica eseurile înainte de a participa la concurs, astfel încât acestea să fie originale, să dezbată teme care se încadrează  în una din cele doua categorii şi să nu conţină greşeli gramaticale sau erezii.
Articolele revizuite şi care respectă criteriile de mai sus vor fi trimise de profesorii îndrumători către Seminarul Teologic Ortodox Sf. Ioan Gură de Aur” la adresa de email: seminarul.teologic.slobozia@gmail.com  în perioada 1-13 octombrie 2013.
Pentru  organizarea simpozionului nu se percepe taxă de participare.
Înscrierea în concurs este certificată prin trimiterea unui mail de răspuns. Nu vor fi acceptate articolele care nu corespund cerinţelor din regulament sau cele care nu se încadrează în timp.
Persoanele înscrise la simpozion, atât elevii cât şi coordonatorii, vor primi un exemplar din volumul editat la adresa menţionată în fişa de înscriere şi toate vor avea ISBN.


FORMULAR DE ÎNSCRIERE
        Simpozionul Naţional cu Participare Indirectă
“BĂRĂGANUL ROMÂNESC ÎNTRE SACRU ŞI PROFAN”
13 noiembrie 2013, Slobozia
                                             

COORDONATOR (nume, prenume, funcţie, email): ................................................................................................................................................................................................................................................................................................
AUTORI   LUCRĂRI:

Nr. crt.
Nume şi prenume
Clasa
Titlu lucrare
Categorie

1.




2.




3.




4.




5.




6.




7.




8.




9.




10.





UNITATEA  DE  ÎNVĂŢĂMÂNT: ……………………………………………………
str. ………………………………..., nr. ……, localitate …………………...……………
e-mail: ………………………………………………

duminică, 6 octombrie 2013

Sfantul Siluan Athonitul

                 Sfantul Siluan Athonitul



Sfantul Siluan Athonitul este sarbatorit pe 24 septembrie. S-a nascut in 1866, la Tambov (Rusia), dintr-o familie de crestini. Datorita mustrarii primite de la Maica Domnului pentru viata traita in necuratie, ia hotararea la varsta de 26 de ani sa ajunga la Sfantul Munte. Se calugareste la Manastirea Sfantul Patelimon. 
Primeste foarte repede darul savarsirii neincetate a rugaciunii lui Iisus "Doamne Iisuse Hristoase, Fiul lui Dumnezeu, miluieste-ma pe mine pacatosul!" si puterea de a implini cu usurinta exigentele regulilor monahale athonite. Se invredniceste sa-L vada si pe Hristos in chip real in biserica, in locul icoanei Sale. 
Desi ajunge sa fie partas acestor daruri, este supus ispitelor demonice. Astfel, ii venea in minte gandul mandriei: "Duci o viata sfanta, toate ascultarile le implinesti fara efort, te rogi neincetat, deci esti desavarsit!", gand intarit si de ceea ce avea sa-i spuna un parinte: "Daca acum ai ajuns asa cum esti, ce vei fi la batranete?" Acest gand alterna cu cel al deznadejdei: "Poate te vei mantui, dar ajungand in rai, nu vei afla acolo pe cei pe care ii iubesti si nu vei avea nici o bucurie!". Din cauza lipsei de experienta si maturitate duhovniceasca, starea de fericire pe care o avea inainte de asprele ispite, slabeste putin cate putin, pana piere aproape cu totul. 
    Spre anul 1906, in miezul unei nopti cumplite, in care demonul se interpune intre el si icoana lui Hristos, Siluan, deznadajduind cu totul, ii spune Domnului: "Vezi ca ma silesc sa ma rog Tie cu cuget curat, dar demonii ma impiedica. Invata-ma ce trebuie sa fac ca ei sa inceteze sa ma mai tulbure". Si atunci primeste in sufletul sau acest gand: "Cei mandri sunt chinuiti mereu de demoni". Atunci intreaba: "Doamne, invata-ma ce sa fac ca sufletul meu sa se smereasca". Si Domnul ii raspunde: "Tine-ti mintea ta in iad si nu deznadajdui". 
     Ce-a de-a doua descoperire a lui Hristos a dat nastere unei nedumeriri: de ce s-a departat harul de la el? Si Sfantul Siluan Athonitul ajunge sa afle ca in acesta lupta de dobandire a lui, omul poate trece prin diferite momente de seceta si pustiire duhovniceasca, de disperare si deznadejde. Asadar, viata virtuoasa este o viata incercata, o lupta neincetata impotriva pacatelor. Primirea si parasirea nedeplina a harului, sunt marturii ale purtarii de grija a lui Dumnezeu fata de noi. El vrea sa ne fereasca de mandrie si sa ne conduca prin smerenie catre mantuire. Si cu cat te smeresti mai mult, cu atat ai parte de mai multe daruri de la Dumnezeu. Iata ce spune Sfantul Siluan in acest sens: "Gandeam in mine insumi: sunt un ticalos vrednic de toata pedeapsa, dar in loc de pedeapsa Domnul mi-a daruit Duhul Sfant. O, dulce este Duhul Sfant, mai presus de toate lucrurile pamantesti!" 
      Daca prin mandrie, Duhul Sfant se departeaza din suflet, lasandu-l prada patimilor, prin smerenie redobandim vechea sanatate a sufletului si sa lepadam boala pe care pacatele ne-au pricinuit-o.
      Sfintii Parinti ne invata ca nu toate situatiile de parasire a harului sunt cauzate de pacate. Multe sunt incercari din partea lui Dumnezeu si au ca scop probarea dragostei fata de El. Aceste stari de parasire pot dura cateva clipe, ani sau chiar o viata intreaga. Insa, ceea ce este important de retinut este ca indiferent de durata si intensitatea parasirii, Dumnezeu nu ne abandoneaza niciodata pe deplin, ci asteapta intoarcerea noastra. 
      Trebuie sa lepadam mandria, pentru ca din cauza ei nu-l putem cunoaste pe Dumnezeu. Sfantul Siluan Athonitul spunea: "Chiar daca ar studia toate cartile pamantului, omul mandru nu va cunoaste niciodata pe Domnul. Caci mandria lui nu lasa loc in el pentru harul Sfantului Duh". Iar prin smerenie, omul se va invrednici de adevarata cunoastere a lui Dumnezeu. Atunci cand a fost intrebat Cum vorbesc cei desavarsiti?, parintele Siluan a spus ca cei desavarsiti nu spun niciodata ceva de la ei insisi... ei spun doar ceea ce Duhul ii insufla sa spuna …si nici macar unul dintre cuvintele lor nu este rodul gandirii omenesti, ci toate sunt nascute dintr-o inima curata, o inima "largita" (II Corinteni 6, 11), potrivit darului lui Hristos.       
      A trecut la cele vesnice pe 24 septembrie 1938 si a fost canonizat pe 26 noiembrie, 1987, proclamat dascal apostolic si profetic al Bisericii.
Adrian Cocosila
Rugaciunea Sfantului Siluan Athonitul pentru lume

Doamne, indrepteaza-ne, precum o mama duioasa isi indrepteaza copiii sai mici.
Da fiecarui suflet sa cunoasca bucuria mantuirii Tale si puterea ajutorului Tau. 
Da usurare sufletelor chinuite ale poporului Tau si pe noi, pe toti, ne invata prin Duhul Sfant, sa Te cunoastem pe Tine.
Se chinuieste sufletul omenesc pe pamant, Doamne, si nu poate sa se intareasca cu mintea intru Tine, pentru ca nu Te cunoaste pe Tine, nici bunatatea Ta.
Mintea noastra este intunecata de grijile lumesti si nu putem pricepe bunatatea dragostei Tale. Tu ne lumineaza, caci milostivirii Tale toate ii sunt cu putinta.
Tu ai spus, in Sfanta Evanghelie, ca mortii vor auzi glasul Fiului lui Dumnezeu si vor invia. Asa fa acum, ca sufletele noastre moarte sa auda glasul Tau si sa invie, intru bucurie. Amin!

sâmbătă, 5 octombrie 2013

Sa invatam Religie - Culegere de jocuri si exercitii crestin ortodoxe clasele I - IV



Sa invatam Religie Culegere de jocuri si exercitii crestin ortodoxe clasele I - IV


          Sa invatam Religie. Culegere de jocuri si exercitii crestin-ortodoxe, clasele I-IV

       În rândul profesorilor de religie se simtea nevoia unei astfel de culegeri de exercitii si jocuri educative. Cadrele didactice erau nevoite sa piarda foarte mult timp pentru a construi o fisa de lucru.
Prezenta lucrare acopera acest gol si poate fi utilizata cu succes în activitatea la clase. Lectiile pot fi folosite ca fise de lucru sau chiar ca teste de evaluare. Culegerea poate fi utilizata si de catre copii, acasa, fiind un excelent mod de a petrece timpul liber în mod folositor.
Exercitile au fost inspirate din lucrul cu copiii Scolii "Sfintii Martiri Brâncoveni" din Constanta, fiind totodata testate în aceasta scoala, bucurându-se de un mare succes si aducându-le copiilor bucurii si satisfactii.

DACA-TI IUBESTI COPILUL ARAT-O PRIN EDUCATIA PE CARE I-O DAI!

SCOALA „SFINTII MARTIRI BRÂNCOVENI”,Constanta, Bdul. 1 MAI, nr.44, etaj 2
Dir. Pr. Prof. Adrian Chiaga , 0726 309556 ; 0760277752
site: www.scoalabrancoveneasca.ro ; e-mail: scoala_brancoveneasca@yahoo.com;
Cod Fiscal RO 15832577; Cont RO 03 BNRB 1200 0004 3576 RO 01 ROBANK Constanta