Minuni:
- http://www.youtube.com/watch?v=owMoijlofO0 - Prima data cantata rugaciunea "Cuvine-se cu adevarat" de Sf. Arh. Gavriil unui calugar din Sf. Munte Athos
- http://www.youtube.com/watch?v=2f32KOVKQGw - Minunea pogorârii norului pe Muntele Tabor, an de an la sărbătoarea Schimbarea la Faţă a Domnului
- http://www.youtube.com/watch?v=UYPQLsdyjqc - Minunea întoarcerii Râului Iordan de Bobotează.
- http://www.youtube.com/watch?v=1oe6-ZHTnPA -Iordanul curge in sens invers dupa sfintire
- http://www.youtube.com/watch?v=YA9reB48vVI - Şerpii vin an de an la Icoana Maicii Domnului iar crinii uscaţi înfloresc la Icoana Sa.
Cantari:
- http://www.youtube.com/watch?v=HRr5cxSda_g - cantari inchinate Maicii Domnului
- http://www.crestinortodox.ro/audio/cauta/utrenia%20glas Cantarile Utreniei - opt glasuri
- https://www.youtube.com/watch?v=tB_-2gjWhxQ -
- https://www.youtube.com/watch?v=7r-n9RQDqPo -
- https://www.youtube.com/watch?v=gJTO90uhbDA&list=PL5DB9C8791D7AC6F0 - tropare la diferite sarbatori
- https://www.youtube.com/watch?v=wD3coVPQmCs -
Carti:
- http://cateheticasireligie.blogspot.ro/2013/08/pentru-ajutorul-profesorilor-de-religie.html manuale Ed.Sf.Mina cls. I-VIII scanate
- http://sfantulefremcelnou.files.wordpress.com/2012/09/1000-de-intrebari-si-raspunsuri-despre-viata-duhovniceasca.pdf 1000 intrebari si raspunsuri despre viata duhovniceasca
- http://manastireasihastriararaului.blogspot.ro/p/buchet-de-carti-ale-parintelui-arsenie.html Buchet de Carti ale Parintelui Arsenie Boca
- http://www.cartiaz.ro/index.php?option=cat&id=19&pag=1 carti religie online
- http://www.patriarhia.ro/_upload/documente/13122779594451619547.pdf APOSTOLAT EDUCATIONAL. Ora de religie - cunoastere si devenire spirituala, ed. Basilica, 2010.
Pagini utile:
- http://www.crestinortodox.ro/carti-ortodoxe-audio/parintele-ioanichie-balan-calauza-ortodoxa-viata-familie/educatia-religioasa-tinerilor-136616.html
Educatia religioasa a tinerilor
- http://religiedolj.blogspot.ro/p/simpozioane-si-sesiuni-de-comunicari.html blog religie
- http://www.crestinortodox.ro/stiri/crestinortodox/2016-anul-educatiei-religioase-anul-comemorativ-sfantului-antim-ivireanul-al-tipografilor-bisericesti-147021.html
- http://www.crestinortodox.ro/stiri/crestinortodox/misiunea-bisericii-educatia-religios-morala-copiilor-a-tinerilor-141981.html
- https://www.revolvermaps.com/?target=enlarge&i=0if3nokd3ug pagina ce puncteaza pe harta lumii vizualizarile
- https://smallpdf.com/pdf-to-word converteste PDF in WORD
- http://paginadefolos.blogspot.ro/2016/06/un-blog-utlil-profesorilor-de-religie.html un blog folositor profesorilor de religie
- http://www.edj.ro/wp-content/uploads/2009/09/12499089926246502041.pdf COMPLET GHIDUL PRACTIC PENTRU EXAMENUL DE CAPACITATE PREOTEASCA
- ftp://ftp.logos.md/Biblioteca/_Colectie_RO/Liturgica/Florin%20Botezan%20-%20Explicarea%20Sfintei%20Liturghii.pdf Explicarea Sfintei Liturghii Pr. Florin Botezan
- Dumnezeiasca Liturghie a Sf. Ioan Gură de Aur Arhiepiscopul Constantinopolului DUMNEZEIASCA LITURGHIE A SFÂNTULUI IOAN GURĂ DE AUR Arhiepiscopul Constantinopolului - randuiala
- http://www.cuvantul-ortodox.ro/category/duminici-si-sarbatori-noime-vii-pentru-viata-noastra/duminica-pilda-semanatorului/ predica PILDA SEMANATORULUI
- Materiale didactice pentru clasa pregatitoare si clasa I
- Materiale didactice pentru clasa pregatitoare si clasa I PATRIARHIA ROMANA
- http://www.religieortodoxa.ro/forum/index.php?PHPSESSID=fb857c88d38e05dc45938d547a44e328&topic=52.0 metode activ-participative la religie 1
- http://www.religieortodoxa.ro/forum/index.php?topic=52.15 metode activ-participative la religie2
- http://www.didactic.ro/pagina-mea/claudiabun/materiale - calendar 2013-2014 bun pentru planificari
- https://sites.google.com/site/ihapca2002/ profesor romana/materiale si de religie
- http://educatia.wordpress.com/ BLOG pro educatie complet
- http://www.ismb.edu.ro/ Inspectoratul Scolar Judetean Bucuresti
- http://isjph.wordpress.com/ Profesori Prahova
- http://www.patriarhia.ro/ro/documente/documente_principale.html site-ul Patriarhiei Romane
- http://calatoriacrestinului.blogspot.ro/ BLOG FILME CRESTINE
- http://www.hotnews.ro/stiri-esential-14232252-ministerul-educatiei-pus-dezbatere-nou-plan-cadru-pentru-invatamantul-primar-vezi-cate-ore-romana-matematica-sport-religie-vor-avea-copiii-clasele-pregatitoare-clasa.htm programe religie pregatitoare ...
- http://www.protopopiatul-roman.blogspot.ro/#
- http://gavriilstiharul.blogspot.ro/
- http://www.lumea-icoanelor-si-rugaciunilor.com/
- http://www.minuni.ro/ Rugaciuni si multe altele
- http://credinta-ortodoxa.forumz.ro/
- http://icoane-miracol.blogspot.ro/ Icoane miraculoase cu Maica Domnului
- http://filmedocumentare.com/religie-spiritualitate/ Filme documentare religioase
- http://www.olimpiade.ro/informatii.php?materie=31&editie=8 olimpiade.ro - religie
- http://www.crestinortodox.ro/sarbatori/duminica-fiului-risipitor/suferinta-iubirii-pilda-tatalui-risipitor-140328.html pilda fiului risipitor
Pagini de gandire/t / privit:
- Cum functioneaza creierul http://www.newscientist.com/movie/brain-interactive
- http://ro.wikipedia.org/wiki/Calendarul_sfin%C8%9Bilor Calendarul sfinților
- http://showmystreet.com/ vezi online orice strada
- https://www.youtube.com/watch?v=6MG9jfpSsFc -
Site-uri:
- http://www.bibliaortodoxa.ro/
- http://www.eyeonisrael.com/Israel-touring-map.html Harta Israelului
- http://www.dex-online.ro/
- http://www.crestinortodox.ro/credinta-pentru-copii/ pagina COMPLETA pentru copii
- http://www.crestinortodox.ro/credinta-pentru-copii/jocuri/biserica-invierii-tur-virtual-97157.html TUR virtual Biserica Invierii
Cele mai bune siteuri educaţionale:
- http://curious.com/
- http://ro.forvo.com/
- http://ed.ted.com/
http://www.sf-esc.ro/news.php
http://www.religieortodoxa.ro/forum/
http://www.crestinortodox.ro/carti-ortodoxe/invatatura-credinta-ortodoxa/catehism-ortodox-80541.html
http://profesorireligie.blogspot.com/2011/03/olimpiada-de-religie-rezultate-faza.html
http://profreligie.weebly.com/
http://profreligiemh.ucoz.com/
http://profesoridereligie.110mb.com/index.htm
Programa scolara religie ortodoxa clasele I – XII , structura anului şcolar 2010 – 2011 , PLANIFICARI RELIGIE ORTODOXA CLASELE I-XII AN SCOLAR 2010-2011 , Portofoliul profesorului de religie
Programa scolara religie ortodoxa revizuita clasele I -IV
http://www.episcopiammsm.ro/programa/religieortodoxaiiv.pdf
Programa scolara religie ortodoxa revizuita clasele V-VIII
http://www.episcopiammsm.ro/programa/ReligieortodoxaV-VIII.pdf
Programa scolara religie ortodoxa revizuita clasele IX-XII
http://www.episcopiammsm.ro/programa/ReligieortodoxaIX-XII.pdf
ORDIN nr. 4034/2.06.2010 cu privire la structura anului şcolar 2010 – 2011
http://www.edu.ro/index.php/legaldocs/13931
PLANIFICARI RELIGIE ORTODOXA CLASELE I-XII AN SCOLAR 2010-2011
http://www.didactic.ro/lectii-filosofie-religie-10-planificari-religie-clasele-i-xii-cultul-ortodox-p175773-t2
http://www.profesordereligie.ro/2010/feb/10/pla/
http://www.religieortodoxa.ro/forum/index.php?action=profile;u=1;sa=showPosts
http://www.religieortodoxa.ro/forum/index.php?topic=216.msg1362#msg1362
Portofoliul profesorului de religie - coţinutul dosarului - (orientativ)
http://favugabriela.weebly.com/uploads/2/1/1/5/211504/portofoliul_profesorului_de_religie.doc .
http://profreligie.weebly.com/metodica.html
http://www.religieortodoxa.ro/forum/index.php?topic=267.0
http://www.editurasfmina.ro/librarie/index.php?productID=743
Cele mai accesate site-uri crestine:
- http://www.trafic.ro/vizitatori/top-siteuri-spiritualitate/saptamana-pg1 STATISTICI site-uri crestine
- www.crestinortodox.ro CrestinOrtodox.ro - portal crestin-ortodox
- www.resursecrestine.ro Resurse crestine: predici audio video mp3 download, muzica audio mp3, cantari, poezii, eseuri, etc.
- www.noutati-ortodoxe.ro Stiri si informatii din viata bisericii ortodoxe, noutati, evenimente religioase, conferinte, etc
- razbointrucuvant.ro Razboi intru Cuvant - Un site ortodox dedicat celor care doresc sa poarte lupta duhovniceasca
- www.calendar-ortodox.ro CALENDARUL Crestin-Ortodox
- www.sfaturiortodoxe.ro SFATURI ORTODOXE
- www.semneletimpului.ro Semnele Timpului - Revista de analiza si opinie crestina.
- http://www.divin.ro/ Editura Adevar Divin - Calea catre lumina si iubire - Librarie online.
- www.crez.ro Portal ortodox online - Franturi de spiritualitate crestin ortodoxa.
- www.ortodoxiatinerilor.ro Un site ortodox care abordeaza probleme spinoase ale tinerilor de azi.
-
www.cartiortodoxe.ro Carti Ortodoxe - librarie online de carte ortodoxa.
- Paraclisul Preasfintei Născătoare de Dumnezeu
- Al doilea paraclis către Preasfânta Născătoare de Dumnezeu
- Paraclisul Sfintei Cuvioase Parascheva
- Acatistul Sfinților Arhangheli Mihail și Gavriil
- Acatistul Sfântului Ioan Botezătorul
- Acatistul Sfântului Acoperământ al Maicii Domnului
- Acatistul Sfântului Ierarh Nicolae
- Acatistul Sfintei Cruci
- Acatistul Buneivestiri
- Acatistul Domnului nostru Iisus Hristos
- Rugăciunile dimineții
- Rugăciune la masa de prânz
- Rugăciunile serii
Site-uri educația copiilor
- Orthotracts
- Synaxis
- Katixitis
- Resurse pentru lecții
- Little Orthodox
- Orthodox education
- Games
- Festal Celebrations
- Christianity Cove [eng]
- Department of Christian Education - Orthodox Church in America [eng]
- Biblia pentru copii [eng]
- Ziarul Lumina - Pagina copiilor
- Apostolia - Pagina copiilor
- Sinaxa copiilor
- Celor mici
- Tineri ortodocși
- Peștișorul de aur
- Credința pentru copii
- Copil Ortodox
- Activități copii
- Hristos împărtășit copiilor
- http://www.intelepciune.ro/proverbe.php proverbe si zicatori celebre romanesti
Bloguri:
http://fantana.wordpress.com/ blog crestin-ortodox
http://www.crestinortodox.ro/
CUVANTUL-ORTODOX.RO - CATEGORIIategorii
- "Concentrate" duhovnicesti
- "Cugetarile unei inimi smerite"
- 22 decembrie 1989
- Acoperamantul Maicii Domnului
- Adormirea Maicii Domnului
- Ahimandritul Lazar Absidze
- Al treilea razboi mondial
- Alexandr Soljenitin
- Anul Nou
- Anunturi
- Arhiepiscopul Ieronim (Biserica Greciei)
- Arhim. Nichifor Horia
- Arhimandrit Arsenie Kotsopoulos
- Arhimandrit Gheorghe Kapsanis de la Man. Grigoriu
- Arhimandrit Serafim Alexiev
- Arhimandrit Spiridonos Logothetis
- Arhimandritul Chiril Pavlov
- Arhimandritul Emilianos Simonopetritul
- Arhimandritul Ioil Konstantaros
- Arhimandritul Rafail Karelin
- Arhimandritul Simeon Kraiopoulos
- Arhimandritul Tihon Șevkunov
- Arhimandritul Vasilios Bakoianis
- Aspazia Otel Petrescu
- Asterie al Amasiei
- Avort
- Avva Dorotei
- Biserica la ceas de cumpana
- Biserica rastignita
- Bogatul caruia i-a rodit tarina
- Bogatul nemilostiv si saracul Lazar
- Botezul Domnului si ajunul sarbatorii
- Bunavestire
- Calugaria / viata monahala
- Carti
- Catolicism si uniatie
- Ce este pacatul?
- Chemarea Apostolilor
- Cipuri, acte electronice, carduri
- Citiri liturgice din Scripturi
- Clark Carlton
- Constantin Oprisan
- contraceptie
- Convorbirea lui Iisus cu Nicodim
- Credinta in familie
- Crestinul in lume
- Cum munceste crestinul?
- Cum ne iubeste Dumnezeul nostru
- Cum sa tinem post?
- Cuprins tematic
- Curvia
- Cuvantul ierarhilor
- Cuvioasa schimonahia Macaria
- Cuviosul Paisie Aghioritul
- Cuviosul Teodor cel Sfintit
- Daniel Turcea
- Demostene Andronescu
- Despre inselare
- Din "Viata si lucrarile parintelui Serafim Rose"
- DINU C GIURESCU
- Dmitri Avdeev
- Documentare
- Dogme/ erezii
- Dostoievski
- Dr. Ioan Gandu
- Dregatorul bogat si Pazirea poruncilor
- Duminica datornicului nemilostiv
- Duminica despre grijile vietii
- Duminica dinaintea Botezului Domnului
- Duminica dinaintea Inaltarii Sfintei Cruci
- Duminica dinaintea Nasterii Domnului
- Duminica dupa Botezul Domnului
- Duminica dupa Inaltarea Sfintei Cruci
- Duminica Infricosatoarei Judecati
- Duminica izgonirii lui Adam din Rai (a Iertarii, Lasatului sec de branza)
- Duminica Mironositelor
- Duminica orbului din nastere
- Duminica Ortodoxiei
- Duminica Samarinencei
- Duminica Sfantului Grigorie Palama
- Duminica Sfantului Ioan Scararul
- Duminica Sfintei Cruci
- Duminica Sfintei Maria Egipteanca
- Duminica Sfintilor Parinti de la Primul Sinod Ecumenic (Niceea)
- Duminica Sfintilor Parinti dupa trup ai Domnului ( Genealogia Mantuitorului)
- Duminica Sfintilor Romani
- Duminica Tomii (Duminica Tomei)
- Duminica Tuturor Sfintilor
- Duminica Vamesului si Fariseului
- Duminica vindecarii a doi orbi si un mut in Capernaum
- Duminici si Sarbatori – Noime vii pentru viata noastra
- Dumitru Bordeianu
- Dumitru Uta
- Ecumenism
- Educatia crestina/ Copiii in Biserica
- Egoismul, voia proprie
- EMAUS
- Episcopul Artemie de Kosovo
- Episcopul Longhin Jar
- Femeia Cananeeanca
- FERICIRILE
- Fericita Maica Nila
- Fericitul Augustin
- Fericitul Filotei Zervakos
- Fericitul Parinte Dimitrie Gagastathis
- Fericitul Parinte Nicolae Gurianov (al Zalitului)
- Fericitul Preot Martir Daniil Sasoev
- Filme ortodoxe
- Filocalie
- Fiul Risipitor
- Fratii mai mici ai lui Hristos
- Fuga in Egipt (Duminica dupa Nasterea Domnului)
- Gheorghe Jimboiu
- Gheorghe Nitescu
- Gheron Iosif Isihastul
- Gheronda Iosif Vatopedinul
- Gradina Ghetsimani
- Gripa porcina / Vaccinuri
- Homosexuali
- Hrana duhului / PREDICI SI CUVINTE DE FOLOS
- Ieromonah Calinic Berger
- Ieromonah Grigorie Sandu
- Ieromonah Hristodul Aghioritul
- Ieromonah Ioan Buliga
- Ieromonah Iustin Petre
- Ieromonah Serghie Rabko
- Ieromonahul Alexie de la Karakalu
- Ieromonahul Makarios Simonopetritul
- Inaltarea Domnului
- Inaltarea Sfintei Cruci
- Inceputul anului bisericesc
- Inmultirea painilor
- Intampinarea Domnului
- Intrarea Domnului in Ierusalim (Floriile)
- Intrarea Maicii Domnului in Biserica
- Intristarea, deznadejdea
- Invidia, rautatea
- Invierea Domnului (Sfintele Pasti)
- Invierea fiicei lui Iair
- Invierea fiului vaduvei din Nain
- Invierea lui Lazar
- Ioan de la Valaam
- Ioan Ianolide
- IPS Andrei
- IPS Averchie Tausev
- IPS Bartolomeu Anania
- IPS Hierotheos Vlachos
- IPS Iosif Pop
- IPS Justinian Chira
- IPS Pimen
- IPS Teofan
- Iudaism / Rabini
- Izvorul Tamaduirii
- Jean-Claude Larchet
- Joia Mare
- Konstantin V. Zorin
- Liturghia Darurilor Mai Inainte Sfintite
- Luarea Crucii si urmarea lui Hristos
- Lunea Mare
- Maica Arsenia Sebriakova
- Maica Domnului
- Maica Gavrilia
- Maica Siluana Vlad
- Maici duhovnicesti
- Mandria, trufia
- Marcel Petrisor
- Mari duhovnici, parinti si invatatori
- Marin Naidim
- Marta si Maria
- Martea Mare
- Marturisirea Bisericii
- Marturisitorii si Sfintii inchisorilor
- Meditatii duhovnicesti
- Miercurea Mare
- Mihai Buracu
- Mihai Eminescu
- Minuni si convertiri
- Mircea Vulcanescu
- Mitropolitul Antonie Bloom de Suroj
- Mitropolitul Antonie Hrapovitsky
- Mitropolitul Antonie Plamadeala
- Mitropolitul Augustin de Florina
- Mitropolitul Cosma al Etoliei si Akarnaniei
- Mitropolitul Filaret
- Mitropolitul Hristodulos Paraskevaidis
- Mitropolitul Nicolae din Messogia si Lavreotiki
- Mitropolitul Pavel de Kirineia
- Mitropolitul Serafim de Pireu
- Mitropolitul Theoclit al Florinei si Eordeei
- Mucenici ai vremurilor noastre
- Muzica
- Nasterea Domnului (Craciunul)
- Nasterea Maicii Domnului
- Nasterea Sfantului Ioan Botezatorul
- NEW AGE
- Nicolae Corneanu
- Nicolae Purcarea
- Noua ordine mondiala/ Masonerie
- Noul Mucenic Ioan din Santa Cruz
- Opinii
- ORTHODOXY IN ENGLISH
- Parintele Adrian Fageteanu
- Parintele Aleksandr Elceaninov
- Parintele Alexander Schmemann
- Parintele Alexei Uminski
- Parintele Ambrozie Iurasov
- Parintele Ambrozie Lazaris
- Parintele Amfilohie/ Manastirea Diaconesti
- Parintele Andrei Coroian
- Parintele Arhimandrit Daniil Gouvalis
- Parintele Arsenie Boca
- Parintele Arsenie Muscalu
- Parintele Arsenie Papacioc
- Parintele Atanasie Stefanescu
- Parintele Augustin Varvaruc
- Parintele Ciprian Negreanu
- Parintele Cleopa
- Parintele Constantin Coman
- Parintele Constantin Galeriu
- Parintele Constantin Sarbu
- Parintele Constantin Voicescu
- Parintele Damaschin de la Platina
- Parintele Damaschin Luchian
- Parintele Daniil Teodorescu (Sandu Tudor)
- Parintele Dimitrie Bejan
- Parintele Dionisie Ignat de la Colciu
- Parintele Dionysios Tatsis
- Parintele Dosoftei Dijmarescu
- Parintele Dumitru Cobzaru
- Parintele Dumitru Staniloae
- Parintele Efrem Filotheitul
- Parintele Efrem Katunakiotul
- Parintele Epifanie Teodoropulos
- Parintele Florin Botezan
- Parintele Gavriil Stoica
- Parintele Gheorghe Calciu
- Parintele Gheorghe Holbea
- Parintele Gherasim Iscu
- Parintele Hrisostom de la Putna
- Parintele Hrisostom Radasanu
- Parintele Iachint al Putnei
- Parintele Ilarion Dan
- Parintele Ilarion staretul de la Nea Skiti
- Parintele Ilie Lacatusu
- Parintele Ioan Krestiankin
- Parintele Ioan Sismanian
- Parintele Ioanichie Balan
- Parintele Ioannis Romanidis
- Parintele Iona Patrulescu
- Parintele Iulian (Prodromu)
- Parintele Iulian Stoicescu
- Parintele Iustin Miron
- Parintele Iustin Parvu
- Parintele Marc-Antoine Costa de Beauregard
- Parintele Marcu de la Sihastria
- Parintele Martir Ilarion Felea
- Parintele Melchisedec de la Lupsa
- Parintele Melchisedec Velnic
- Parintele Mihai Andrei Aldea
- Parintele Mihail Pomazanski
- Parintele Mihail Stanciu
- Parintele Mina Dobzeu
- Parintele Miron Mihailescu
- Parintele Moise Aghioritul
- Parintele Nicodim Bujor
- Parintele Nicolae Steinhardt
- Parintele Nicolae Tanase
- Parintele Opre Craciun
- Parintele Paisie Olaru
- Parintele Pantelimon Șușnea
- Parintele Petroniu Tanase
- Parintele Policarp de la Crasna
- Parintele Porfirie
- Parintele Proclu
- Parintele Rafail Noica
- Parintele Roman Braga
- Parintele Savatie Bastovoi
- Parintele Selafiil
- Parintele Serafim Badila de la Casiel
- Parintele Serafim Rose
- Parintele Serghie Şevici
- Parintele Simeon (Essex)
- Parintele Sofian Boghiu
- Parintele Sofronie Saharov
- Parintele staret Nectarie Clinci
- Parintele Stefan Marcu
- Parintele Stefan Nutescu de la Schitul Lacu
- Parintele Teofan / Evloghie Munteanu (Nera)
- Parintele Teofan Popescu
- Parintele Teofil Roman
- Parintele Valentin Mordasov
- Parintele Vasile Mihoc
- Parintele Zaharia de la Essex
- Parinti athoniti contemporani
- Parinti de la Manastirea Oașa
- Parinti de la Putna
- Parinti de la Sihastria Putnei
- Pastorale
- Pateric
- Patriarhul Pavle (Pavel) al Serbiei
- Pentru tineri
- Pescuirea minunata
- PF Daniel
- PF Teoctist
- Pilda celor chemati la cina
- Pilda lucratorilor rai
- Pilda lucratorilor viei
- Pilda Semanatorului
- Pilda talantilor
- Pocainta
- Poezii
- Pogorarea Sfantului Duh (Rusaliile)
- Portile Iadului
- Porunca cea mai mare din lege
- Pr. Constantin Burduja
- Pr. Ioan Sabau
- Pr. James Bernstein
- Praznicul Sfintei Treimi
- Praznicul Taierii imprejur a Mantuitorului
- Predica de pe munte si Iubirea vrajmasilor
- Preot Boris Raduleanu
- Preot Constantin Mihoc
- Preot Constantin Moisiu
- Preot Dan Badulescu
- Preot Filoteu Faros
- Preot Gheorghe Anitulesei
- Preot Grigore Dinu Mos
- Preot Marin Ionescu
- Preot Razvan Ionescu
- Preot Sever Negrescu
- Preot Theodoros Zisis
- Preot Tudor Ciocan
- Preotie (pentru preoti)
- Preotul Gheorghe Tarcea
- Preotul Vasile Vasilache
- Prietenia
- Profetii si marturii pentru vremurile de pe urma
- Profetii Vechiului Testament – trambitele Duhului
- PS Marc Nemteanul
- PS Sebastian
- PS Seraphim de Ottawa
- PS Siluan Span
- PS Sofian Brasoveanul
- Psihologie si psihoterapie duhovniceasca
- Radu Gyr
- Razboiul nevazut
- Recomandari
- Reeducarea ieri, azi si maine
- ROCOR
- Rugaciunea (Cum sa ne rugam?)
- Rugaciunea arhiereasca a Mantuitorului Iisus Hristos
- RUGACIUNEA LUI IISUS (Rugaciunea mintii/ inimii)
- Samarineanul Milostiv
- Sambata Mare
- Sambata mortilor (Mosii)
- Saptamana Luminata
- Saptamana Mare
- Sarbatori imparatesti
- Schimbarea la Fata
- Sfanta Chinotita
- Sfanta Cuvioasa Parascheva de la Iasi
- Sfanta Ecaterina
- Sfanta Filofteia
- Sfanta Maria Egipteanca
- Sfanta Maria Magdalena
- Sfanta Mucenita Eufimia
- Sfanta Nona
- Sfanta Teodora de la Sihla
- Sfantul Antonie cel Mare
- Sfantul Apostol Andrei
- Sfantul Apostol si Evanghelist Ioan
- Sfantul Apostol si Evanghelist Matei
- Sfantul Atanasie cel Mare
- Sfantul Calinic de la Cernica
- Sfantul Chiril al Alexandriei
- Sfantul Chiril al Ierusalimului
- Sfantul Cosma Etolul
- Sfantul Dimitrie al Rostovului
- Sfantul Dimitrie Basarabov
- Sfantul Efrem cel Nou
- Sfantul Efrem Sirul
- Sfantul Filaret al Moscovei
- Sfantul Fotie cel Mare
- Sfantul Grigorie de Nyssa
- Sfantul Grigorie Palama
- Sfantul Grigorie Teologul (de Nazianz)
- Sfantul Ierarh Ambrozie din Mediolanum (Milano)
- Sfantul Ierarh Antim Ivireanul
- Sfantul Ierarh Elefterie
- Sfantul Ierarh Nicolae
- Sfantul Ierarh Proclu al Constantinopolului
- Sfantul Ignatie Briancianinov
- Sfantul Ignatie Teoforul
- Sfantul Ilarion Troitki
- Sfantul Inochentie al Odessei
- Sfantul Inochentie al Penzei
- Sfantul Intaiul Mucenic si Arhidiacon Stefan
- Sfantul Ioan Botezatorul
- Sfantul Ioan Casian
- Sfantul Ioan Damaschin
- Sfantul Ioan de Kronstadt
- Sfantul Ioan Gura de Aur
- Sfantul Ioan Iacob Hozevitul
- Sfantul Ioan Maximovici
- Sfantul Ioan Rusul
- Sfantul Ioan Scararul
- Sfantul Isaac Sirul
- Sfantul Iustin Popovici
- Sfantul Kuksa de Odessa
- Sfantul Lavrentie al Cernigovului
- Sfantul Luca al Crimeei
- Sfantul Macarie Egipteanul
- Sfantul Marcu Ascetul
- Sfantul Marcu Eugenicul (al Efesului)
- Sfantul Mare Mucenic Gheorghe
- Sfantul Mare Mucenic Haralambie
- Sfantul Mare Mucenic Ioan cel Nou de la Suceava
- Sfantul Mare Mucenic Mina
- Sfantul Maslu
- Sfantul Maxim Marturisitorul
- Sfantul Mucenic Cosma
- Sfantul Mucenic Dimitrie
- Sfantul Mucenic Teodor Tiron
- Sfantul Neagoe Basarab
- Sfantul Nectarie
- Sfantul Nicodim Aghioritul
- Sfantul Nicolae Planas
- Sfantul Nicolae Velimirovici
- Sfantul Nifon al Constantinopolului
- Sfantul Nou Martir Filumen Cipriotul
- Sfantul Pahomie cel Mare
- Sfantul Paisie de la Neamt (Velicicovschi)
- Sfantul Pantelimon
- Sfantul Petru Damaschinul
- Sfantul Profet Zaharia si Dreapta Elisabeta
- Sfantul Prooroc Ilie
- Sfantul Serafim de Sarov
- Sfantul Serafim de Virita
- Sfantul Serghie Meciov
- Sfantul Siluan Athonitul
- Sfantul Simeon Noul Teolog
- Sfantul Spiridon
- Sfantul Stefan cel Mare
- Sfantul Teodor Stratilat
- Sfantul Teodor Studitul
- Sfantul Teofan Zavoratul
- Sfantul Tihon din Zadonsk
- Sfantul Valeriu Gafencu
- Sfantul Varsanufie cel Mare
- Sfantul Vasile al Kinesmei
- Sfantul Vasile cel Mare
- Sfaturi utile
- Sfinti Parinti
- Sfinti Parinti recenti
- Sfintii – prietenii lui Dumnezeu, prietenii nostri
- Sfintii 40 de mucenici
- Sfintii Apostoli Petru si Pavel
- Sfintii Apostoli si Mucenici Aquila si Priscilla
- Sfintii de la Optina
- Sfintii Imparati Constantin si Elena
- Sfintii ingeri si Sfintii Arhangheli Mihail si Gavriil
- Sfintii Martiri Brancoveni
- Sfintii Marturisitori Ardeleni
- Sfintii Mucenici Galaction si Epistimia
- Sfintii Parinti Ioachim si Ana
- Sfintii romani
- Sfintii Trei Ierarhi
- Sinodul Bisericii Greciei
- Sinodul IV Ecumenic
- Soborul Maicii Domnului
- Spalarea picioarelor
- Spovedanie si Impartasanie (Sfintele Taine)
- Staretul Efrem Vatopedinul
- Staretul Selafiil Siberianul
- Stilisti/ schismatici
- Sufletul dupa moarte
- Taierea Capului Sfantului Ioan Botezatorul
- Taina Botezului si Taina Mirungerii
- Taina Cununiei
- Talcuiri ale textelor scripturistice
- Talcuiri la Apocalipsa
- Tanarul bogat
- Tarul Nicolae si familia tarista Romanov
- Teologie ortodoxa
- Traian Trifan
- Triodul si Postul cel Mare
- Uciderea celor 14000 de prunci de catre Irod
- Umblarea pe mare si Potolirea furtunii
- Uncategorized
- Uniunea Europeana (UE)
- Vasile Voiculescu
- VIDEO
- Vindecarea celor doi demonizati din Gadara
- Vindecarea celor zece leprosi
- Vindecarea demonizatului din tinutul Gherghesenilor (Gadarei)
- Vindecarea femeii cu scurgere de sange
- Vindecarea femeii garbove
- Vindecarea lunatecului
- Vindecarea orbului din Ierihon
- Vindecarea Slabanogului
- Vindecarea slabanogului din Capernaum
- Vindecarea slugii sutasului
- Vinerea Mare
- Virgil Maxim
- Vremurile in care traim
- Zaheu vamesul
- Zeul tolerantei si descrestinarea crestinismului
- Zoe Dumitrescu-Busulenga (Maica Benedicta)
Interesante ... si nu!
- http://www.cartim.ro/9-strazi-neobisnuite/#more-8716
- http://perspicacitate.com/ de perspicacitate
- http://www.playchessfast.com/ Sah online
Metode psihoterapeutice în Pateric Pr. Petru Suciu (Sursa: http://www.nistea.com/prsuciu/teza/psihoterapii.htm) -
Pãrintele Petru Suciu (n.1970) a terminat Facultatea de Teologie in 1999, dupa ce, intre 1990 si 1995 lucreaza ca electrician de mina la E.M. Vulcan. Astazi este preot la Vulcan. Textul de fata reprezinta lucrarea de licenta a parintelui Petru.
Cuprins amãnunţit
Prefaţã
I. Introducere
II. Starea de normalitate
III. Starea de boală psihică
IV. Metode psihoterapeutice inPateric
V. Concluzii
VI. Bibliografie
Interesante pagini
- 14 ani de existenta in 4 minute derulate https://ro.celebrity.yahoo.com/un-tat%C4%83-%C8%99i-a-filmat-feti%C8%9Ba-timp-de-14-ani-%C8%99i-a-f%C4%83cut-un-film-cu-ea--de-4-minute-055642266.html Tao Te Ching (în română) – Cartea despre Cale și Virtute
- http://adevarul.ro/continut/stiri/125-de-locuri-pentru-care-iubim-romania 125 locuri pentru care iubim Romania
- http://protoieriacalarasi.ro/informatii/corul-mihail-vulpescu-la-festivalul-international-de-muzica-corala-i-d-chirescu-3.html Corul Mihail Vulpescu la Festivalul Internațional de Muzică Corală ,,I. D. Chirescu”, 26 Noiembrie, 2015
- http://zing.ro/tao-te-ching-%E2%80%93-cartea-despre-cale-%C8%99i-virtute_29.html
URMARITI LINKURILE CU MUZEE DE MAI JOS, SUNT UIMITOARE!
EVEREST : --- http://www.panoramas.dk/fullscreen2/full22.html
PARQUE OLIMPICO DE MUNICH :--- http://www.panoramas.dk/2008/olympics/munich-olympic-park.html
LAGO MORAINE :--- http://www.virtualparks.org/scenes/ZNcQpKgkII0RQsuoiWuE5JQ.html
ROMA:--- http://www.panorama360.es/europa/italia/RomaFromSanPietroQTVR.html
YELLOSTONE:--http://www.panorama360.es/america/usa/PrismaticPoolKrpano/PrismaticPool.html
GRECIA:---http://www.fullscreen360.com/greece-oia.html
ALARCÓN:--- http://www.panorama360.es/europa/spain/AlarconQTVR.html
FESTIVAL INTERNACIONAL DEL GLOBO ( BRISTOL ) :--- http://www.panoramas.dk/2008/flash/bristol-ballon-festival.html
LAGO ANNECY :--- http://www.panoramas.dk/2009/lake-annecy-paragliding.html
TIME SQUARE (AÑO NUEVO):---http://www.panoramas.dk/New-Year/times-square.html
SIDNEY :--- http://www.preview.com/
NEW YORK :--- http://www.pixelcase.com.au/vr/2009/newyork/
CAPILLA SIXTINA:--- http://www.vatican.va/various/cappelle/sistina_vr/index.html
PLAZA DE SAN MARCOS :--- http://www.360venezia.com/panorama/san_marco_notte.htm
SUEDIA: --- http://www.sweden.se/panos/day3/view-lg/embed.html
CASTILLO DE BUDAPEST:--- http://www.gillesvidal.com/sziget2008/budapestchateau.htm
BIBLIOTECA:--- http://www.papervision3d.org/demos/panorama/
GRAN CAÑÓN:---http://www.panorama360.es/america/usa/HorseShoeBendKrpano/HorseShoeBend_krpano_Grande.html
GRAN CAÑÓN:---http://www.panorama360.es/america/usa/GrandCanyonKrpano/GrandCanyon.html
ES CALÓ DE SAN AGUSTI:---http://www.panorama360.es/europa/spain/EsCaloFormenteraKrpano/EsCaloFormentera.html
Cei care au vrut să viziteze marile muzee ale lumii, dar nu au dispus niciodată de banii necesari o pot face acum graţie unui nou proiect Google.
NOTA 10 cu felicitari GOOGLE
Astfel, Muzeul Metropolitan de Artă din New York , Palatul Versailles sau Muzeul Van Gogh din Amsterdam pot fi vizitate din propriul fotoliu.
Google a lansat astazi Art Project - o colaborare unică cu unele dintre cele mai apreciate muzee de artă din lume, prin care pasionaţii de artă pot vedea online peste o mie de lucrări în cel mai mic detaliu.
În ultimele 18 luni, Google a lucrat împreună cu 18 muzee, rezultatul fiind disponibil la www.googleartproject.com.
Munca a implicat fotografiere la rezoluţie foarte mare a lucrărilor de artă dar şi realizarea de colaje fotografice din peste o mie de fotografii. De asemenea, acest proiect a dezvoltat şi un tur virtual de 360 de grade a diferitelor galerii individuale, folosind tehnologie Street View pentru interioare.
Prin intermediul acestui proiect, oricine, de oriunde din lume va putea să înveţe despre istorie şi artă, cu un singur click.
Guys, instead of going to museums we can sit at home at enjoy famous art all over the world!http://www.googleartproject.com/museums/altesnational
Portretul Romaniei Interbelice
Foarte interesante pentru noi toti romanii (pentru tinerii nostri, in mod special) - sunt mai ales informatiile, necunoscute in marea majoritate,
despre zone care .... au fost... nu mai sunt .....si nu se stie daca ...si cand .... vor mai apartine vreodata acestei tarisoare....
Spun si eu FELICITARI celor care au avut puterea si rabdarea sa realizeze acest site.
Este cu adevarat EXCEPTIONAL.
Interesant pentru noi toti cei "crescuti in.... comunism"...
Google a lansat astazi Art Project - o colaborare unică cu unele dintre cele mai apreciate muzee de artă din lume, prin care pasionaţii de artă pot vedea online peste o mie de lucrări în cel mai mic detaliu.
În ultimele 18 luni, Google a lucrat împreună cu 18 muzee, rezultatul fiind disponibil la www.googleartproject.com.
Munca a implicat fotografiere la rezoluţie foarte mare a lucrărilor de artă dar şi realizarea de colaje fotografice din peste o mie de fotografii. De asemenea, acest proiect a dezvoltat şi un tur virtual de 360 de grade a diferitelor galerii individuale, folosind tehnologie Street View pentru interioare.
Prin intermediul acestui proiect, oricine, de oriunde din lume va putea să înveţe despre istorie şi artă, cu un singur click.
Guys, instead of going to museums we can sit at home at enjoy famous art all over the world!http://www.googleartproject.com/museums/altesnational
Portretul Romaniei Interbelice
Foarte interesante pentru noi toti romanii (pentru tinerii nostri, in mod special) - sunt mai ales informatiile, necunoscute in marea majoritate,
despre zone care .... au fost... nu mai sunt .....si nu se stie daca ...si cand .... vor mai apartine vreodata acestei tarisoare....
Spun si eu FELICITARI celor care au avut puterea si rabdarea sa realizeze acest site.
Este cu adevarat EXCEPTIONAL.
Interesant pentru noi toti cei "crescuti in.... comunism"...
http://romaniainterbelica.memoria.ro/index.html
IN SFARSIT, UN SITE DESTEPT !!!!!!!!!!!!!!
este concentrata multa informatie-un adevarat izvor.....pagina despre Romania este actualizata la nivelul dec.2010;
Haideti sa mai aruncam o privire si in beneficiul spiritului.... http://www.scientia.ro/start.html
Aici puteti gasi:
>> Tehnologie ...
Cum funcţionează lucrurile? || Cum funcţionează calculatorul || Internet || Fan Firefox! || Windows Tips&Tricks
>> Fizică
Mecanică || Termodinamică || Electronică || Atomul || Fizica nucleară || Teoria relativităţii || Mecanica cuantică
>> Biologie
Concepte fundamentale din biologie || Genetică || Evoluţionism || Cum funcţionează corpul omenesc
>> Univers
Astronomie || Sistemul solar || Terra || Cum funcţionează sistemele complexe
>> Biografii
Biografii. Fizică || Biografii. Biologie
>> Homo Humanus
Psihologie || Experimente cu oameni || Dificultăţi ale limbii române || Erori de logică || Etimologii nume ||Recenzii || Scepticus
>> Premiile Nobel
Premiul Nobel 2008 || Premiul Nobel 2009
>> Ştiinţa pe scurt
Tehnologie || Fizică || Chimie || Astronomie | Biologie || Corpul omenesc || Alimentaţie ||| Întrebări esenţiale: ce nu ştim încă
Istoria descoperirilor ştiinţifice || Fizica distractivă || Matematica distractivă || Podcast Scientia
>> Ultimele ştiri din ştiinţă şi tehnologie
Tehnologie || IT || Tehnologii auto || Telefoane Mobile || Soft gratuit || Univers || Terra || Biologie || Corpul uman|| Bolile omului
Alimentaţie || Psihologie-Creier || Ştiri diverse
>> Ştiaţi că?
Organismul uman ||
> Diverse
Postere Scientia || Iluzii Optice || Utile || Premiile OscarIata, o serie interesanta despre Istoria Universului
În cadrul unei serii de 7 articole vă prezentăm istoria Universului, de la explozia primordială numită Big Bang, până la apariţia şi răspândirea pe Terra a lui homo sapiens.
Istoria Universului (I)http://www.scientia.ro/univers/47-astronomie/757-istoria-universului-partea-1.html
Istoria Universului (II) http://www.scientia.ro/univers/47-astronomie/760-istoria-universului-2.html
Istoria Universului (III) http://www.scientia.ro/biologie/67-evolutionism/761-istoria-universului-3.html
Istoria Universului (IV) http://www.scientia.ro/biologie/67-evolutionism/771-istoria-universului-4.html
Istoria Universului (V) http://www.scientia.ro/biologie/67-evolutionism/772-istoria-universului-5.html
Istoria Universului (VI) http://www.scientia.ro/biologie/67-evolutionism/773-istoria-universului-6.html
Istoria Universului (VII) http://www.scientia.ro/stiinta-la-minut/48-scurta-istorie-descoperiri-stiintifice/774-istoria-universului-7.html alte articole:Universul, aşa cum nu l-aţi mai văzuthttp://www.scientia.ro/blogul-scientiaro/944-universul-asa-cum-nu-l-ati-mai-vazut.htmlFotografii superbe ale aurorei borealehttp://www.flickr.com/photos/salomonsen/Foarte scurtă istorie a ştiinţei (1)http://www.scientia.ro/stiinta-la-minut/48-scurta-istorie-descoperiri-stiintifice/719-istoria-descoperirilor-stiintifice-1.html
(in 6 parti deocamdata, in josul paginii este afisata continuarea, ex.
Scurtă istorie a ştiinţei, partea a 2-a)Cum funcţionează acupunctura?http://www.scientia.ro/stiinta-la-minut/48-scurta-istorie-descoperiri-stiintifice/286-cum-functioneaza-acupunctura.htmlMarea teoremă a lui Fermat (1)http://www.scientia.ro/stiinta-la-minut/48-scurta-istorie-descoperiri-stiintifice/837-marea-teorema-a-lui-fermat-matematica-la-superlativ-1.htmlHenri Coandă - realizatorul primului avion cu reacţiehttp://www.scientia.ro/stiinta-la-minut/48-scurta-istorie-descoperiri-stiintifice/450-henri-coanda-realizatorul-primului-avion-cu-reactie.htmlTelescopul lui Galileo Galilei - 400 de anihttp://www.scientia.ro/stiinta-la-minut/48-scurta-istorie-descoperiri-stiintifice/382-400-de-ani-de-la-constructia-telescopului-lui-galileo-galilei.html
si filmulete de pe youtube lb.ro
(vedeti in partea dreapta a ecranului) http://www.youtube.com/watch?v=SxLlJt14fCY&feature=relatedhttp://www.youtube.com/watch?v=nVPehpoyPHY&feature=relatedhttp://www.youtube.com/watch?v=DDf0f7ulvgg&feature=relatedhttp://www.youtube.com/watch?v=eVr09DyyDjI&feature=relatedhttp://www.youtube.com/watch?v=r6rpapKBUE0&feature=related
CLICK ON: http://www.personality.com.ro/
IN SFARSIT, UN SITE DESTEPT !!!!!!!!!!!!!!
este concentrata multa informatie-un adevarat izvor.....pagina despre Romania este actualizata la nivelul dec.2010;
Haideti sa mai aruncam o privire si in beneficiul spiritului.... http://www.scientia.ro/start.html
Aici puteti gasi:
>> Tehnologie ...
Cum funcţionează lucrurile? || Cum funcţionează calculatorul || Internet || Fan Firefox! || Windows Tips&Tricks
>> Fizică
Mecanică || Termodinamică || Electronică || Atomul || Fizica nucleară || Teoria relativităţii || Mecanica cuantică
>> Biologie
Concepte fundamentale din biologie || Genetică || Evoluţionism || Cum funcţionează corpul omenesc
>> Univers
Astronomie || Sistemul solar || Terra || Cum funcţionează sistemele complexe
>> Biografii
Biografii. Fizică || Biografii. Biologie
>> Homo Humanus
Psihologie || Experimente cu oameni || Dificultăţi ale limbii române || Erori de logică || Etimologii nume ||Recenzii || Scepticus
>> Premiile Nobel
Premiul Nobel 2008 || Premiul Nobel 2009
>> Ştiinţa pe scurt
Tehnologie || Fizică || Chimie || Astronomie | Biologie || Corpul omenesc || Alimentaţie ||| Întrebări esenţiale: ce nu ştim încă
Istoria descoperirilor ştiinţifice || Fizica distractivă || Matematica distractivă || Podcast Scientia
>> Ultimele ştiri din ştiinţă şi tehnologie
Tehnologie || IT || Tehnologii auto || Telefoane Mobile || Soft gratuit || Univers || Terra || Biologie || Corpul uman|| Bolile omului
Alimentaţie || Psihologie-Creier || Ştiri diverse
>> Ştiaţi că?
Organismul uman ||
> Diverse
Postere Scientia || Iluzii Optice || Utile || Premiile OscarIata, o serie interesanta despre Istoria Universului
În cadrul unei serii de 7 articole vă prezentăm istoria Universului, de la explozia primordială numită Big Bang, până la apariţia şi răspândirea pe Terra a lui homo sapiens.
Istoria Universului (I)http://www.scientia.ro/univers/47-astronomie/757-istoria-universului-partea-1.html
Istoria Universului (II) http://www.scientia.ro/univers/47-astronomie/760-istoria-universului-2.html
Istoria Universului (III) http://www.scientia.ro/biologie/67-evolutionism/761-istoria-universului-3.html
Istoria Universului (IV) http://www.scientia.ro/biologie/67-evolutionism/771-istoria-universului-4.html
Istoria Universului (V) http://www.scientia.ro/biologie/67-evolutionism/772-istoria-universului-5.html
Istoria Universului (VI) http://www.scientia.ro/biologie/67-evolutionism/773-istoria-universului-6.html
Istoria Universului (VII) http://www.scientia.ro/stiinta-la-minut/48-scurta-istorie-descoperiri-stiintifice/774-istoria-universului-7.html alte articole:Universul, aşa cum nu l-aţi mai văzuthttp://www.scientia.ro/blogul-scientiaro/944-universul-asa-cum-nu-l-ati-mai-vazut.htmlFotografii superbe ale aurorei borealehttp://www.flickr.com/photos/salomonsen/Foarte scurtă istorie a ştiinţei (1)http://www.scientia.ro/stiinta-la-minut/48-scurta-istorie-descoperiri-stiintifice/719-istoria-descoperirilor-stiintifice-1.html
(in 6 parti deocamdata, in josul paginii este afisata continuarea, ex.
Scurtă istorie a ştiinţei, partea a 2-a)Cum funcţionează acupunctura?http://www.scientia.ro/stiinta-la-minut/48-scurta-istorie-descoperiri-stiintifice/286-cum-functioneaza-acupunctura.htmlMarea teoremă a lui Fermat (1)http://www.scientia.ro/stiinta-la-minut/48-scurta-istorie-descoperiri-stiintifice/837-marea-teorema-a-lui-fermat-matematica-la-superlativ-1.htmlHenri Coandă - realizatorul primului avion cu reacţiehttp://www.scientia.ro/stiinta-la-minut/48-scurta-istorie-descoperiri-stiintifice/450-henri-coanda-realizatorul-primului-avion-cu-reactie.htmlTelescopul lui Galileo Galilei - 400 de anihttp://www.scientia.ro/stiinta-la-minut/48-scurta-istorie-descoperiri-stiintifice/382-400-de-ani-de-la-constructia-telescopului-lui-galileo-galilei.html
si filmulete de pe youtube lb.ro
(vedeti in partea dreapta a ecranului) http://www.youtube.com/watch?v=SxLlJt14fCY&feature=relatedhttp://www.youtube.com/watch?v=nVPehpoyPHY&feature=relatedhttp://www.youtube.com/watch?v=DDf0f7ulvgg&feature=relatedhttp://www.youtube.com/watch?v=eVr09DyyDjI&feature=relatedhttp://www.youtube.com/watch?v=r6rpapKBUE0&feature=related
CLICK ON: http://www.personality.com.ro/
S-a deschis, la Ploiesti , primul muzeu virtual din Romania ,
MUZEUL VIRTUAL AL NEAMULUI ROMANESC
O adevarata enciclopedie -
Absolut fascinant si incredibil acest muzeu virtual Deschideti si va minunati cati graficieni ai lumii au putut participa !!!
Toata admiratia pentru Nicolae Ionita si Republica Virtuala de la
Ploiesti !
Muzeul, pentru care s-a strans material in ultimii zece ani, pune in valoare lucrarile a peste 1.500 de artisti plastici din 127 de tari. Pentru inceput muzeul va avea deschise 150 de sali de expozitii (pagini web) urmand ca pana la sfarsitul anului numarul acestora sa creasca la peste 1.000.
Vizitatorii vor putea admira portrete, ilustratii, caricaturi, comentarii grafice si tot ceea ce pentru un artist plastic strain poate inseamna ROMANIA prin ceea ce are ea mai semnificativ: personalitatile reprezentative ale neamului romanesc. Vor fi aduse in atentia vizitatorilor cele mai importante 250 de personalitati nationale asa cum au fost ele receptate de unii dintre cei mai importanti artisti plastici din lume, fara prejudecati si fara pareri preconcepute.
COLECTIA CARAGIALE, cea mai mare colectie din lume de portrete ale unei personalitati a culturii universale, pentru prima data pusa in intregime la dispozitia celor interesati la adresa web http://www.personality.com.ro/caragiale.htm
Muzeul ofera pentru achizitie, in paginile ANTICARIAT, exponate rarisime, dintre care unele nu pot fi gasite in nici un alt loc din lume. In acest sens va propunem in primul rand anticariatele
CARAGIALE si EMINESCU http://www.personality.com.ro/car_antic_1.htm si http://www.personality.com.ro/emin_antic.htm )MUZEUL VIRTUAL AL NEAMULUI ROMANESC este un web site cu mii de imagini. Daca computerul dumneavoastra este mai vechi, cu resurse limitate, este posibil ca multe din aceste imagini sa nu se deschida. Vizitati MUZEUL VIRTUAL AL NEAMULUI ROMANESC:
un proiect cultural proiectat, realizat si finantat de caricaturistul ploiestean Nicolae Ionita. INTRAREA LIBERA!
Dictionar in 43 de limbi!
Filme spirituale, subtitrare in romana http://www.spiritus.ro/video/filme_si_documentare.htm
un site interesanthttp://www.lovendal.net/
Miscand sageata mousului, veti vedea fiecare parte a Capelei Sixtine, pictata de Michelangelo.
in coltul din stanga jos apasati pe plus pentru a apropia imaginea si pe minus, pentru a o indeparta. http://www.vatican.va/various/cappelle/sistina_vr/index.html
in coltul din stanga jos apasati pe plus pentru a apropia imaginea si pe minus, pentru a o indeparta. http://www.vatican.va/various/cappelle/sistina_vr/index.html
Brand de tara - Romania http://www.patrimoniuromanesc.ro/
Este in limba romana si engleza, are 882 de imagini, impartite in 43 de galerii, care se incarca individual, asa ca va trebui asteptat citeva secunde la fiecare galerie, cand se incarca prima data.
Contine poze din toate sit-urile romanesti declarate patrimoniu UNESCO.
A fost creat de o persoana pasionata, cu un efort intins pe o durata de trei ani, din resurse financiare proprii.
Jos, sub fotografii, in stanga sagetilor de inainte si inapoi este un mic buton info (I) cu date despre locurile prezentate!
Fiecare poza poate fi marita cu clic dreapta si "zoom in".
Contine poze din toate sit-urile romanesti declarate patrimoniu UNESCO.
A fost creat de o persoana pasionata, cu un efort intins pe o durata de trei ani, din resurse financiare proprii.
Jos, sub fotografii, in stanga sagetilor de inainte si inapoi este un mic buton info (I) cu date despre locurile prezentate!
Fiecare poza poate fi marita cu clic dreapta si "zoom in".
O adevarata enciclopedie.
Dati click pe data din calendar si veti afla evenimentele importante care s-au petrecut pe data respectiva.
Tablouri, documente, harti, fotografii vechi... http://www.lessignets.com/signetsdiane/calendrier/index.htm
Interesant pentru noi toti, merita studiat, este interesant. http://romaniainterbelica.memoria.ro/index.html
Hartile imperiilor: http://www.mapsofwar.com/images/EMPIRE17.swf
- http://examentitularizare.blogspot.ro/2011/10/caietul-dirigintelui.html CAIETUL DIRIGINTELUI - folositor/complet/necesar dirigintilor
- Dramaturgul român, Ion Luca CARAGIALE, de la cărui trecere în eternitate se vor împlini 100 de ani de la moarte, a fost ales, personalitatea anului 2012.
- Anul 2012 a fost proclamat Anul european al îmbătrânirii active şi al solidarităţii între generaţii de către Parlamentul European şi Consiliul Uniunii Europene .
- Decenii proclamate de ONU:
2003-2012 Deceniul Naţiunilor Unite pentru alfabetizare. Educaţie pentru toţi
2005-2014 Deceniul pentru educaţie în scopul dezvoltării durabile
2005-2014 Al doilea deceniu al popoarelor indigene (autohtone)
Misterele SOMNULUI: cât trebuie să dormi, în funcţie de vârstă
de
Nou-născuţi (0-2 luni): 12-18 ore pe zi
Copii 3-12 luni: 14-15 ore
Copii 1-3 ani: 12-14 ore
Copii 3-5 ani: 11-13 ore
Copii 5-12 ani: 10-11 ore
Adolescenţi 12-18 ani: 8,5-10 ore
Adulţi: 7,5-9 ore
Un alt studiu arată pericolele la care se expun cei care dorm prea puţin. Riscul de cancer la sân este cu 200% mai mare în cazul celor care nu dorm suficient. Riscul de atac de cord al persoanelor care dorm mai puţin de 7 ore pe noapte este cu 100% mai mare decât în cazul adulţilor care dorm 7,5-9 ore. Un somn mai lung cu o oră decât cel "standard", de 7,5-9 ore, te ajută să slăbeşti circa trei kilograme într-un an.
O cercetare interesantă arată şi poziţiile preferate de somn ale oamenilor. 41% dintre noi dormim în poziţia fetusului, iar 15% pe o parte. Poziţia de somn a soldatului, pe spate, e preferată de 8% dintre noi, iar pe burtă dorm 7% dintre oameni.
O statistică arată că petrecem o treime din viaţă dormind, alta că circa 100.000 de accidente se produc anual din cauza somnului la volan. Există şi statistici despre vise. Chiar dacă ne amintim puţine dintre vise, cercetătorii au ajuns la concluzia că visăm de 3-7 ori pe noapte. Visăm timp de 2-3 ori pe noapte, iar, la 10 minute după trezire, uităm 90% din ce am visat.
Sursa: http://ro.stiri.yahoo.com/misterele-somnului--c%C3%A2t-trebuie-s%C4%83-dormi--%C3%AEn-func%C5%A3ie-de-v%C3%A2rst%C4%83234232312312.html;_ylt=ApdqMvZkbGrAbVs7a2SmIY8LSOd_;_ylu=X3oDMTR1ZDIzOXBrBGNjb2RlA3ZzaGFyZWFnMnVwcmVzdARtaXQDTmV3cyBGb3IgWW91IEFydGljbGUgZGV0YWlsBHBrZwMwZDE0OTI3My0xM2JkLTMzODItYTVmNS1hYjUwYjM3ZTExM2YEcG9zAzQEc2VjA25ld3NfZm9yX3lvdQR2ZXIDZGJiMzFhMzAtMjFhMy0xMWUyLWIyZTktZWIyZmJjZjY4OTk2;_ylg=X3oDMTNmbTBiZTI5BGludGwDcm8EbGFuZwNyby1ybwRwc3RhaWQDOThhOWZmYzktNzA2NC0zNjdkLThiNjctMTM2ZGIxNWNkMjQxBHBzdGNhdAPFn3Rpcml8xZ90aXJpaW50ZXJuYcWjaW9uYWxlBHB0A3N0b3J5cGFnZQ--;_ylv=3
TATAL NOSTRU
Tatal nostru - limba aramaica http://www.youtube.com/watch?v=PeULBGIiW5U&feature=related Tatal nostru (Has tios) - limba geto-daca http://www.youtube.com/watch?v=hGaw3v068kE&feature=related
Religie Manual pentru clasa I – Document de lucru – primele trei lectii [https://protoieriaoltenita.ro/wp-content/uploads/2013/12/Religie-Manual-pentru-clasa-I-Document-de-lucru-primele-trei-lectii.pdf]
Religia la clasa pregatitoare si la clasa I – Ghid pentru profesori – Document de lucru [https://protoieriaoltenita.ro/wp-content/uploads/2013/12/Religia-la-clasa-pregatitoare-si-la-clasa-I-Ghid-pentru-profesori-Document-de-lucru.pdf]
Religia la clasa pregatitoare Ghid pentru profesori [https://protoieriaoltenita.ro/wp-content/uploads/2013/12/Religia-la-clasa-pregatitoare-Ghid-pentru-profesori.pdf] Hotararea nr. 311 din 28.02.2013 privind necesitatea respectarii randuielilor liturgice referitoare la oficierea Tainei Sfintei Cununii numai in locasurile de cult parohiale [https://protoieriaoltenita.ro/wp-content/uploads/2013/12/Hotararea-nr.-311-din-28.02.2013-privind-necesitatea-respectarii-randuielilor-liturgice-referitoare-la-oficierea-Tainei-Sfintei-Cununii-numai-in-locasurile-de-cult-parohiale.pdf] Hotararea nr. 314 din 28.02.2013 a Sfantului Sinod privind stabilirea unei contributii banesti moderate pentru Sfintele Taine si ierurgii [https://protoieriaoltenita.ro/wp-content/uploads/2013/12/Hotararea-nr.-314-din-28.02.2013-a-Sfantului-Sinod-privind-stabilirea-unei-contributii-banesti-moderate-pentru-Sfintele-Taine-si-ierurgii.pdf]
Hotararea nr. 315 din 28.02.2013 a Sfantului Sinod privind binecuvantarea pentru titularizarea cadrelor didactice [https://protoieriaoltenita.ro/wp-content/uploads/2013/12/Hotararea-nr.-315-din-28.02.2013-a-Sfantului-Sinod-privind-binecuvantarea-pentru-titularizarea-cadrelor-didactice.pdf]
Hotararea nr. 943 a Sinodului B.O.R. din 17.02.2012 [https://protoieriaoltenita.ro/wp-content/uploads/2013/12/Hotararea-nr.-943-a-Sinodului-B.O.R.-din-17.02.2012.pdf]
Hotararea nr. 2055 din 28.02.2013 privind procedura de numire si de evaluare perioadica a personalului din Cancelariile si Administratiile eparhiale si a protopopilor [https://protoieriaoltenita.ro/wp-content/uploads/2013/12/Hotararea-nr.-2055-din-28.02.2013-privind-procedura-de-numire-si-de-evaluare-perioadica-a-personalului-din-Cancelariile-si-Administratiile-eparhiale-si-a-protopopilor.pdf]
Legea Cultelor – Nr 489-2006 [https://protoieriaoltenita.ro/wp-content/uploads/2013/12/LegeaCultelor-Nr-489-2006.pdf]
Metologia Pentru Obtinerea Gradelor Profesionale In Preotie De Catre Personalul Clerical [https://protoieriaoltenita.ro/wp-content/uploads/2013/12/Metologia-Pentru-Obtinerea-Gradelor-Profesionale-In-Preotie-De-Catre-Personalul-Clerical.pdf]
Regulamentul cimitirelor [https://protoieriaoltenita.ro/wp-content/uploads/2013/12/Regulamentul-cimitirelor.pdf] Regulamentul Instantelor de Judecata Al BOR [https://protoieriaoltenita.ro/wp-content/uploads/2013/12/Regulamentul-Instantelor-de-Judecata-Al-BOR.pdf]
Slujbe religioase pentru ceremonii militare [https://protoieriaoltenita.ro/wp-content/uploads/2013/12/Slujbe-religioase-pentru-ceremonii-militare.pdf]
Statut BOR APROBAT de Sf. Sinod – 17.02.2011 [https://protoieriaoltenita.ro/wp-content/uploads/2013/12/Statut-BOR-APROBAT-de-Sf.Sinod-17.02.2011.pdf]
Statutul Pentru Organizarea Si Functionarea Bisericii Ortodoxe Române [https://protoieriaoltenita.ro/wp-content/uploads/2013/12/statutul_bor.pdf]
Pictori Bisericesti Si Restauratori Autorizati De Patriarhia Romana [https://protoieriaoltenita.ro/wp-content/uploads/2013/12/tabel%20pictori%20CPB.pdf]
Învăţătură de Credinţă Creştină Ortodoxă [https://protoieriaoltenita.ro/wp-content/uploads/2013/12/241467-Invatatura-de-credinta-ortodoxa.pdf]
Dispozitii generale de aparare impotriva incendiilor la obiectivele de cult [https://protoieriaoltenita.ro/wp-content/uploads/2013/12/Dispozitii-generale-de-aparare-impotriva-incendiilor-la-obiectivele-de-cult.pdf]
Ghid pentru elaborarea si sustinerea referatului stiintific [https://protoieriaoltenita.ro/wp-content/uploads/2013/12/Ghid-pentru-elaborarea-si-sustinerea-referatului-stiintific.pdf]
Ghid Practic Pentru Examenul De Capacitate Preoteasca [https://protoieriaoltenita.ro/wp-content/uploads/2013/12/Ghid-Practic-Pentru-Examenul-De-Capacitate-Preoteasca.pdf]
Ghid privind transferarea si numirea clerului la parohii [https://protoieriaoltenita.ro/wp-content/uploads/2013/12/Ghid-privind-transferarea-si-numirea-clerului-la-parohii.pdf]
Hotărârea nr. 630 din 17 februarie 2011 a Sfântului Sinod privind rânduiala liturgică unitară în Biserica Ortodoxă Română pentru slujba ce se oficiază în noaptea trecerii dintre ani, precum şi pentru respectarea rânduielii citirii molitfelor Sfântului Vasile cel Mare [https://protoieriaoltenita.ro/wp-content/uploads/2013/12/Hot.Sf_.Sinod-nr.-630-17.02.2011.pdf]
Hotararea Sfantului Sinod Nr. 4218/ 07.07.2010 Pentru Aprobarea Textului Marturisirii (Declaratiei) Solemne Publice Rostite La Hirotonie, Cu Caracter Unitar In Eparhiile Bisericii Ortodoxe Romane [https://protoieriaoltenita.ro/wp-content/uploads/2013/12/Hotararea-4218.pdf]
Hotararea nr 4529 din 05 iulie 2012 a Sfantului Sinod al Bisericii Ortodoxe Romane in legatura cu practica necrestina a incinerarii mortilor [https://protoieriaoltenita.ro/wp-content/uploads/2013/12/Hotararea-nr-4529-din-05-iulie-2012-a-Sfantului-Sinod-al-Bisericii-Ortodoxe-Romane-in-legatura-cu-practica-necrestina-a-incinerarii-mortilor.pdf]
Religia la clasa pregatitoare si la clasa I – Ghid pentru profesori – Document de lucru [https://protoieriaoltenita.ro/wp-content/uploads/2013/12/Religia-la-clasa-pregatitoare-si-la-clasa-I-Ghid-pentru-profesori-Document-de-lucru.pdf]
Religia la clasa pregatitoare Ghid pentru profesori [https://protoieriaoltenita.ro/wp-content/uploads/2013/12/Religia-la-clasa-pregatitoare-Ghid-pentru-profesori.pdf] Hotararea nr. 311 din 28.02.2013 privind necesitatea respectarii randuielilor liturgice referitoare la oficierea Tainei Sfintei Cununii numai in locasurile de cult parohiale [https://protoieriaoltenita.ro/wp-content/uploads/2013/12/Hotararea-nr.-311-din-28.02.2013-privind-necesitatea-respectarii-randuielilor-liturgice-referitoare-la-oficierea-Tainei-Sfintei-Cununii-numai-in-locasurile-de-cult-parohiale.pdf] Hotararea nr. 314 din 28.02.2013 a Sfantului Sinod privind stabilirea unei contributii banesti moderate pentru Sfintele Taine si ierurgii [https://protoieriaoltenita.ro/wp-content/uploads/2013/12/Hotararea-nr.-314-din-28.02.2013-a-Sfantului-Sinod-privind-stabilirea-unei-contributii-banesti-moderate-pentru-Sfintele-Taine-si-ierurgii.pdf]
Hotararea nr. 315 din 28.02.2013 a Sfantului Sinod privind binecuvantarea pentru titularizarea cadrelor didactice [https://protoieriaoltenita.ro/wp-content/uploads/2013/12/Hotararea-nr.-315-din-28.02.2013-a-Sfantului-Sinod-privind-binecuvantarea-pentru-titularizarea-cadrelor-didactice.pdf]
Hotararea nr. 943 a Sinodului B.O.R. din 17.02.2012 [https://protoieriaoltenita.ro/wp-content/uploads/2013/12/Hotararea-nr.-943-a-Sinodului-B.O.R.-din-17.02.2012.pdf]
Hotararea nr. 2055 din 28.02.2013 privind procedura de numire si de evaluare perioadica a personalului din Cancelariile si Administratiile eparhiale si a protopopilor [https://protoieriaoltenita.ro/wp-content/uploads/2013/12/Hotararea-nr.-2055-din-28.02.2013-privind-procedura-de-numire-si-de-evaluare-perioadica-a-personalului-din-Cancelariile-si-Administratiile-eparhiale-si-a-protopopilor.pdf]
Legea Cultelor – Nr 489-2006 [https://protoieriaoltenita.ro/wp-content/uploads/2013/12/LegeaCultelor-Nr-489-2006.pdf]
Metologia Pentru Obtinerea Gradelor Profesionale In Preotie De Catre Personalul Clerical [https://protoieriaoltenita.ro/wp-content/uploads/2013/12/Metologia-Pentru-Obtinerea-Gradelor-Profesionale-In-Preotie-De-Catre-Personalul-Clerical.pdf]
Regulamentul cimitirelor [https://protoieriaoltenita.ro/wp-content/uploads/2013/12/Regulamentul-cimitirelor.pdf] Regulamentul Instantelor de Judecata Al BOR [https://protoieriaoltenita.ro/wp-content/uploads/2013/12/Regulamentul-Instantelor-de-Judecata-Al-BOR.pdf]
Slujbe religioase pentru ceremonii militare [https://protoieriaoltenita.ro/wp-content/uploads/2013/12/Slujbe-religioase-pentru-ceremonii-militare.pdf]
Statut BOR APROBAT de Sf. Sinod – 17.02.2011 [https://protoieriaoltenita.ro/wp-content/uploads/2013/12/Statut-BOR-APROBAT-de-Sf.Sinod-17.02.2011.pdf]
Statutul Pentru Organizarea Si Functionarea Bisericii Ortodoxe Române [https://protoieriaoltenita.ro/wp-content/uploads/2013/12/statutul_bor.pdf]
Pictori Bisericesti Si Restauratori Autorizati De Patriarhia Romana [https://protoieriaoltenita.ro/wp-content/uploads/2013/12/tabel%20pictori%20CPB.pdf]
Învăţătură de Credinţă Creştină Ortodoxă [https://protoieriaoltenita.ro/wp-content/uploads/2013/12/241467-Invatatura-de-credinta-ortodoxa.pdf]
Dispozitii generale de aparare impotriva incendiilor la obiectivele de cult [https://protoieriaoltenita.ro/wp-content/uploads/2013/12/Dispozitii-generale-de-aparare-impotriva-incendiilor-la-obiectivele-de-cult.pdf]
Ghid pentru elaborarea si sustinerea referatului stiintific [https://protoieriaoltenita.ro/wp-content/uploads/2013/12/Ghid-pentru-elaborarea-si-sustinerea-referatului-stiintific.pdf]
Ghid Practic Pentru Examenul De Capacitate Preoteasca [https://protoieriaoltenita.ro/wp-content/uploads/2013/12/Ghid-Practic-Pentru-Examenul-De-Capacitate-Preoteasca.pdf]
Ghid privind transferarea si numirea clerului la parohii [https://protoieriaoltenita.ro/wp-content/uploads/2013/12/Ghid-privind-transferarea-si-numirea-clerului-la-parohii.pdf]
Hotărârea nr. 630 din 17 februarie 2011 a Sfântului Sinod privind rânduiala liturgică unitară în Biserica Ortodoxă Română pentru slujba ce se oficiază în noaptea trecerii dintre ani, precum şi pentru respectarea rânduielii citirii molitfelor Sfântului Vasile cel Mare [https://protoieriaoltenita.ro/wp-content/uploads/2013/12/Hot.Sf_.Sinod-nr.-630-17.02.2011.pdf]
Hotararea Sfantului Sinod Nr. 4218/ 07.07.2010 Pentru Aprobarea Textului Marturisirii (Declaratiei) Solemne Publice Rostite La Hirotonie, Cu Caracter Unitar In Eparhiile Bisericii Ortodoxe Romane [https://protoieriaoltenita.ro/wp-content/uploads/2013/12/Hotararea-4218.pdf]
Hotararea nr 4529 din 05 iulie 2012 a Sfantului Sinod al Bisericii Ortodoxe Romane in legatura cu practica necrestina a incinerarii mortilor [https://protoieriaoltenita.ro/wp-content/uploads/2013/12/Hotararea-nr-4529-din-05-iulie-2012-a-Sfantului-Sinod-al-Bisericii-Ortodoxe-Romane-in-legatura-cu-practica-necrestina-a-incinerarii-mortilor.pdf]
UTILIZAREA CALCULATORULUI
LA ORELE DE RELIGIE
Internetul ocupă un loc important nu doar în viața noastră cotidiană, ci câștigă pondere și în cea spirituală. Comunități din toate religiile au propriile lor site-uri pe internet, iar noile facilități tehnologice sunt folosite din ce în ce mai des în spațiul cultic: becuri în loc de candele sau lumânări, inclusiv pentru pomenirea morților și pentru cei vii(în Biserica Romano-Catolică și cea Ortodoxă din America), acționarea prin energie electrică a clopotului, utilizarea casetelor înregistrate (CD, DVD etc.), înainte și după terminarea unui serviciu religios(cu muzică religioasă sau predici), fără a vorbi de posibilitatea de a audia și chiar a viziona sau participa prin internet la un serviciu religios.
Bisericile au o atitudine diferită față de această nouă realitate a vieții contemporane. În general tendința este, chiar și în mediile creștine tradiționaliste(fundamentaliste), de a afirma că Evanghelia trebuie propovăduită prin orice mijloc pe care Dumnezeu îl rânduiește în fiecare epocă. Există o întreagă literatură care prezintă internetul în termeni mesianici: el este începutul unei ere noi; acesta va fi începutul unei societăți ideale; susțin promotorii. Mai mult, internetul este pentru unii locul de împlinire a unor aspirații religioase asociate cu ideea de „Noul Ierusalim” sau cu imaginile din cartea Apocalipsei. Internetul este de asemenea locul prozelitismului și al controverselor religioase. Orice miscare religioasă se poate face cunoscută pe internet: își poate prezenta doctrina; poate comunica interactiv cu cei interesați prin forum sau chat; poate oferi servicii religioase, ca sfatul pastoral; poate face activități comerciale, ca vânzarea de CD-uri, cărți, obiecte.[1]
Educația este un proces evolutiv și complex desfășurat pe parcursul mai multor etape și vizând o anume finalitate, finalitate care are în vedere formarea și dezvoltarea însușirilor intelectuale, morale și fizice ale copiilor și ale tineretului, ale oamenilor și ale societății. De-a lungul secolelor, educația a fost strâns legată de religie. În Antichitate, în Orient, școlile funcționau în general pe lângă temple. În Occident, mănăstirile erau centre de cultură pe lângă care funcționau școli, atât pentru viitorii clerici(școala interioară), cât și pentru laici (școala exterioară). În țara noastră încă din sec. al XI-lea existau școli pentru pregătirea preoților pe lângă mănăstiri și centre episcopale, cu predare în limba latină, greacă și slavă. [2] Educația religioasă trebuie să înceapă încă din copilărie deoarece copilul poate fi mai influențat religios-moral când este mic decât mai târziu. Deprinderile bune, formate în copilărie, rămân uneori valabile pentru întreaga viață.
Acțiunea de inițiere în taina vieții creștine, de formare a personalității religioase „după chipul lui Hristos” se face și în cadrul învățământului religios, urmărindu-se informarea și formarea elevilor în vederea atingerii idealului vieții de creștin. Dar personalitatea creștină a elevilor trebuie să îmbrace câteva trăsături ca: libertatea, voința (ce se manifesta în chemările, exigențele și încercările vieții) și sentimental ca element social-divin.
Instruirea religioasă duce la cultura religioasă, care nu este același lucru cu cultura creștină. Toată lumea învață și reușește să cunoască mai mult sau mai puțin o doctrină. Dar nu toată lumea pune în practică trăirea creștină.
Constatăm astăzi o criză morală în societate. Una e să fii creștin cu numele, alta să fii practicant. Pe elevi cine să-i învețe religia? Să-i învețe mass-media ? Ar fi un nou sens. Să învețe de la Biserică? Dar câți elevi vin astăzi la Biserică? A mai rămas școala.
Religia se învață prin armonizarea vieții fizice a elevului, în acord cu cea spirituală, aceasta ajutându-l să le pună la suflet și să le practice în viață.
În procesul de predare-învățare
În procesul de predare-învățare
Deci, pe lângă metodele de predare-învățare folosite, trebuie să cultivăm predispoziția religioasă și prin alte forme de manifestare, care apoi să se exteriorizeze prin sentimentul religios și să se concretizeze printr-o serie de acte și atitudini morale, rituri, ceremonii și practici religioase.[3]
În lumea informaticienilor este cunoscut că "folosirea calculatorului este limitată doar de lipsa de imaginaţie a utilizatorului”- deci numai faptul că noi nu vrem sau nu putem să folosim calculatorul în rezolvarea unei probleme este singura limitare posibilă. Mai rămâne să ne gândim că, dacă noi nu vom folosi calculatorul , alţii o vor face cu siguranţă şi vor fi astfel cu mulţi paşi înaintea noastră.... Calculatorul nu va înlocui niciodată total acţiunea profesorului dar a ignora rolul şi importanţa lui înseamnă a te opune firescului. Este evidentă necesitatea accesului la informaţie, este evidentă necesitatea utilizării calculatorului în toate şcolile, măcar pentru asigurarea reală a şanselor egale în educaţie.[4]
În procesul de evaluare
Cu ajutorul calculatorului pot fi concepute teste grilă care presupun vizualizarea întrebării, a variantelor de răspuns, (eventual textul este însoţit de imagini sugestive). Avantajul constă în interacţiunea dintre calculator şi răspunsul selectat de elev (vizual şi auditiv); se poate afişa punctajul din oficiu, cel acordat răspunsului curent şi cel cumulat până la acel moment. Notarea este obiectivă, rapidă şi eficientă. Testele grilă pot fi periodic actualizate. [5]
Elevii pot realiza pagini web de prezentare a şcolii, a oraşului, a ţării (cu obiective turistice), a culturii, obiceiurilor şi tradiţiilor poporului român, a materialelor didactice elaborate de ei şi de profesorii lor, de informare (subiecte şi bareme de corectare pentru diferite examene şi concursuri şcolare, manifestari ştiinţifice şi cultural artistice, cărţi şi reviste şcolare, cursuri de pregătire şi perfecţionare pentru elevi şi pentru profesori, grafice de desfăşurare a olimpiadelor şi examenelor, documente oficiale, forum de discuţii, note ale elevilor şi date despre activitatea lor în scoală, anunţuri şi mica publicitate, statistici realizate de elevi pe diverse teme, mesaje, cursuri opţionale, facultăti şi colegii).
De asemenea elevii pot fi antrenaţi în realizarea unor Cd-uri, afişe, grafice, reviste, teste, diferite programe și softuri educaţionale, jocuri, pliante publicitare, dicţionare on-line, activităţi educative interactive care să antreneze copiii de pe întreaga planetă.
Se poate spune deci că utilizarea Internetului şi a tehnologiilor moderne reprezintă cea mai complexă formă de integrare a educaţiei informale în educatia formală. [6]
Prof. Dima Nicoleta
Școala Gimnazială ,,N.Titulescu” Calarasi
[1] http://www.crestinortodox.ro/religie/provocarile-internetului-apostolatul-media-99490.html
[2] http://www.crestinortodox.ro/religie/educatia-religioasa-139643.html
[3] http://oradereligie.weebly.com/
[4] https://didactika.files.wordpress.com/2008/05/modul-utilizarea-calculatorului-in-predare-invatare.pdf
[5] https://didactika.files.wordpress.com/2008/05/modul-utilizarea-calculatorului-in-predare-invatare.pdf
[6] http://documents.tips/documents/calculatorul-un-mijloc-modern-de-invatare.html
Profesorul de religie, un profesionist în învățământ
Profesor DIMA NICOLETA
Școala Gimnazială „Nicolae Titulescu” Calarasi
Cuvintele „ Lăsați copiii să vină la Mine și nu-i opriți...” ar trebui să fie scrise pe toate frontisficiile bisericilor și școlilor, mai ales în zilele noastre, când menirea Bisericilor și Școlilor este, în primul rând, de a-l duce pe copil și pe tânăr la Hristos, la izvorul învățăturilor Sale evanghelice, de unde trebuie să-și ia îndreptarul sau ghidul vieții sale individuale și de obște.
Pentru împlinirea acestui măreț deziderat, a fost însuflețită Biserica prin lucrarea Duhului Sfânt și s-a întemeiat Școala, încă din timpurile cele mai vechi creștine, având ca primi dascăli pe slujitorii Sfântului Altar. De aici decurge strânsa legătură dintre Biserică și Școală, ca instituție de formare a omului, alături de Familie. Părinții dau viață copiilor, dar Biserica și Școala, prin dascălii lor de suflet, îi aduc pe aceștia la viața spirituală, creativă.
Procesul de predare – învățare a religiei în școală este fără îndoială, un proces complex, care nu poate fi realizat eficient fără a face apel la cele mai noi rezultate ale cercetării psihopedagogice. Statutul dobândit de religie în școală îi oferă acesteia reale posibilități de aplicare a conceptelor și dogmelor Bisericii creștine, în general, de cunoaștere și stapânire temeinică a conținuturilor programelor școlare de religie de catre elevi și de cultivare a sentimentelor lor față de tradițiile școlii românești, față de credința în care s-a născut, față de Biserica Ortodoxă.
Prin școală și Biserică s-a păstrat identitatea noastră națională. Istoria culturii și a vieții spirituale a poporului nostru se regăsește în însăși istoria Bisericii. Împreună, școala și Biserica au contribuit și contribuie la educarea moral-creștină a poporului nostru. Este demn de remarcat rolul covârșitor pe care Biserica l-a avut în formarea și dezvoltarea limbii române, a limbii literare, la înființarea primelor școli românești - școli care au apărut în mânăstiri -, la apariția primelor manuale școlare – care au fost cărțile de cult, tipărite în tipografiile mănăstirești din spațiul românesc, carpato-danubiano-pontic.
În acest proces, educația religioasă a avut și are drept obiectiv cultivarea și dezvoltarea religiozității persoanei. Religiozitatea, așa cum subliniază pedagogul C. Cucoș, este o stare psihică derivată, din credință, într-un principiu suprem, etern, imobil. Educația religioasă, însoțită de cea morală, a constituit axa de rezistență a sistemelor educative elaborate de cei mai mari pedagogi ai tuturor timpurilor.
Pegagogul ceh J.A.Comenius (1592-1670), autor al Didacticii Magna – lucrare de seamă, ale cărei principii străbat veacurile - și-a întemeiat sistemul său pedagogic pe învățătura creștină. El a arătat că omul este o ființă creată de Dumnezeu după chipul și asemănarea Sa și, ca atare, este o ființă perfectă, dar a fost coruptă și a deprins moravuri rele, care numai prin educație se pot îndrepta. El sublinia, astfel, misiunea reparatorie a educației de a reda omului ceea ce a pierdut prin păcatul originar. Comenius a conceput și calitățile educației: rațiunea, virtutea și pietatea. Scopul educației morale, după Comenius, este cultivarea virtuților creștine: înțelepciunea, cumpătarea, curajul și dreptatea.
Părintele profesor D. Călugăr arată în Catehetica (1984): Educația religioasă este o acțiune specific umană, care se desfășoară conștient de către educator, conform unui plan și unei metode bine pecizate. Ea este susținută de iubire, de încredere, de libertate și de harul lui Dumnezeu și are drept scop relizarea caracterului religios-moral, cu desăvârșirea lui în perioada creștină.
Profilul și particularitățile religiei, ca disciplină școlară, impun, cu prisosință , adoptarea, în procesul instruirii, a noilor tehnici de instruire și adaptarea lor la specificul disciplinei, de către toți cei care predau religia în școală.
Conținutul și structura educației religioase în școală vin să susțină convingător acest demers, mai ales că, în procesul de predare-învățare, sunt respectate particularitățile de vârstă ale elevilor. În acest scop, educația religioasă dovedește o puternică funcție informativă, punând la dispoziția elevilor cunoștințe din domeniul religiei ortodoxe, specifice fiecărei vârste, cunoștințe din domeniul teologic, dogmatic, liturgic, al istoriei și al filosofiei religiilor. În același timp, însă, educația religioasă asigură și funcția formativă, de interiorizare și traducere în fapte a normelor religioase.
Cunoașterea, aprofundarea și aplicarea noilor concepte ale didacticii moderne, ale tehnicilor care scurtează drumul elevului spre învățare, reprezintă o perspectivă a profesorului de religie prin care poate determina eficința învățării și poate conduce elevii la realizarea performanțelor așteptate.
Sunt edificatoare, pentru râvna pe care profesorul trebuie să o depună la orele de religie, cuvintele cu mesaj testamentar rostite de Prea Fericitul Părinte Patriarh Teoctis: "De la Sfinții Părinți și din experiența celor două mii de ani de existență a Bisericii, am învățat că puterea credinței transformă, într-adevăr, sufletele oamenilor. De aceea, profesorilor de astăzi le revine responsabilitatea de a valorifica, așa cum se cuvine, șansa predării religiei în școală prin devotamentul și dăruirea lor, pentru că nimeni nu vine la catedră, ca și la sfântul altar, de altfel, fără chemare, fără harismă, care face viu și lucrător cuvântul lui Dunezeu.
Profesorul trebuie să se comporte la catedră, cu copii rânduiți lui spre învățătură, precum umblă preotul cu cele sfinte în altar... Iată pentru ce, în ierarhia valorilor, așezăm profesorul, dascălul. El trebuie să fie o valoare – ca să formeze valori, să aibă lumină – ca să lumineze pe alții, să stăpânească binele – ca să-l transmită și celorlalți".
În acest sistem, religia poate determina mijlocirea adevărului de credință și morală, pe temeiul cărora omul își câștigă mântuirea sufletească, își poate dezvolta funcțiile sufletești, predispoziția religioasă, desăvârșirea creștină, drumul parcurs până la apropierea de asemănarea cu Dumnezeu. Pentru aceasta, pr.prof.dr. Dumitru Popescu ne spune că pedagogul creștin este dator să ia în considerare două lucruri esențiale atunci când predă religia în contextul lumii contemporane. În primul rând, trebuie să caute să dezvolte, în mintea și sufletul copiilor, spiritul de ordine, de disciplină, de cercetare și analiză care este specific culturii apusene. În al doilea rând, să pună accentul pe prezența Duhului nu numai în Biserică, ci și în cosmos, ca să pună capăt degradării spirituale, morale și ecologice a lumii în care trăim.
Așadar, în procesul de predare-învățare a religiei, un rol important revine educatorului, pedagogului creștin care are datoria să depășească el însuși concepțiile contrare ale unei lumi în continuă transformare, pentru a-i oferi copilului, prin etapele consacrate pregătirii, șansa integrării într-o societate pusă în slujba progresului spiritual, științific și moral.
Iisus Hristos este Învățătorul prin excelență, care a învățat oamenii prin viu grai într-un într-un mod nou, neobișnuit, încât aceștia constatau cu uimire că niciodată un om nu a adus pe pământ o astfel de învățătură. Iisus a arătat tuturor celor care-l ascultau că cel mai bun învățător trebuie să se folosească de puterea exemplului personal. Viața și învățătura lui aveau la bază iubirea nemărginită față de oameni și o viață morală fără cusur. Din viața lui Iisus extragem cu ușurință câteva din cele mai importante calități pe care trebuie să le dețină un profesor autentic: vocație, credință, dragoste față de oameni, smerenie, răbdare, sinceritate, optimism. Vocația pentru o anumită profesie poate fi explicată rațional prin influențele educative ale mediului socio-cultural în care se dezvoltă o persoană sau prin predispozițiile căpătate prin ereditate, dar în final vocația rămâne o taină a lui Dumnezeu pe care omul oricât s-ar strădui nu o poate înțelege în totalitate. Vocația este chemarea venită dintr-o lume mai bună spre o profesie, care de multe ori nu aduce satisfacții imediate sau materiale. Omul de vocație se raportează la Dumnezeu și este conștient de importanța misiunii lui, de aceea caută performanța, nu succesul, iar performanța e rodul unei veritabile asceze, rodul jertfei de sine și al renunțării la bucuriile căutate de oamenii de rând.
Vocația îl determină pe profesor să se identifice cu idealurile societății pe care el o proiectează în viitor sperând mereu, până la ultima suflare, într-o lume mai bună. Profesorul de vocație trebuie să se poarte ca și cum ar avea în mâinile sale viitorul copiilor , al tării și al omenirii. A te dărui complet și dezinteresat pentru bunăstarea și propășirea poporului tău înseamnă să-ți faci datoria față de țară și față de poporul în care te-ai născut. Să ne amintim cuvintele lui Marin Preda, dintr-un roman bine cunoscut, Viața ca o pradă, care ne spunea că la moartea învățătorului său toți oamenii din sat, de la cel mai tânăr până la cel mai bătrân, au trecut pe rând cu smerenie și recunoștință pe la catafalcul acestuia pentru a-i săruta mâna înghețată de fiorul morții, mâna care-i pălmuise în multe rânduri, dar îi învățase și taina scrisului și a cărților. De aceea putem spune că responsabilitatea misiunii profesorului nu poate fi concepută fără adeziune și atașament față de cultura și valorile naționale.
Credința în Dumnezeu îi este necesară profesorului așa cum este, de exemplu, necesară apa sau lumina pentru plante. Fără credință, profesorul poate derapa ușor de la obiectivele propuse, dacă urmărește doar cariera, familia și bani. Credința că există o răsplată mai presus decât orice bunuri materiale din lumea aceasta, îl determină pe profesor să-și deschidă sufletul în fața elevilor săi ca în fața propriilor săi copii. Fără credință în Dumnezeu nu va putea niciodată să înțeleagă sensul acestor cuvinte ”Educatorul este un om care trebuie să citească în sufletul copilului frumosul poem pe care Dumnezeu l-a scris; să-l citească, să-l descifreze și să-l facă să apară scris în literele vieții, precum savantul citește opera divină în steaua ce lucește pe firmament. Educatorul este dintr-o data mag și profet”.
Dragostea. Profesorul e dator să-i iubească pe copii așa cum Iisus a iubit copiii, pentru că ei reprezintă viitorul: Lăsați copiii să vină la Mine și nu-i opriți, căci a unora ca aceștia este împărăția lui Dumnezeu (Luca 18, 16). În fața copiilor, profesorul trebuie să dea dovadă de respect, sensibilitate și atașament, să manifeste încredere în posibilitățile fiecărui elev în parte, fără a desconsidera pe nimeni, tratându-i egal și nepărtinitor, fără discriminare, așa cum ar face cu proprii lui copii.
Smerenia. Omul mândru și trufaș nu e plăcut nimănui, de aceea profesorul este obligat să se ferească de a cădea în capcana stimei exagerate de sine, a înfumurării sau îngâmfării. Sentimentul de mândrie exagerată sau neîntemeiată a fost dintotdeauna subiect dezbătut de mulți scriitori faimoși, dar mai ales considerată o slăbiciune umană înfierată și criticată în Sfânta Scriptură: Dumnezeu celor mândri le stă împotrivă, iarcelor smeriți le dă har (Iacov 4,6).
Răbdarea. A face educație presupune a avea răbdare. Rezultatele muncii profesorului se vede în timp, în modul în care evoluează societatea. De aceea se spune că cea mai bună investiție pe care o poate face un popor este cea făcută în educație. Profesorul știe că mlădița sădită în sufletul și-n mintea copilului va da roade după ani de zile de așteptare, așa cum se întâmplă și în natură. Nimeni nu sădește un pom crezând că în anul următor va culege roadele muncii sale.
Blândețea, sinceritatea și optimismul ajută de asemenea la dezvoltarea relațiilor dintre profesor-elev, relații bazate pe iubire, încredere și respect reciproc. Pe lângă acestea e nevoie ca profesorul să manifeste și să promoveze în toate situațiile valori morale unanim acceptate, cum sunt cinstea, înțelepciunea, curajul, cumpătarea, toleranța și speranța. Profesorul trebuie să transmită elevilor că pe lângă legea oamenilor mai există o ordine superioară, o lege eternă așezată de Dumnezeu, care încălcată cu bună știință poate produce tulburare și dezechilibru în sufletul omului și în lume.
Rolurile profesorului. Profesorul își asumă cu bună știință mai multe roluri în școală dar și în societate. Profesorul trebuie să dea dovadă de o bună stăpânire a cunoștințelor de specialitate, dar totodată trebuie să fie un bun conducător al actului de predare-învățare-evaluare, să fie un agent motivator spre cunoaștere, să dezvolte în elevii săi acea dorință de autodepășire și autocunoaștere. Profesorul trebuie să fie lider și manager, partener în educație, și prieten al copiilor, colaborator apropiat, părinte și confident, fin psiholog, consilier și pedagog, să fie un model demn de urmat, să dea dovadă de o bună cunoaștere a realităților sociale, pentru că, pe lângă activitatea din școală profesorul desfășoară frecvent activități extrașcolare sau cultural educative. Prin statutul său este obligat să participe la toate activitățile și evenimentele socio-culturale ale timpului său. Profesorul face parte din lumea aceasta, dar prin modul său de a fi și de a învăța se va situa deasupra lumii și a timpului în care trăiește.
Într-o societate modernă, bazată pe cunoaștere, într-o societate în care informația există din belșug și poate fi accesată oricând și de către oricine posedă un telefon inteligent, o tabletă Ipad sau un computer personal conectat la internet, rolul profesorului este acela de a crea situații de învățare în cadrul cărora elevul să-și conștientizeze , să-și înțeleagă demersurile de învățare, rezultatele, neajunsurile și să încerce să se perfecționeze continuu. De pe băncile școlilor e necesar să iasă oameni pregătiți să se adapteze unor situații inedite, neprevăzute de școală sau profesori, capabili să răspundă adecvat noilor provocări folosind gândirea logică, critică și constructivă.
Aptitudinile și competențele profesorului . Aptitudinea se traduce printr-un complex de însușiri fizico-psihice care condiționează realizarea cu randament a unei activități, iar competență înseamnă capacitatea unei persoane de a realiza, la un anumit nivel de performanță, sarcinile și activitățile specifice profesiei didactice. Printre aptitudinile și competențele profesorului amintim: inteligenșă, imaginație, voință, motivație, aptitudini ale gândirii, ale memoriei, ale limbajului, ale atenției, aptitudini organizatorice, măiestrie psiho-pedagogică, tact pedagogic, spirit de ordine, competențe științifice, psihopedagogice și psihosociale, capacitatea de a stabili cu claritate obiectivele educative, capacitatea de a concepe activități de învățare relevante pentru viață, capacitatea de a se adapta la diverse situații și de a folosi strategii didactice adecvate vârstei și nevoilor elevilor, capacitatea de a lucra în echipă și de a propune elevilor sarcini de lucru în echipă, provocatoare, captivante, de natură să dezvolte, să le stimuleze dezvoltarea intelectuală.
Prin educație, profesorul e chemat să descopere ce e mai nobil și mai înălțător în sufletul copilului. Dar pentru o educație trainică cu rezultate durabile, profesorul nu trebuie lăsat singur, iar acțiunea lui să nu fie separată de a celorlalți factori. E nevoie ca societatea, familia, școala și Biserica să conlucreze la atingerea unui deziderat comun, iar cel supus educației să se lase educat. Fără educație centrată pe formarea caracterului moral, fără descoperirea sensului vieții și a existenței umane, mulți oameni vor ajunge să recunoască la sfârșitul vieții lor că tot ce au făcut în viață nu e altceva decât deșertăciune și goană după vânt (Ecleziastul 2, 26).
BIBLIOGRAFIE:
Cucoș, Constantin, Educația religioasă, Polirom, Iași, 1999;
Cucoș, Constantin, Pedagogia, Polirom, Iași, 2000;
Jinga, Ioan; Istrate, Elena, Manual de pedagogie, ediția a II-a revăzută și adăugită, Editura BIG ALL, București, 2006;
Opriș, Dorin, Dimensiuni creștine ale pedagogiei moderne, Editura Sf. Mina, Iași, 2010;
Popescu, Aurel; Mihai, Aurel; Popescu, Olga; Negreț-Dobridor, Ion; Toader, Dan, Proiectarea pedagogică a învățării religiei în școală, Editura Aramis, București, 2002;
Timiș, Vasile, Religia în școală, Presa universitară clujană, Cluj Napoca, 2004.