Parintele IOAN de la Rarau despre cipuri si viitorul sinod panortodox
- Parinte Ioan, Sfintia Voastra cum vedeti problema
aceasta a cipurilor? Cum afecteaza ele mantuirea si cum sa se raporteze
credinciosii la ele, atata timp cat insisi episcopii si duhovnicii lor
ii indeamna la aceasta pecetluire?
- Ce pot sa spun? Este limpede ca
ni se pregateste o cumplita dictatura. Aceasta dictatura a cuprins si
paturile bisericesti, din pacate si in curand sinodul se va transforma
intr-o dictatura colectiva, incat nimeni sa nu se poata impotrivi. Se
vorbeste mereu de Ortodoxie, suntem ortodocsi, dar ce fel de ortodoxie?
Ecumenica? Satanica? Mantuirea vine numai prin doua lucruri: dreapta
credinta si faptele. Fara dreapta credinta poti sa faci orice fapta
buna, poti sa arzi si in foc pentru Hristos, dar daca nu ai dreapta
credinta, degeaba… Daca nu mergi pe drumul cel drept cu masina, n-ajungi
la destinatie. Asa cad bisericile toate. Apropo de antihrist, ati citit
vedenia Sfantului Ioan de Kronstadt cu Sfantul Serafim de Sarov? O
vedenie infricosatoare, ca intr-o noapte a aparut Sf. Serafim de Saraov
la Sf. Ioan de Kronstadt si l-a luat intro rapire duhovniceasca prin
vazduh si s-au aratat acolo munti de trupuri insangerate… Asta a fost cu
vreo suta de ani in urma si s-a petrecut in Rusia, dar ce s-a intamplat
acolo se intampla peste tot. „Pai, ce-s cu trupurile astea?” „Astia
sunt mucenicii de pe timpul lui antihrist. Rau de sange”. „Ce-i cu
asta?” „Asta e sangele varsat pentru Hristos de pe timpul lui
antihrist”. Vede deodata norii si niste sfesnice albe frumoase ardeau
sus, la Sfanta Treime. Si au inceput sa cada: unul, zece, o suta, trei
sute, cu miile cadeau jos. Cand ajungeau jos, se stingeau, se sfarmau cu
desavarsire, nu mai era nimic. „Ce inseamna asta”? „Asa vor cadea
bisericile in erezie”. La urma au ramas numai sapte sfesnice arzand.
Astea sunt cele sapte biserici, care au ramas in dreapta credinta.
Trebuie sa va ganditi: Ce inseamna astfel de biserici? Vor fi biserici
intregi sau biserici regionale sau biserici statale, cum va fi? Nimeni
nu stie. Scris este: «Cel ce va rabda pana la sfarsit, acela se va
mantui». Niciodata nu trebuie sa te miri de cei ce cad. Sa te
miri de cei ce stau. De cazut e usor. Cel ce iubeste viata aceasta, o
pierde pe cea din vesnicie. Aceia sunt cei ce se leapada pentru
interesele materiale de Iisus Hristos, de dreapta credinta. Il
caut pe Dumnezeu cu adevarat, nu ma leaga nimic in lumea asta. Preotii
de mir sunt o problema; ei sunt casatoriti, au o familie, si singura lor
sursa de existenta este preotia. Si ca sa-si intretina familia, sa-si
ia hrana la copii, se leapada de Hristos. Ei fac cica „sfanta
ascultare”, asa i-a invatat comunistii pe preoti si pe ierarhi – „sfanta
ascultare”. De cine sa asculti: de Dumnezeu sau de satana? Aici e
intrebarea. Ascult de Dumnezeu, de satana n-avem nevoie.
- Parinte, si cui lasam turma? Oamenii nu stiu, sunt prost informati, preotii nu le spun nimic.
- Pai ce sa le spuna preotii? Nu prea ii intereseaza pe preoti. Preotul isi vede de familia lui, de spovedit, de impartasit, de inmormantat, de botezat, isi fac datoria.
- Multi isi pun problema: Ce fac daca nu iau actele acestea cu cip? Cum voi putea vietui?
- Depinde ce fel de trai vrea: trai in
Hristos sau trai in lumea asta, ca sa traiesti bine pe pamant. Isav,
pentru un blid de linte s-a lepadat de dreptul de intai nascut. Asa si
noi de mantuire, pentru o paine, pentru un blid de linte. Cine are
nevoie de cip sa-l ia, cine nu, nu. Am gasit scris in ziar ca guvernul
englez acum a hotarat sa nu-i mai oblige pe oameni sa aiba buletinele de
identitate, numai cine vrea. Au incredere in cetateni, au incredere.
Celor care vin de pe alte continente, care au alt sistem de comert, de
resurse economice, pentru aceia care lucreaza acolo, numai acelora sa le
faca buletin cu cip. La cetatenii englezi, nu. Si buletinele astea cu
cip costa enorm de mult. Acum vorbeau de cinci miliarde de euro. Daca va
puteti inchipui cati bani se risipesc pe nimicuri!
- Asa-i, parinte, dar unii propovaduiesc ca daca ai credinta in suflet, poti sa primesti cipul si nu-i lepadare.
- Dar unde-i credinta daca primesti cipul? In numele cui crezi? Cipul pe cine reprezinta?
- Ei spun ca trebuie sa dai Cezarului ce-i al Cezarului, sa dam statului ce ne cere.
- Problema e ca cipurile nu cer cele ale Cezarului, ci pe cele ale lui Dumnezeu.
E un buletin cu cip, nu? Ce inseamna buletin cu cip? Identitatea ta,
nu? A cui? A lui 666, nu? Atunci, ce-am facut eu? M-am lepadat de
Hristos.
- Am inteles ca vor incerca
sa puna un cip chiar la nastere, noilor nascuti. Si atunci mama ce sa
faca, in cazul in care va fi obligata sa-si lase copiii implantati de la
nastere?
- Sa duca viata curata, ca si o fecioara.
Sa nu mai fie mama, ca sa nu bage un suflet in iad si sa se duca si ea
cu el cu tot in iad.
- Dar ce sa faca cele care sunt acum insarcinate, care trebuie sa nasca?
- Inainte nu existau case de nastere. Se
gasea cate o batrana, cate o baba, cate o moasa. Caci daca vrea Dumnezeu
sa traiesti, traiesti, daca vrea sa mori, mori. Mori crestin, nu mori
lepadat de Hristos. Ce va folosi unui om daca va castiga lumea toata,
dar isi va pierde sufletul sau? Degeaba ai functie mare, degeaba ai bani
multi, degeaba ai viata lunga, – la ce-ti foloseste?
- Atunci inseamna ca nu mai este de folos sa te casatoresti.
- Pai, nu prea e de folos, mai ales
pentru aceste vremuri. Daca era de folos, ma insuram si eu. Viata, o
singura data o ai data de Dumnezeu aici pe pamant. Ce faci cu ea? Cum o
folosesti? Asta conteaza. Poti sa castigi viata cea vesnica, si poti s-o
pierzi definitiv. Fiecare alege. Nu culege, alege. Daca culegi, mananci
mere stricate pana mori.
- Parinte, stiti ca se pregateste cel de-al optulea sinod ecumenic. Ce efecte credeti ca va avea el aspra Bisericii?
- Cred ca acest sinod va fi mai mult unul ecumenic, decat panortodox.
Un sinod de amestec. Una-i prietenia sociala, tehnica, politica, alta
este prietenia duhovniceasca. Eu niciodata nu am sa pot sa fiu prieten
cu un catolic, nici cu un protestant, nici cu un otoman, nici cu un
iudaic, nici cu un pagan, nici cu un ateu.
- Si cum ne raportam la ei?
- Intr-o familie sunt mai multi frati,
nu? Sunt si ascultatori si neascultatori, sunt crestini si necrestini.
Sunt si oameni cinstiti, si sunt si banditi si hoti. Suntem creati de
Dumnezeu, dar nu toti suntem fiii lui Dumnezeu. Cum pot sa fiu eu prieten cu un adventist care scuipa o icoana a Maicii Domnului? Eu fac cruce, el scuipa crucea; eu sarut icoana, el scuipa icoana. Cum pot eu sa fiu prieten cu el? Se poate? Nu se poate.
- Stiti ca in doua biserici
stim noi, una in Iasi si una in Timisoara, sunt inregistrari facute ca
s-a slujit un ritual masonic, oficiat de preoti ortodocsi, ca si la
calugarie, un ritual al cavalerilor de la Malta.
- Nu dau atentie dreptei credinte. Asta este. Nu stiu ce inseamna dreapta credinta. Daca se spune in sinoade ecumenice ca cel ce se roaga cu ereticii sa fie anatema, cum nu ne infricosam?
Dar masonii nu sunt eretici? Ce sunt ei? Daca eu ma rog cu un catolic,
cu un mason, nu cad sub anatema? Cad. Prieten pot sa fiu cu el, in
masura in care cumparam o paine impreuna, lucram un ogor impreuna, facem
o masina impreuna, nu? Negot facem, dar in ceea ce priveste credinta,
nu. Ce legatura are intunericul cu lumina? Adevarul cu minciuna?
Dreptatea cu nedreptatea?
- Ce sfat le dati
credinciosilor care nu mai au in jurul lor duhovnici care sa
marturiseasca dreapta credinta si care sa lupte impotriva sistemului
acesta antihristic? La cine sa se duca?
- La Hristos sa se duca. Sa se roage. Ce
sa faca altfel? Sa se spovedeasca, sa se impartaseasca, ca harul
lucreaza in continuare …daca preotul e hirotonit si nu-i eretic.
- Dar daca slujeste cu ereticii?
- Treaba lui, nu ma mai duc. Sa se roage
la Dumnezeu. Ce faceau primii crestini cand erau prigoanele acelea
pagane? Il slujeau pe Hristos si mureau. Asta e solutia. Ori murim, ori
traim, ai Domnului sa fim.
- Ce sfant e mai apropiat de romani, acum in vremurile acestea?
- Maica Domnului, Mantuitorul nostru
Iisus Hristos, Dumnezeul nostru. Dar, din punct de vedere istoric il
avem pe Sfantul Andrei, Apostolul care a pasit pe pamantul tarii
noastre. Daca nu-i Maica Domnului, nu exista mantuire. Nu
exista. Cel ce nu se impartaseste des, ca sa ia legatura cu Iisus
Hristos si cel ce nu are pe Maica Domnului de prieten si de ajutor, nu
se poate mantui. Nu zice Mantuitorul ca „cel ce mananca Trupul Meu si
bea Sangele Meu voi petrece intru el”? Noi ce dorim, decat sa petrecem
cu Iisus Hristos, nu? Si mai zice ca „cel ce nu mananca Trupul Meu si nu
bea Sangele Meu, nu are viata intru el”. Ce rost are viata fara
Hristos? Vorbim de viata in Hristos, viata duhovniceasca, dar carei
aceea? Degeaba faci mancare daca nu mananci, nu? Vorbesti despre
Dumnezeu, dar fugi de El. Ce inseamna vrednicie pentru impartasanie?
Intai si intai sa ai dreapta credinta, in al doilea rand sa ai dragoste
si sa-l doresti pe Iisus Hristos, ca sa te unesti cu El, in al treilea
rand sa fii impacat cu toata lumea, sa fii spovedit, sa te rogi pentru
vrajmasi; cauta, vezi poruncile si apoi te impartasesti. Nu-i asta viata
in Hristos? Cam asa spune Sfantul Nicolae Cabasila, nu? Mantuitorul a
zis ca „cel ce nu mananca Trupul Meu si nu bea Sangele Meu nu are viata
intru el”. De unde viata? Nu de la Hristos? Dar dracul intotdeauna
incearca sa-i desparta pe crestini de Sfanta impartasanie, ca sa nu se
impartaseasca; sa nu aiba putere, sa nu aiba legatura cu Dumnezeu, ca
daca te impartasesti cu Sfintele Taine, te unesti cu Iisus Hristos. Cum
spun Sfintii Parinti: Trup cu trup, Sange cu sange si Duh cu duh, fac
una cu Iisus Hristos. „Cine mananca trupul Meu petrece intru Mine”. Cine
nu vrea sa petreaca cu Iisus Hristos? Cine nu vrea sa-L aiba pe Iisus
Hristos in El? Masonii, ateii, necredinciosii, nu? Ce faceau primii
crestini? Se impartaseau in toata ziua si erau atat de infocati in
credinta, incat lasau familii, lasau servicii, averi, tot si-l
marturiseau pe Hristos in public. Si primeau cele mai crunte chinuri, si
asa Il marturiseau pe Iisus Hristos. Daca n-ai pe Mantuitorul Iisus in
tine, tremuri la prima adiere de vant. Ce-i foloseste omului viata, daca
n-are pe Dumnezeu si traieste ca un pagan? Prin rabdarea voastra va
veti mantui sufletele voastre. Prin rabdare, rabdare… Ne supunem la
toate, dar pana la credinta. Ne-am nascut crestini ortodocsi, trebuie sa murim crestini ortodocsi, altfel nu ne mantuim.
- Si daca biserica noastra va pactiza cu catolicii?
- Eu n-am sa fiu catolic niciodata. Nu-i mai pomenesc. Papa uzurpa tronul lui Iisus Hristos, nu?
Cine a facut pe papa vicar? S-au uitat sute de milioane de oameni la
televizor cand a fost intronizat papa, dar cand L-au vazut pe Iisus sa
vina sa-l aseze pe el vicar? Unde era papa cand Mantuitorul S-a
rastignit pentru oameni? Unde era papa cand Dumnezeu a creat lumea? Dar
cand au facut inchizitia si cand au facut cruciadele? A auzit toata
lumea, stie toata lumea de faradelegile lor. Marturie sunt mucenicii de
la Muntele Athos si din alte parti. Toate minciunile sunt de
la romano-catolici, toate inselaciunile. Ei nu se apropie de dreapta
credinta, ei n-au harul Duhului Sfant si nici nu fac invocarea Duhului
Sfant. Asa cum a inceput lumea, asa si sfarseste.
- Adica?
- Prin mucenicie. Cum a inceput crestinismul asa si sfarseste. Si-i ia Dumnezeu pe cei ai Lui.
- Credeti ca vom reveni la biserica de catacomba?
- Asta Dumnezeu stie. Nu stiu daca catacomba va mai fi de vreun folos. De folos iti este sa pastrezi dreapta credinta, sa marturisesti.
Si asta a spus-o Apostolul Pavel: sa crezi cu inima, sa marturisesti cu
gura. Si unde sa te mai cobori in catacomba, ca te vede de la 15
kilometri inaltime si la 4-5 metri adancime.
- Deci sa ramana fiecare acolo unde este si sa marturiseasca?
- Dar unde sa te duci? La turci, la
paganii aceia? In Italia, la eretici? Unde sa te duci? Asta e o
inselaciune. Ma duc sa ma retrag, sa ma ascund. Unde? Dupa care copac?
Acelasi lucru l-a spus si parintele Iustin. Mai, stati acolo, si
marturisiti. Asa cum s-a intamplat la manastirea Iviru, la cruciada a
patra cu icoana Maicii Domnului, Portarita. Au luat-o de la poarta, in
biserica, ca sa-i ocroteasca de furia cruciatilor. Icoana s-a dus iar la
poarta. Au luat-o in biserica, s-a dus iar la poarta. Cand s-o ia din
nou, le-a spus Maica Domnului: „Eu va apar pe voi, nu voi pe mine”. Ce,
noi il aparam pe Dumnezeu? Dumnezeu ne apara pe noi. Si cand au atacat
cruciatii, intr-o secunda, un nor asa de gros, o ceata asa de mare de nu
se mai vedea mana, a venit peste ei. A fost furtuna, a rasturnat tot,
s-a desfiintat cruciada a patra. Am fost nu stiu la ce manastire la
Muntele Athos, unde s-a daramat biserica. Uitati, foarte interesant. Era
la cruciada a patra. La o parte din preoti le-a fost frica de cruciati,
cand ii vedeau imbracati cu zale, cu sulite, cu iatagane si au primit
sa slujeasca cu romano-catolicii in biserica. Iar in timpul liturghiei,
s-a daramat biserica pe ei si i-a omorat. Acum cativa ani in urma, m-am
dus acolo la manastirea aceea si bucatarul era un oltean de-al nostru si
tocmai se ridica biserica. Erau cinci romani zidari, erau sus acolo cu o
macara, rezideau biserica. Ce-i cu asta? Ce s-a intamplat? De ce o
ridica. Zic ca Uniunea Europeana a dat treisprezece milioane de euro ca
sa refaca biserica, sa zideasca, ca sa nu mai vada biserica daramata, ca
sa nu mai intrebe nimeni de ce s-au daramat biserica si sa afle ca s-a
daramat dupa ce au slujit ortodocsii cu catolicii. M-am mai dus o data
si n-am mai vazut biserica deloc. Era o cladire mare, acoperita, inautru
se vedea biserica, dar afara nu se mai vedea, ca sa nu se mai stie
trecutul. La manastirea Marea Lavra, doi preoti acolo au slujit cu
catolicii, dar cand au murit, n-au mai putrezit. Ei vor sa ingroape
trecutul, dar nu vor reusi. Insa nici noua nu ne va fi usor; va fi vreme
de mucenicie! Dar sa nu ne temem ca nu noi, ci Maica Domnului ii va apara pe toti cei care nu s-au inchinat lui veliar.
extras din revista Atitudini, nr. 7