miercuri, 20 iunie 2012

fisa_de_autoevaluare_evaluare_conform_ordinului_61432011


Nr. ........./......................

FIŞA CADRU DE AUTOEVALUARE /EVALUARE 
ÎN VEDEREA ACORDĂRII CALIFICATIVULUI ANUAL
PENTRU CADRELE DIDACTICE
DIN ÎNVĂŢĂMÂNTUL PREUNIVERSITAR

Numărul fişei postului ..............
Numele şi prenumele cadrului didactic .............................................................................................
Specialitatea .............................................................................
Perioada evaluării..........................................
Calificativul acordat......................................


Domenii
ale evaluării

Criterii de
 performanţă

Indicatori      
de performanţă

Punctaj
maxim
Punctaj
acordat

Validarea  C.P.
Auto
evaluare
Evaluare
 comisie
Evaluare
 C.A
1. Proiectarea activităţii.










































1.1. Respectarea programei şcolare, a normelor de elaborare a documentelor de proiectare, precum şi adaptarea acesteia la particularităţile grupei/clasei.
1.1.a. Existenţa programelor şcolare în vigoare la portofoliul cadrului didactic.
1




1.1.b. Întocmirea planificărilor calendaristice conform legislaţiei în vigoare până la termenul stabilit.
2




1.1.c. Întocmirea planurilor unităţilor de învăţare conform legislaţiei în vigoare până la termenul stabilit.
1




1.1.d. Proiectarea didactică întocmită pe baza evaluării iniţiale şi particularităţilor de vârstă/nevoi ale elevilor.
1




1.1.e. Personalizarea documentelor prin elemente de originalitatea (concepte de atins, termeni-cheie etc.).
1




1.2. Implicarea în activităţile de proiectare a ofertei educaţionale la nivelul unităţii.
1.1.a. Întocmirea proiectării ofertei educaţionale (C.D.Ş.-programă şcolară, planificare calendaristică etc.)
0,5




1.1.b. Prezentarea ofertei educaţionale şi includerea acesteia în oferta educaţională la nivelul unităţii.
0,5




1.3. Folosirea TIC  în activitatea de proiectare.
1.3.a. Realizarea proiectării activităţii în format electronic.
1




1.3.b. Introducerea antetului specific ministerului şi unităţii şcolare în realizarea proiectării activităţii.
1




1.4. Proiectarea unor activităţi extracurriculare corelate cu obiectivele curriculare, nevoile şi interesele educabililor, planul managerial al unităţii.
1.4.a. Proiectarea unor întâlniri cu părinţii/elevii în conformitate cu documentele unităţii (plan managerial, strategii, proceduri etc.).
2




1.4.b. Proiectarea activităţilor comisiilor în conformitate cu documentele unităţii
 (plan managerial, strategii, proceduri etc.).
2




1.4.c. Proiectarea activităţilor educative extraşcolare şi extracurriculare în conformitate cu documentele unităţii
 (plan managerial, strategii, proceduri, planificări etc.).
2




               TOTAL                   15 p.




2. Realizarea activităţilor didactice.






















































2.1.Utilizarea unor strategii didactice care asigură caracterul aplicativ al învăţării şi formarea competenţelor specifice.
2.1.a. Întocmirea unei liste bibliografice cu lucrări de pedagogie şi metodica predării disciplinei.
1




2.1.b. Prognozele didactice şi schiţele de lecţie sunt în concordanţă cu documentele care concretizează conţinuturile procesului de învăţământ (planul de învăţământ, programa şcolară etc.).
1




2.1.c. Există concordanţă între competenţele specifice-obiectivele operaţionale-conţinuturi-activităţi de învăţare-metode didactice-mijloace didactice.
2




2.1.d. Prognozele didactice şi schiţele de lecţie ţin cont de instruirea diferenţiată/centrată pe elev/elevii cu C.E.S/particularităţile de vârstă ale elevilor.
2




2.1.e. Aplicarea metodelor contemporane activ-participative.
2




2.1.f. Realizarea unor lecţii din perspectiva transdisciplinară.
1




2.2. Utilizarea eficientă a resurselor materiale din unitatea de învăţământ în vederea optimizării activităţilor didactice inclusiv TIC.
2.2.a. Utilizarea în cadrul fiecărei ore de curs a manualului şcolar.
1




2.2.b. Utilizarea în cadrul orelor de curs a materialelor auxiliare existente în dotarea cabinetelor/bibliotecii şcolare/manualul profesorului.
1




2.2.c. Realizarea şi utilizarea unor mijloace didactice, originale, specifice disciplinei.
1




2.2.d. Utilizarea mijloacelor TIC în cadrul orelor de curs.
2




2.3. Diseminarea, evaluarea şi valorizarea activităţilor realizate.
2.3.a. Prezentarea rezultatelor în cadrul unor întâlniri cu părinţii/la nivelul comisiei metodice.
1




2.3.b. Feed-back-ul primit de la elevi şi părinţi prin aplicarea unor fişe/chestionare.
1




2.3.c. Valorizarea activităţilor prin realizarea unor portofolii/expoziţii/
exemple de bună practică.
1




2.4. Organizarea şi desfăşurarea activităţilor extracurriculare, participarea la acţiuni de voluntariat.
2.4.a. Organizarea unor activităţi extracurriculare la nivelul şcolii.
1




2.4.b. Participarea la unele activităţi extracurriculare la nivelul şcolii.
0,5




2.4.c. Redactarea/
coodonarea realizării revistei şcolii.
2






2.4.d. Organizarea unor activităţi de voluntariat.
1




2.4.e. Participarea la activităţi de voluntariat.
0,5




2.4.f. Întocmirea documentaţiei specifice organizării şi desfăşurării unor activităţi extracurriculare/de voluntariat (procese verbale, rapoarte,
analize etc.)
1




2.5. Formarea deprinderilor de studiu individual şi în echipă în vederea formării /dezvoltării competenţei de ,,a învăţa să înveţi‘’.
2.5.a. Promovarea studiului individual în rezolvarea unor sarcini de lucru creative.
1




2.5.b. Promovarea studiului în echipă în rezolvarea unor sarcini de lucru.
1




3. Evaluarea rezultatelor învăţării.






























































3.1. Asigurarea transparenţei criteriilor, a procedurilor de evaluare.
3.1.a. Prezentarea obiectivelor şi criteriilor evaluării elevilor.
0,5




3.1.b. Prezentarea planului evaluării elevilor şi planificării activităţilor de evaluare.
0,5




3.1.c. Asigurarea permanentă a
feed-back-ului.
1




3.1.d. Anunţarea procedurii şi metodologiei de evaluare.
0,5




3.1.e. Aplicarea celor trei forme a evaluării: iniţială, continuă şi sumativă.
1




3.1.f. Notarea ritmică.
1




3.2.  Aplicarea testelor predictive, interpretarea şi comunicarea rezultatelor.
3.2.a. Formularea itemilor în concordanţă cu obiectivele evaluării, conţinuturile evaluării şi standardelor de performanţă.
1




3.2.b. Utilizarea itemilor obiectivi, semi-obiectivi şi subiectivi.
1




3.2.c. Prezentarea baremelor de corectare şi notare.
0,5




3.2.d. Analiza administrării testului şi întocmirea matricei de specificaţie.
1




3.2.e. Consemnarea progresului/regresului şcolar.
0,5




3.2.f.Afişarea rezultatelor/comunicarea individuală a rezultatelor evaluării.
0,5




3.3. Utilizarea diverselor instrumente de evaluare, inclusiv a celor din banca de instrumente de evaluare unică.
3.3.a. Folosirea unor fişe de lucru/chestionare.
1




3.3.b. Utilizarea unor instrumente diverse de evaluare (portofolii/referate/
proiecte).
1




3.3.c. Folosirea unor modele de teste folosite la nivel naţional (exemplu modelele de teste de la evaluarea iniţială).
1




3.3.d. Folosirea unor instrumente care să permită şi o evaluare orală/practică.
1




3.4. Promovarea autoevaluării şi interevaluării.




3.4.a. Includerea autoevaluării ca etapă în demersul didactic în proiectarea activităţilor.
1




3.4.b. Folosirea unor fişe/chestionare de autoevaluare.
1




3.4.c. Realizarea autoevaluării individuale/în cadrul grupelor de lucru.
1




3.4.d. Realizarea interevaluării la nivelul clasei/grupelor de lucru.
1




3.5 Evaluarea satisfacţiei beneficiarilor educaţionali.
3.5.a. Aplicarea de chestionare părinţilor/elevilor.
0,5




3.5.b. Implicarea beneficiarilor educaţionali în alegerea ofertei educaţionale ce urmează a fi parcursă.
0,5




3.5.c. Întâlniri periodice cu părinţii/elevii.
0,5




3.6. Coordonarea elaborării portofoliului educaţional ca element central al evaluării rezulatelor învăţării.
3.6.a. Prezentarea conţinutului portofoliului educaţional.
0,5




3.6.b. Întocmirea criteriilor de evaluare a portofoliilor educaţionale.
0,5




3.6.c. Monitorizarea şi intervenţia pentru realizarea corespunzătoare a portofoliilor.
0,5




             TOTAL                      20 p.




4.Managementul clasei de elevi.




























4.1. Stabilirea unui cadru adecvat (reguli de conduită, atitudini , ambient ) pentru desfăşurarea activităţilor în conformitate cu particularităţile clasei de elevi.
4.1.a. Prezentarea normelor care trebuie respectate în timpul orelor de curs.
2




4.1.b. Întocmirea documentelor care justifică prezentarea normelor.
1




4.2. Monitorizarea comportamentului  elevilor şi gestionarea situaţiei conflictuale.
4.2.a. Completarea unor fişe de observaţie a comportamentului elevilor.
1




4.2.b. Intervenţia pentru ameliorarea unor situaţii conflictuale.
2




4.2.c. Completarea unei strategii de gestionare a situaţiei conflictuale.
2




4.3. Cunoaşterea, consilierea şi tratarea diferenţiată a elevilor.
4.3.a. Completarea unor fişe de observaţie a elevilor.
1




4.3.b. Consilierea permanentă a elevilor.
2




4.3.c. Tratarea diferenţiată a elevilor.
1




4.4. Motivarea elevilor prin valorizarea exemplelor de bună practică.
4.4.a. Implicarea elevilor în activităţi de bună practică.
2




4.4.b. Responsabilizarea elevilor.
1





               TOTAL                    15 p.




5.Managementul carierei şi a al dezvoltării profesionale.




















































5.1. Valorificarea competenţelor ştiinţifice, didactice şi metodice dobândite  prin participarea la programele de formare continuă/perfecţionare.
5.1.a. Valorificarea competenţelor dobândite la cursurile de formare (prin redactarea documentelor, desfăşurarea demersului didactic etc.).
0,5




5.1.b. Prezentarea de exemple de bună- practică utilizate în activitatea didactică
(prin mese rotunde sau lecţii demostrative).
0,5




5.1.c. Diseminarea informaţiilor de înscriere la unele cursuri de formare continuă colegilor.
0,5




5.1.d. Redactarea unor articole metodico-ştiinţifice în reviste/lucrări de specialitate.
1




5.2. Implicarea în organizarea activităţilor metodice la nivelul comisiei/catedrei/responsabil.
5.2.a. Participarea cu lucrări metodico-ştiinţifice/
organizarea unor activităţi metodice la nivelul catedrei/comisiei.
0,5




5.2.b. Participarea cu lucrări metodico-ştiinţifice/
organizarea unor activităţi metodice la nivelul unităţii şcolare.
0,5




5.2.c. Participarea la activităţi metodice organizate la nivel de I.Ş.J. şi C.C.D.
0,5




5.2.d. Organizarea de activităţi metodice conform programului C.C.D. organizate în şcoală/centru metodic.
1




5.3. Realizarea/Actualizarea portofiului profesional şi dosarului personal.


5.3.a. Cunoaşterea conţinutului portofoliului profesional şi dosarului personal.
0,5




5.3.b. Realizarea şi actualizarea permanentă a portofoliului profesional şi dosarului personal.
0,5




5.4. Dezvoltarea capacităţii de comunicare şi relaţionare în interiorul şi în afara unităţii cu elevii, personalul şcolii, echipa managerială şi cu beneficiarii din cadrul comunităţii –familiile elevilor.
5.4.a. Comunicare permanentă cu celelalte cadre didactice, responsabilii comisiilor şi conducerea şcolii.
0,5




5.4.b. Realizarea integrală a atribuţiilor la timp.
0,5




5.4.c. Respectarea regulamentului intern şi normelor de organizare şi funcţionare a instituţiei şcolare.
0,5




5.4.d. Prezenţa spiritului de echipă în realizarea unor sarcini la nivelul şcolii.
0,5




5.4.e. Disponibilitate la cerinţele şcolii.
0,5




5.4.f. Colaborare strânsă cu elevii/părinţii în realizarea corespunzătoare a demersului didactic şi activităţilor extracurriculare.
0,5




5.5. Manifestarea atitudinii morale şi civice (limbaj, ţinută, respect, comportament), respectarea şi promovarea deontologiei profesionale.
5.5.a. Atitudini morale şi civice conforme cu statutul de cadru didactic.
0,5




5.5.b. Promovarea deontologiei profesionale şi a respectul faţă de ceilalţi.
0,5




           TOTAL                       10 p.




6. Contribuţia la dezvoltarea instituţională şi la promovarea imaginii unităţii şcolare.






























6.1. Dezvoltarea de parteneriate şi proiecte educaţionale în vederea dezvoltării instituţionale.
6.1.a. Atragerea de parteneriate educaţionale.
1




6.1.b. Redactarea unor proiecte educaţionale
1




6.1.c. Valorificarea implicării în parteneriate şi proiecte educaţionale în vederea dezvoltării instituţionale.
1




6.2. Promovarea ofertei educaţionale.
6.2.a. Promovarea ofertei educaţionale la nivelul instituţiei/local.
1




6.2.b. Promovarea ofertei educaţionale la nivelul judeţean/naţional.
1




6.3. Promovarea imaginii şcolii în comunitate prin participare şi rezultatele elevilor la olimpiade, concursuri, competiţii, activităţi extracurriculare şi
extraşcolare.
6.3.a. Participarea la olimpiadele şcolare.
0,5




6.3.b. Participarea la concursuri/competiţii locale/judeţene/naţionale.
1




6.3.c. Participarea la simpozioane şi sesiuni de comunicări.
1




6.3.d. Popularizarea activităţilor extracurriculare şi extraşcolare prin mijloace mass-media, site-uri educaţionale sau la nivel de I.Ş.J./C.C.D.
1




6.4. Realizarea/pariciparea la programe/activităţi de
Prevenire şi combatere a violenţei şi comportamentelor nesănătoase în mediul şcolar, familie şi societate.
6.4.a. Participarea la programe/activităţi în domeniul educaţiei pentru cetăţenie democratică.
0,5




6.4.b. Implicarea în activităţi de prevenire şi combatere a violenţei şi de prevenire şi combatere a comportamentelor nesănătoase.
1




6.4.c. Implicarea în acţiuni realizate în colaborare cu Poliţia de Proximitate/O.N.G-uri etc.
1




6.5. Respectarea normelor, procedurilor de sănătate şi securitatea muncii şi de PSI şi ISUJ pentru toate tipurile de activităţi desfăşurate în cadrul unităţii de învăţământ precum şi a sarcinilor suplimentare.
6.5.a. Cunoaşterea şi aplicarea procedurilor de sănătate şi securitate a muncii şi de PSI  prevăzute de legislaţia în vigoare.
1




6.5.b. Implicarea în acţiuni comune cu unele instituţii abilitate.
0,5




6.5.c. Diseminarea normelor şi procedurilor elevilor şi întocmirea documentaţiei specifice.
0,5




6.6. Implicarea activă în crearea unei culturi a calităţii în nivelul organizaţiei.
6.6.a. Disponibilitate la responsabilizare.
1




6.6.b. Autoperfecţionarea pentru realizarea sarcinilor în mod corespunzător şi exemplar.
1




              TOTAL                      15 p.




              TOTAL                    100 p.







               Data:                                     Nume şi prenume:                                                 Semnături:
      ..........................

Cadrul didactic
evaluat: .................................................................        ......................

Responsabil comisie: ............................................        ......................

                                        Director: .................................................................        ......................









                                        Membrii C. A. ........................................................        ......................
                                                                 ........................................................        ......................
                                                                 ........................................................        ......................
                                                                 ........................................................        ......................
                                                                 ........................................................        ......................
                                                                 ........................................................        ......................
                                                                 ........................................................        ......................





luni, 9 aprilie 2012

Olimpiada de Religie FAZA NAŢIONALĂ 3 aprilie 2012, Oradea CLASA A VIII-A


MINISTERUL EDUCAŢIEI, CERCETĂRII, TINERETULUI ŞI SPORTULUI
____________________________________________________________________
Olimpiada de Religie
FAZA NAŢIONALĂ
3 aprilie 2012, Oradea
CLASA A VIII-A
Varianta 3
  Toate subiectele sunt obligatorii
  Timpul efectiv de lucru este de 3 ore
  10 puncte se acordă din oficiu

SUBIECTUL I                                                              _                                   _______    30 puncte

Citiţi cu atenţie textul următor, apoi rezolvaţi cerinţele formulate:
”El însă a zis: Nu, ca nu cumva, plivind neghina, să smulgeţi odată cu ea şi grâul.
Lăsaţi să crească împreună şi grâul şi neghina, până la seceriş, şi la vremea secerişului voi zice secerătorilor: Pliviţi întâi neghina şi legaţi-o în snopi ca s-o ardem, iar grâul adunaţi-l în jitniţa mea.” (Matei 13, 29-30)

1.     Identificați patru simboluri din textul citat;
2.     Explicați simbolurile identificate;
3.     Precizați două învățături morale desprinse din textul citat;
4.     Explicați în maximum 5 rânduri enunțul: ”Toate îmi sunt îngăduite, dar nu toate îmi sunt de folos...” (Corinteni 6,12)


SUBIECTUL II        _______                                                                              _______  20 puncte

Alcătuiţi o compunere cu titlul Viaţa noastră - temelia vieţii veşnice” de 10 – 12 rânduri, în care să folosiţi:
-          expresia faptele bune-marturia credintei noastre;
-          cuvântul care defineşte puterea sfinţitoare a lui Dumnezeu dată creştinilor prin Sfintele Taine;
-          expresia din Simbolul Credinței care indică starea celor drepţi, după Judecata Universală;
-          un sinonim al sintagmei “Judecată Universală”;
-          termenul care indică scopul vieţii creştine.

Notă! Ordinea integrării cuvintelor/expresiilor în cuprinsul textului este la alegere.
Evidenţierea folosirii acestora se va realiza prin sublinierea lor în interiorul textului redactat.

SUBIECTUL III                                                   ________                                 _______ 40 puncte
           
Pornind de la textul : Dumnezeu se apropie de noi când noi ne apropiem de El” (Filaret, Mitropolitul Moscovei), elaborați o compunere  de 1-2 pagini, în care să îi răspundeți prietenului vostru la întrebarea: ”Virtuțile teologice ale Dreptului Iov pot să fie actuale?”

Notă! Se punctează şi structurarea compoziţiei (introducere, cuprins, încheiere), înlănţuirea logică a ideilor, originalitatea lucrării, utilizarea adecvată a limbajului religios şi citarea din Sfânta Scriptură.








MINISTERUL EDUCAŢIEI, CERCETĂRII, TINERETULUI ŞI SPORTULUI
____________________________________________________________________
Olimpiada de Religie
FAZA NAŢIONALĂ
3 aprilie 2012, Oradea
CLASA A VIII-A
Varianta 3
BAREM DE CORECTARE ŞI NOTARE

  • Nu se acordă punctaje intermediare, altele decât cele prevăzute explicit prin barem.
  • Se vor puncta orice alte formulări şi modalităţi de rezolvare corectă a cerinţelor, în acord cu ideile precizate în barem.

Subiectul I                                                                                                                                                             30 puncte

1.       Pentru identificarea corectă a celor patru simboluri se acordă 4 puncte, pentru răspuns parţial corect sau incomplet se acordă 2 puncte, pentru răspuns incorect sau lipsa acestuia nu se acordă niciun punct;
2.       Pentru explicarea  corectă a simbolurilor 8 puncte, pentru răspuns parţial corect sau incomplet se acordă 4 puncte, pentru răspuns incorect sau lipsa acestuia nu se acordă niciun punct;
3.       Pentru precizarea corectă a învățăturilor morale 8 puncte, pentru răspuns parţial corect sau incomplet se acordă 4 puncte, pentru răspuns incorect sau lipsa acestuia nu se acordă niciun punct.
4.       Pentru explicarea corectă a enunțului  se acordă 10 puncte, pentru răspuns parţial corect sau incomplet se acordă 5 puncte, pentru răspuns incorect sau lipsa acestuia nu se acordă niciun punct;
                                                                                                               

Subiectul II                                                                                                                                                            20 puncte

Pentru fiecare răspuns corect se acordă câte 2 puncte (5 x 2p), pentru fiecare răspuns eronat sau omiterea acestuia nu se acordă niciun punct.
Pentru construirea logică şi coerentă a textului, cu respectarea părţilor unei compuneri se acordă 10 puncte, pentru respectarea parţială a cerinţei se acordă 5 puncte, pentru nerespectarea cerinţei nu se acordă nici un punct;



Subiectul III                                                                                                                                                           40 puncte

a)       Pentru cunoaşterea şi explicarea celor trei virtuţi teologice se acordă 10 puncte, pentru răspuns parţial corect sau incomplet se acordă 5 puncte, pentru răspuns incorect sau lipsa acestuia nu se acordă niciun punct;
b)       Pentru argumentarea nuanţată a manifestării virtuţilor se acordă 15 puncte, pentru răspuns parţial corect sau incomplet se acordă 7 puncte, pentru răspuns incorect sau lipsa acestuia nu se acordă niciun punct;
c)       Pentru utilizarea adecvată a limbajului religios şi citarea din Sfânta Scriptură se acordă 5 puncte, pentru respectarea parţială a cerinţei se acordă 2 puncte, pentru nerespectarea cerinţei nu se acordă niciun punct;
d)       Pentru construirea logică şi coerentă a textului, cu respectarea părţilor unei compuneri se acordă 5 puncte, pentru respectarea parţială a cerinţei se acordă 2 puncte, pentru nerespectarea cerinţei nu se acordă niciun punct;
e)       Pentru caracterul creativ şi originalitatea textului redactat se acordă 5 puncte,  pentru lipsa creativităţii şi a originalităţii textului nu se acordă niciun punct.
                                 
                                                                     
Total test - 90 de puncte. Se acordă 10 puncte din oficiu.
Nota finală se stabileşte prin împărţirea la 10 a punctajului obţinut.

Olimpiada de Religie FAZA NAŢIONALĂ 3 aprilie 2012, Oradea CLASA A VII-A


MINISTERUL EDUCAŢIEI, CERCETĂRII, TINERETULUI ŞI SPORTULUI
____________________________________________________________________
Olimpiada de Religie
FAZA NAŢIONALĂ
3 aprilie 2012, Oradea
CLASA A VII-A
                              Varianta 3
  Toate subiectele sunt obligatorii
  Timpul efectiv de lucru este de 3 ore
  10 puncte se acordă din oficiu


SUBIECTUL I                                                                                                                     30 puncte

Citiţi cu atenţie textul următor, apoi rezolvaţi cerinţele:
„ Zis-a lui stăpânul: Bine, slugă bună şi credincioasă, peste puţine ai fost credincioasă, peste multe te voi pune; intră întru bucuria DomnuluiTău.”( Matei 25,23 )
1.       Identificaţi pilda la care se referă textul;
2.       Explicaţi simbolurile pildei;
3.       Comentaţi citatul: „Bine, slugă bună şi credincioasă, peste puţine ai fost credincioasă, peste multe te voi pune”;
4.       Formulaţi trei învăţături morale ce se desprind din pildă.

SUBIECTUL II                                                                                                                  20 puncte

Alcătuiţi o compunere cu titlul „Sfânta Liturghie în viaţa mea”, scriind un text de 10-12 rânduri, în care să folosiţi:

-          termenul care defineşte Rugăciunea de invocare a Duhului Sfânt;
-          obiectul de cult fără de care nu se poate săvârşi Sfânta Liturghie;
-          numele autorilor Sfintelor Liturghii;
-          cuvintele rostite de Mântuitorul Hristos la Cina cea de Taină;
-          denumirea părţii pregătitoare a Sfintei Liturghii.


SUBIECTUL III                                                                                                                   40 puncte

Pornind de la textul „Bucuraţi-vă şi vă veseliţi, că plata voastră multă este în ceruri.” (Matei 5, 12), elaborați o compunere de 1-2 pagini, în care să-i răspundeţi prietenului vostru la întrebarea: „Care este portretul moral al unui om fericit, aşa cum îl prezintă Mântuitorul Hristos în Predica de pe munte?”
                       
                                                                                                                      
Notă! Se punctează şi structurarea compoziţiei (introducere, cuprins, încheiere), înlănţuirea logică a ideilor, originalitatea lucrării, utilizarea adecvată a limbajului religios şi citarea din Sfânta Scriptură.




MINISTERUL EDUCAŢIEI, CERCETĂRII, TINERETULUI ŞI SPORTULUI
____________________________________________________________________
Olimpiada de Religie
FAZA NAŢIONALĂ
3 aprilie 2012, Oradea
CLASA A VII-A
                              Varianta 3

                                                                                                                                  
BAREM DE CORECTARE ŞI NOTARE

·         Nu se acordă punctaje intermediare, altele decât cele prevăzute explicit prin barem.
·        Se vor puncta orice alte formulări şi modalităţi de rezolvare corectă a cerinţelor, în acord cu ideile precizate în barem.


Subiectul I                                                                                 ____________________                                  __30 puncte
1.       Pentru denumirea corectă a pildei se acordă 2 puncte, pentru răspuns parţial corect sau incomplet se acordă 1 punct, pentru răspuns incorect sau lipsa acestuia nu se acordă niciun punct;
2.       Pentru precizarea corectă a simbolurilor pildei se acordă 16 puncte (8x2p), pentru răspuns parţial corect sau incomplet se acordă 8 puncte (8x1p), pentru răspuns incorect sau lipsa acestuia nu se acordă niciun punct;
3.       Pentru explicarea corectă a cuvintelor se acordă 3 puncte, pentru răspuns parţial corect sau incomplet se acordă 1 punct, pentru răspuns incorect sau lipsa acestuia nu se acordă niciun punct;
4.       Pentru formularea corectă a celor trei învăţături morale se acordă 9 puncte (3x3p), pentru răspuns parţial corect sau incomplet se acordă 6 puncte(3x2p), pentru răspuns incorect sau lipsa acestuia nu se acordă niciun punct.


Subiectul II                                                                                                                   __ _______________        20 puncte
Pentru fiecare răspuns corect (epicleză; Sfântul Antimis; Sfântul Vasile cel Mare, Sfântul Grigorie Dialogul, Sfântul Ioan Gură de Aur; „Luaţi, mâncaţi, acesta este Trupul Meu, Care se frânge pentru voi spre iertarea păcatelor”, „Beţi dintru acesta toţi, acesta este Sângele Meu, al Legii celei noi, Care pentru voi şi pentru mulţi se varsă, spre iertarea păcatelor”, Proscomidie. ) se acorda câte 4 puncte (5x4), pentru fiecare răspuns eronat sau omiterea acestuia nu se acordă niciun punct.


Subiectul III                                                                                                        ______   _________________  40 puncte
1.          Pentru precizarea importanţei fericirilor în viata creştinului se acordă 10 puncte, pentru răspuns parțial corect sau incomplet se acordă 5 puncte, pentru răspuns incorect sau lipsa acestuia nu se acordă niciun punct;
2.          Pentru prezentarea nuanţată a virtuţilor desprinse din fericiri se acordă 15 puncte, pentru răspuns parţial  corect sau incomplet se acordă 7 puncte, pentru răspuns incorect sau lipsa acestuia nu se acordă niciun punct;
3.          Pentru utilizarea adecvată a limbajului religios şi citarea din Sfânta Scriptură se acordă 5 puncte, pentru respectarea parţială a cerinţei se acordă 2 puncte, pentru nerespectarea cerinţei nu se acordă niciun punct;
4.          Pentru construirea logică şi coerentă a textului, cu respectarea părţilor unei compuneri se acordă 5 puncte, pentru respectarea parţială a cerinţei se acordă 2 puncte, pentru nerespectarea cerinţei nu se acordă niciun punct;
5.          Pentru caracterul creativ şi originalitatea textului redactat se acordă 5 puncte,  pentru lipsa creativităţii şi a originalităţii textului nu se acordă niciun punct.
                                                                                                                            
Total test - 90 de puncte. Se acordă 10 puncte din oficiu.
Nota finală se stabileşte prin împărţirea la 10 a punctajului obţinut.