http://www.didactic.ro/materiale-didactice/planificari-liceureligie-ortodoxa
DIRECTOR
RESPONSABIL COMISIE METODICǍ
Unitatea de învăţământ:
Clasa a IX a
Aria curriculară : Om-
Societate
Disciplina : Religie –
cultul ortodox
Număr de ore /
săptămână: 1
Număr de săptămâni: 36
-
Semestrul
I :14
-
Semestrul
II :22, cursuri 20
Profesor:
Planificare
calendaristică orientativă
Anul şcolar : 2012– 2013
Nr.
crt.
|
Unitatea de
învaţare
|
Competenţe
specifice
|
Conţinuturile învăţării
|
Nr
.ore
|
Săptămâna
|
Perioada
|
||
SEMESTRUL I
|
||||||||
1
|
Învățătura de
credință.
(Noțiuni de
dogmatică)
|
*Lecție
introductivă-
recapitulare
|
1
|
S1
|
17-21.09
|
|||
*Testare
inițială
|
1
|
S2
|
24-28.09
|
|||||
1.1;2.1;3.1
|
*
Respectul față de cele sfinte
|
1
|
S3
|
1-5.10
|
||||
1.1;2.1;3.1
|
*
Adorarea lui Dumnezeu
|
1
|
S4
|
8-12.10
|
||||
1.1;2.1;3.1
|
*Preacinstirea
Maicii
Domnului
|
1
|
S5
|
15-19.10
|
||||
1.1;2.1;3.1
|
*Cinstirea
sfinților
|
1
|
S6
|
22-26.10
|
||||
*Evaluare
|
1
|
S7
|
29.10-2.11
|
|||||
2
|
Trăirea
învățăturii
creştine
(Noțiuni de
morală creştină)
|
1.2;2.2;3.2;4.1
|
*Datoriile
față de Dumnezeu
|
1
|
S8
|
5-9.11
|
||
1.2;2.2;3.2;4.1
|
*Datoriile
față de sine
|
1
|
S9
|
12-16.11
|
||||
1.2;2.2;3.2;4.1
|
*
Datoriile față de aproapele
|
1
|
S10
|
19-23.11
|
||||
*Evaluare
|
1
|
S11
|
26-30.11
|
|||||
1.1;3.2;4.3
|
*Pregătirea
credinciosului
pentru
participarea la sfintele
slujbe
|
1
|
S12
|
3-7.12
|
||||
*Naşterea
Domnului*
|
1
|
S13
|
10-14.12
|
|||||
Recapitulare şi evaluare semestrială
|
1
|
S14
|
17-21.12
|
|||||
VACANTǍ DE IARNǍ
24
decembrie 2012- 13 ianuarie 2013
|
||||||||
SEMESTRUL
II
|
||||||||
3.
|
Spiritualitate şi
viață crestină.
(Noțiuni de spiritualitate şi
misiune)
|
2.1;3.1;4.1
|
*Chemarea
omului spre
asemănarea
cu Dumnezeu
|
1
|
S1
|
14-18.01
|
||
1.1;3.3;4.1
;4.3
|
*Eu
şi duhovnicul meu
|
1
|
S2
|
21-25.01
|
||||
3.3;4.2
|
*
Bucurie şi responsabilitate
În
relațiile dintre tineri
|
1
|
S3
|
28.01-1.02
|
||||
1.1;2.2;3.3;
4.3
|
*
Monahismul- formă a
spiritualitații
creştine
|
1
|
S4
|
4-8.02
|
||||
4.
|
Religiile lumii
|
1.3;2.2;5.3
|
*Religiile
în antichitate: în
Mesopotamia
şi Egipt
|
2
|
S5-S6
|
11-15.02
18-22.02
|
||
1.3;2.2;5.3
|
*Religiile
în antichitate: în
Grecia
şi Roma
|
2
|
S7-S8
|
25.02-1.03
4-8.03
|
||||
Evaluare
|
1
|
S9
|
11-15.03
|
|||||
5.
6.
7.
|
Ortodoxie şi
cultură națională
|
5.1;
|
*Viața
religioasă oglindită
în
creații populare, în datini şi
în obiceiuri.
|
1
|
S10
|
18-22.03
|
||
3.3;5.2
|
*
Contribuția Bisericii
Ortodoxe
la apariția şi
dezvoltarea învățământului
românesc.
(Veniamin
Costachi, Andrei Șaguna)
|
2
|
S11-S12
|
25-29.03
15-19.04
|
||||
Evaluare
|
1
|
S13
|
22-26.04
|
|||||
1-5 aprilie 2012
SǍ ȘTII MAI MULTE, SǍ FII MAI BUN
8-13
aprilie VACANŢǍ DE PRIMǍVARǍ
|
||||||||
Urcuş
spre Înviere
|
1
|
S14
|
29.04-3.05
|
|||||
6
|
Creştinismul şi
provocările lumii
contemporane
|
4.1;4.2
|
*Muzica în viața tinerilor
|
1
|
S15
|
7-11.05
|
||
4.1;4.2
|
*Pericolul
drogurilor
|
1
|
S16
|
13-17.05
|
||||
4.1;4.2
|
*Tineretul
şi mass media
|
1
|
S17
|
20-24.05
|
||||
4.1;4.2
|
*Tinerii
şi viața intimă
|
1
|
S18
|
27-31.05
|
||||
*Recapitulare
şi evaluare
anuală
|
2
|
S19-S20
|
3-7.06
10-14.06
|
|||||
*Cu
Hristos pe cărările
vacanței
|
1
|
S21
|
17-21.06
|
|||||
Notă
* Din orele aflate la dispoziţia profesorului.
*Programul "Sa stii mai multe, sa fii mai bun",
din perioada 1-5 aprilie 2013.*nu a fost trecută în planificare
COMPETENŢE GENERALE/COMPETENŢE
SPECIFICE
|
1.DEFINIREA
SPECIFICULUI PROPRIEI CREDINŢE , ÎN RAPORT CU ALTE CREDINŢE ŞI CONVINGERI
1.1
Argumentarea importanţei sfinţeniei şi a respectului creştinilor faţă de cele
sfinte.
1.2
Explicarea importanţei împlinirii datoriilor morale şi materiale pentru viaţa
şi progresul spiritual al crestinilui.
1.3
Prezentarea elementelor definitorii ale religiilor lumii antice
|
2. UTILIZAREA
ADECVATĂ A CONCEPTELOR SPECIFICE RELIGIEI, ÎN DIFERITE CONTEXTE DE COMUNICARE
2.1
Utilizarea adecvată a termenilor specifici religiei în argumentarea
învăţăturii de credinţă ortodoxă
2.2
Integrarea corectă a termenilor specifici religiei în diferite contexte de
comunicare
|
3. INTEGRAREA
VALORILOR ŞI A CUNOŞTINŢELOR RELIGIOASE ÎN STRUCTURA PROPRIILOR ATITUDINI ŞI
COMPORTAMENTE.
3.1
Identificarea şi folosirea unor modele de comportament creştin în exemplele
din Biblie şi din istoria Bisericii
3.2
Analiza datoriilor creştinului şi a specificului acestora în contextual
societăţii actuale.
3.3Aplicarea
învăţăturilor creştine referitoare la modul de participare personală la viaţa
liturgică a Bisericii
|
4. APLICAREA
ÎNVĂŢĂTURII DE CREDINŢĂ ÎN VIAŢA PERSONALĂ ŞI A COMUNITĂŢII
4.1
Aplicarea normelor moralei creştine în situaţii concrete de viaţă
4..2
Formarea de soluţii pentru diferitele probleme ale tinerilor , în lumina
învăţăturii creştine.
4..3
Practicarea introspecţiei/meditaţiei crestine, în scopul dezvoltării
capacităţii de autocunoaştere şi a participării conştiente şi active la viaţa
liturgică a Bisericii
|
5. CORELAREA
CUNOŞTINŢELOR RELIGIOASE CU CELE DOBÂNDITE LA ALTE DISCIPLINE DE ÎNVĂŢĂMÂNT
5.1
Explicarea argumentată a influentei crestinismului asupra culturii noastre
naţionale
5.2
Prezentarea argumentată a contribuţiei majore a Bisericii Ortodoxe la
apariţia şi dezvoltarea învăţământului romănesc
5.3
Corelarea informaţiilor despre religiile lumii antice cu datele referitoare
la cultura şi viaţa socială a lumii antice însuşite la alte discipline
|
DIRECTOR RESPONSABIL
COMISIE METODICA
Unitatea
de învăţământ:
Clasa
a X a
Aria
curriculară : Om- Societate
Disciplina
: Religie – cultul ortodox
Număr
de ore / săptămână: 1
Număr
de săptămâni: 36
-semestrul I : 14
- semestrulIi: 22, cursuri 21
Profesor:
Planificare
calendaristică orientativă
Anul şcolar : 2012 – 2013
Nr
crt.
|
Unitatea de
învaţare
|
Competenţe
specifice
|
Conţinuturile învăţării
|
Nr.
ore
|
Săptămâna
|
Perioada
|
|
SEMESTRUL I
|
|||||||
1
|
Învătătura de
Credinţă(
Noţiuni de dogmatică)
|
•
Lecţie introductivă
|
1
|
S1
|
17-21.09
|
||
1.1;2.1;3.1;4.3
|
•
Respectul faţă de cele sfinte
|
1
|
S2
|
24-28.09
|
|||
1.1;2.1;3.1;4.3
|
•
Cinstirea sfintelor icoane
|
1
|
S3
|
1-5.10
|
|||
1.1;2.1;3.1;4.3
|
•
Cinstirea sfintei cruci
|
1
|
S4
|
8-12.10
|
|||
•
Evaluare
|
1
|
S5
|
15-19.10
|
||||
2
|
Trăirea
învăţăturii
creştine
(Noţiuni de
morală creştină)
|
3.2;4.1;4.2
|
•
Legea morală a Vechiului
Testament(
Decalogul)
|
2
|
S6-S7
|
22-26.10
29.10-2.11
|
|
3.2;4.1;4.2
|
•
Legea morală a Noului
Testament(
Predica de pe
munte)
|
2
|
S8-S9
|
5-9.11
12-16.11
|
|||
3.2;4.1;4.2
|
•
Virtute şi păcat
|
2
|
S10-S11
|
19-23.11
26-30.11
|
|||
2.1;3.2;4.1;
4.2;5.2
|
•
Conştiinţa morală – glasul
lui
Dumnezeu în om
|
1
|
S12
|
3-7.12
|
|||
*Evaluare
|
1
|
S13
|
10-14.12
|
||||
•Naşţerea
Domnului*
|
1
|
S14
|
17-21.12
|
||||
3.
|
Spiritualitate şi
viaţă creştină.
(Noţiuni de spiritualitate şi misiune
|
VACANŢA DE IARNǍ :
24
decembrie 2012- 13 ianuarie 2012
|
|||||
SEMESTRUL II
|
|||||||
3.1;3.2;4.1;4.2
|
•Iubire
şi dreptate
|
1
|
S1
|
14-18.01
|
|||
3.1;3.2;4.1;4.2
|
•Rugăciune
şi reconciliere
|
1
|
S2
|
21-25.01
|
|||
4.
|
Exprimarea
învăţăturii de
credinţă
(Noţiuni de
liturgică)
|
1.2;4.3
|
•
Locaşurile de cult ale
creştinilor
– apariţia şi
dezvoltare
în contextual
culturii
universale.
|
2
|
S3
|
28.01-1.02
|
|
2.2;
|
•
Stiluri arhitecturale
reprezentative
( în lume şi în
țară)
|
4
|
S4-S5-S6-S7
|
11-15.02
18-22.02
25.02-1.0
4-8.03
|
|||
•
Evaluare
|
1
|
S8
|
11-15.03
|
||||
5
5
|
Religiile lumii
|
1.4;2.2;5.3
|
•Religiile
orientale
(hinduismul, budismul)
|
2
|
S9-S10
|
18-22.03
25-29.03
|
|
1.4;2.2;5.3
|
•Religiile
orientale
(confucianismul)
|
1
|
S11
|
15-19.04
|
|||
•
Urcuş spre Înviere*
|
222
2
|
S12-S13
|
22-26.04
29.04-3.05
|
||||
1-5 aprilie 2012 SǍ ȘTII MAI MULTE, SǍ FII MAI BUN
8-13 aprilie
VACANŢǍ DE PRIMǍVARǍ
|
|||||||
6.
|
Ortodoxie şi
cultură naţională
|
1.3;3.1;5.1
|
Contribuţia
mitropoliţilor
români
la dezvoltarea culturii
naţionale
(Mitropolitul
Varlaam, Dosoftei, Antim Ivireanu)
|
3
|
S13-S14-S15
|
7-10.05
13-17.05
20-24.05
|
|
•
Evaluare
|
1
|
S16
|
27-31.05
|
||||
7.
|
Creştinismul şi
provocările
lumii
contemporane
|
1.4;3.3;4.2;
5.2
|
•
Superstiţia şi Magia
|
1
|
S17
|
3-7.06
|
|
1.4;3.3;4.2;
5.2
|
•
Astrologia, Numerologia
|
1
|
S18
|
10-14.06
|
|||
Recapitulare
si evaluare
anuală
|
1
|
S19
|
17-21.06
|
||||
Notă
* Din orele aflate la dispoziţia profesorului.
*Programul "Sa
stii mai multe, sa fii mai bun", din perioada 1-5 aprilie 2013.*nu a
fost trecută în planificare
COMPETENŢE GENERALE/COMPETENŢE
SPECIFICE
|
1.DEFINIREA
SPECIFICULUI PROPRIEI CREDINŢE , ÎN RAPORT CU ALTE CREDINŢE ŞI CONVINGERI
1.1
Argumentarea importanţei sfinţeniei şi a respectului creştinilor faţă de cele
sfinte.
1.2
Identificarea şi prezentarea elementelor definitorii ale artei crestin
ortodoxe în contextual integrării acesteia în arta laică românească şi în
arta creştină universală
1.3
Explicarea argumentată a contribuţiei mitropoliţilor români la dezvoltarea
culturii nationale şi europene.
1.4
Identificarea diferenţelor dintre spiritualitatea creştină şi alte religii,
concepţii şi practice religioase existente în lumea contemporană.
|
2. UTILIZAREA
ADECVATĂ A CONCEPTELOR SPECIFICE RELIGIEI, ÎN DIFERITE CONTEXTE DE COMUNICARE
2.1
Utilizarea adecvată a termenilor specifici unui minim de vocabulary creştin
în argumentarea învăţăturii de credinţă ortodoxă
2.2
Elaborarea unor texte ( referate, eseuri, articole) folosind termini
specifici religiei
|
3. INTEGRAREA
VALORILOR ŞI A CUNOŞTINŢELOR RELIGIOASE ÎN STRUCTURA PROPRIILOR ATITUDINI ŞI
COMPORTAMENTE.
3.1
Identificarea şi prezentarea unor modele de comportament creştin, în
exemplele personalităţilor biblice şi în cele din istoria bisericească
românească
3.2Argumentarea
importanţei aplicării învăţăturilor moralei creştine în contextual social
complex, complicat şi paradoxal a lumii contemporane
3.3
Explicarea consecinţelor pe care le poate avea asupra oamenilor credinţa în
superstiţie, magie, astrologie, numerologie
|
4. APLICAREA
ÎNVĂŢĂTURII DE CREDINŢĂ ÎN VIAŢA PERSONALĂ ŞI A COMUNITĂŢII
4.1
Identificarea modalităţilor concrete de aplicare a virtuţilor creştine în
diferite situaţii de viaţă
4.2
Analizarea consecinţlor negative a comportamentului care încalcă morala
creştină, asupra vietii personale şi asupra comunităţii
4.3
Aplicarea învăţăturii despre respectful faţă de cele sgfinte în diferite
contexte ale vietii personale sau ale comunităţii
|
5. CORELAREA
CUNOŞTINŢELOR RELIGIOASE CU CELE DOBÂNDITE LA ALTE DISCIPLINE DE ÎNVĂŢĂMÂNT
5.1
Analizarea contribuţiei mitropolitilor români la dezvoltarea culturii
naţionale , în contextual istoric respective
5..2
Explicarea efectelor pe care le pot avea concepţiile străine spiritualităţii
cresţine, asupra formării unei personalităti moral- crestine armonioase
5.3
Valorificarea eficientă a cunoştiţelor de istorie a religiilor pentru
abordarea unei atitudini responsabile , de acceptare a semenilor care
împărtăşesc alte religii şi convingeri morale
|
DIRECTOR RESPONSABIL
COMISIE METODICA
Unitatea
de învăţământ:
Clasa
a XI a
Aria
curriculară : Om- Societate
Disciplina
: Religie – cultul ortodox
Număr
de ore / săptămână: 1
Număr
de săptămâni: 36
-semestrul I :14
- semestrul II: 22, cursuri 21
Profesor:
Planificare
calendaristică orientativă
Anul şcolar
: 2012– 2013
Nr
crt.
|
Unitatea de
învaţare
|
Competenţe
specifice
|
Conţinuturile învăţării
|
Nr
ore
ore
|
Săptămâna
|
Perioada
|
||
SEMESTRUL I
|
||||||||
1
|
Învătătura de
credinţă.
( Noţiuni de dogmatică)
|
•
Lecţie introductivă
|
1
|
S1
|
17-21.09
|
|||
1.1;2.1;3.3;
|
•
Descoperirea lui Dumnezeu
|
1
|
S2-S3
|
24-28.09
1-5.10
|
||||
1.1;2.1;3.1
|
•
Întruparea Fiului lui
Dumnezeu
|
1
|
S4
|
8-12.10
|
||||
1.1;2.1;3.1
|
•
Jertfa pe Cruce a
Mântuitorului
Iisus Hristos
|
1
|
S5
|
15-19.10
|
||||
1.1;2.1;3.1;
5.2
|
•
Adeverirea morţii şi
realitatea
Învierii
Mântuitorului
|
1
|
S6
|
22-26.10
|
||||
1.1;2.1;3.3
|
•
Lucrarea Sântului Duh în
lume
|
1
|
S7
|
29.10-2.11
|
||||
•
Evaluare
|
1
|
S8
|
5-8.11
|
|||||
2
|
Trăirea
învăţăturii
creştine
(Noţiuni de
morală creştină)
|
3.2;4.2
|
•
Familia creştină - azi
|
2
|
S9-S10
|
12-16.11
19-23.11
|
||
3.2;4.2
|
•
Rolul creştinilor în
promovarea
valorilor religioase
|
1
|
S11
|
26-30.11
|
||||
3.2;4.2
|
•
Forme de denaturare a
Persoanei
( corupţia,
minciuna,,
înşelătoria)
|
1
|
S12
|
3-7.12
|
||||
•
Evaluare
|
1
|
S13
|
10-14.12
|
|||||
•
Naşterea Domnului*
|
1
|
S14
|
17-21.12
|
|||||
VACANŢA DE IARNA :
24 DECEMBRIE 2011-13
IANUARIE 2013
|
||||||||
SEMESTRUL II
|
||||||||
3.
|
Spiritualitate şi
viaţă creştină.
(Noţiuni de spiritualitate şi
misiune)
|
1.1;2.1;3.2;
3.3
|
•
Jertfă euharistică şi iubire jertfelnică
|
1
|
S1
|
14-18.01
|
||
1.1;2.2;5.2
|
•Respectul
faţă de lumea
creată
( ecologie crestină)
|
1
|
S2
|
21-25.01
|
||||
4.
|
Exprimarea
Învăţăturii
de credinţă
(Noţiuni
de
liturgică)
|
1.3;2.2
|
•
Elemente de iconografie
|
1
|
S3
|
28.01-1.02
|
||
1.3;2.2;
|
•
Semnificaţia aşezării
sfintelor
icoane în biserică
|
2
|
S4-S5
|
4-8.02
11-15.02
|
||||
•
Evaluare
|
1
|
S6
|
18-22.02-24.02
|
|||||
5.
|
Religiile lumii
|
1.2;5.3
|
• Iudaismul
|
2
|
S7-S8
|
25.02-1.03
4-8.03
|
||
•
Creştinismul
- Neînţelegerile din 1054
-
Reforma
|
1
1
1
|
S9
S10
|
11-15.03
18-22.03
|
|||||
•
Uniaţia. Scoala Ardeleană
|
1
|
S11
|
29.04-3.05
|
|||||
1.2;5.3
|
Islamul
|
2
|
S12-S13
|
15-19.04
22-26.04
|
||||
1-5 aprilie 2012 SǍ ȘTII MAI MULTE, SǍ FII MAI BUN
8-13 aprilie
VACANŢǍ DE PRIMǍVARǍ
|
||||||||
•Urcuş
spre Înviere
|
2
|
S14-S15
|
29.04-3.05
7-10.05
|
|||||
6.
6.
|
Ortodoxie şi
cultură naţională
|
1.3;3.1;5.1
|
•
Contribuţia voievozilor
români
la dezvoltarea culturii
naţionale
-Mircea cel Bătrân, Vlad
Ţepeş
-Ştefan
cel Mare
-Constantin
Brâncoveanu
şi
Neagoe Basarab
|
1
1
1
1
1
|
S16
S17
S18
|
13-17.05
20-24.05
27-31.05
|
||
7.
|
Creştinismul şi
provocările
lumii
contemporane
|
2.2;3.3;4.3;
5.2
|
•
Minuni şi false minuni,
fenomene
normale şi
paranormale
|
1
|
S19
|
3-7.06
|
||
•
Recapitulare şi evaluare semestrială
|
2
|
S20-S21
|
10-14.06
17-21.06
|
|||||
Notă
* Din orele aflate la dispoziţia profesorului.
** Programul
"Sa stii mai multe, sa fii mai bun",
din perioada 1-5 aprilie 2013.*nu a fost trecută în planificare
COMPETENŢE GENERALE/COMPETENŢE
SPECIFICE
|
1.DEFINIREA
SPECIFICULUI PROPRIEI CREDINŢE , ÎN RAPORT CU ALTE CREDINŢE ŞI CONVINGERI
1.1
Sintetizarea principalelor învăţături de credinţă ortodoxă despre Sfânta
treime şi lucrările Sale
în lume
1.2
Analiza comparativă a marilor relii ale lumii, pornind de la un set de
criterii ( caracteristici definitorii, arie de răspândire, doctrină, adepţi,
importanţa in istoria omenirii)
1.3
Prezentarea semnificaţiei şi rolul iconografiei în cult
|
2. UTILIZAREA
ADECVATĂ A CONCEPTELOR SPECIFICE RELIGIEI, ÎN DIFERITE CONTEXTE DE COMUNICARE
2.1
Elaborarea de argumentări fundamentale scripruristic, (oral sau scris)
referitoare la învăţătura de credinţă ortodoxă
2.2
Compararea unor opinii şi argumente diferite în discutii şi dezbateri pe teme
religioase
|
3. INTEGRAREA
VALORILOR ŞI A CUNOŞTINŢELOR RELIGIOASE ÎN STRUCTURA PROPRIILOR ATITUDINI ŞI
COMPORTAMENTE.
3.1
Evidenţierea promovării convingerilor şi atitudinilor moral-creştin, însusite
din învăţătura Mântuitorului şi din exemplele oferite de marile personalitătî
din istoria naţională, prin promovarea unui comportament social- moral
elevat.
3.2
Analizarea responsabilităţilor şi a modului de implicare a tânărului creştin,
în familie şi în societatea contemporană.
3.3
Explicarea caracteristicilor relaţiei om- Dumnezeu şi a relaţiei dintre
semeni, fundamentate pe valorile moralei crestine
|
4. APLICAREA
ÎNVĂŢĂTURII DE CREDINŢĂ ÎN VIAŢA PERSONALĂ ŞI A COMUNITĂŢII
4.1
Identificarea responsabilităţilor faţă de lumea creată şi primită în dar de
la Dumnezeu
4.2
Analizarea consecinţlor negative a comportamentului care încalcă morala
creştină, asupra vietii personale şi asupra comunităţii
4.3
Folosirea învăţăturilor Bisericii pentru a deosebi correct minunile de
falsele minuni, fenomene normale şi paranormale
|
5. CORELAREA
CUNOŞTINŢELOR RELIGIOASE CU CELE DOBÂNDITE LA ALTE DISCIPLINE DE ÎNVĂŢĂMÂNT
5.1
Sintetizarea şi prezentarea contribuţiei voievozilor români la formarea şi
dezvoltarea culturii naţionale ,utilizând cunoştinţe dobândite la diferite
discipline.
5.2
Utilizarea cunoştinţelor de la diferite discipline alături de cele religioase
pentru a dialog ape o temă dată
5,3
utilizarea cunoştinţelor de istorie a religiilor în susţinerea importanţei
respectului şi a dialogului între oameni, comunităţi, Biserici
|
DIRECTOR RESPONSABIL
COMISIE METODICA
Unitatea
de învăţământ:
Clasa
a XII a
Aria
curriculară : Om- Societate
Disciplina
: Religie – cultul ortodox
Număr
de ore / săptămână: 1
Număr
de săptămâni: 33
-
Semestrul I :14
-
Semestrul II: 19,
cursuri 18
Profesor:
Planificare
calendaristică orientativă
Anul şcolar : 2012– 2013
Nr.
crt.
|
Unitatea de
învaţare
|
Competenţe
specifice
|
Conţinuturile învăţării
|
Nr.
ore
|
Săptămâna
|
Perioada
|
||
SEMESTRUL I
|
||||||||
1
|
Învătătura de
Credinţă.
( Noţiuni de dogmatică)
|
•
Lecţie introductivă
|
1
|
S1
|
17-21.09
|
|||
1.1;2.1;5.2
|
•
Credinţa în înviere şi viaţa veşnică
|
2
|
S3-S4
|
24-28.09
1-5.10
|
||||
1.1;2.14.2
|
•
Rugăciunile pentru cei
adormiţi
în Domnul
|
1
|
S5
|
8-12.10
|
||||
•
Evaluare
|
1
|
S6
|
15-19.10
|
|||||
2
|
Trăirea
învăţăturii
creştine
(Noţiuni
de
morală
creştină)
|
1.3;2,13,2;4,1;
4.2;4,3
|
•
Rolul tinerilor în apărarea
vieţii
-Combaterea
violenti şi
a sinuciderii
- Combaterea eutanasiei
şi a degradării
umane
|
1
1
1
|
S7
S8
|
22-26.10
29.10-2.11
|
||
3.
|
Spiritualitate şi
viaţă creştină.
(Noţiuni de spiritualitate şi misiune)
|
1.3;2.2;3.1;
3.2;4.2;4.3
|
•
Asceza creştină ( post,
Rugăciune,
milostenie)
|
2
|
S9-S10
|
5-9.11
12-16.11
|
||
1.3;2.2;4.1;
4.24.3
|
•
Rolul dialogului ecumenic
şi inter - religios
|
1
|
S11
|
19-23.11
|
||||
•
Evaluare
|
1
|
S12
|
26
- 30.11
|
|||||
•
Naşterea Domnului*
(
colinde religioase)
|
2
|
S13-S14
|
3-7.12
10-14.12
|
|||||
▪Recapitulare
şi evaluare
semestrială
|
1
|
S15
|
17-21.12
|
|||||
VACANŢĂ DE IARNǍ
24 DECEMBRIE 2012- 13
IANUARIE 2013
|
||||||||
SEMESTRUL II
|
||||||||
4.
|
Exprimarea
învăţăturii de
credinţă
(Noţiuni de
liturgică)
|
1.2;5.1;5.2
|
•
Monumente reprezentative
de
artă religioasă din Europa
şi din România
|
2
|
S1-S2
|
14-18.01
21-25.01
|
||
5
|
Confesiuni
creştine
în
România
|
1.2;3.2
|
•
Ortodoxia
|
2
|
S3-S4
|
28.01-1.02
4-8.02
|
||
1.2;3.2
|
•
Catolicismul
|
1
|
S5
|
11-15.02
|
||||
1.2;3.2
|
•
Protestantismul şi Neoprotestantismul
|
2
|
S6-S7
|
18-22.02
25.02-1.03
|
||||
•
Evaluare
|
1
|
S8
|
4-8.03
|
|||||
6
|
Ortodoxie şi
cultură naţională
|
3.1;3.3;
|
•
Oameni de cultură români-
promotori
ai credinţei
creştine:
-
Nicolae Iorga,
-
-Nichifor
Crainic ,
Vasile
Voiculescu
|
2
1
1
1
|
S9
S 10
|
11-15.03
18-22.03
|
||
4.3
|
-
Nicolae Steinhard,
Petre
Ţuţea, Dumitru
Stăniloae
|
1
|
S11
|
25-29.03
|
||||
3.1;3.3;4.3;
|
- Mircea Eliade, Constantin Brâncuşi
|
1
|
S12
|
15-19.04
|
||||
• Evaluare
|
1
|
S13
|
22-26.04
|
|||||
1-5 aprilie 2012 SǍ ȘTII MAI MULTE, SǍ FII MAI BUN
8-13 aprilie
VACANŢǍ DE PRIMǍVARǍ
|
||||||||
•Învierea
Domnului
|
11111
|
S14
|
29.04-3.05
|
|||||
7.
|
Creştinismul şi
provocările
lumii
contemporane
|
1.3;2.24.1;4.2
5.2
|
•
Dialogul între credinţă
şi ştiinţă
|
1
|
S15
|
7-10.05
|
||
1.3;2.2;4.2;
5.2
|
• Rolul
creştinului în dezvoltarea culturii şi civilizaţiei
Europene.
|
1
|
S16
|
13-17.05
|
||||
• Recapitulare
anuală
|
1
|
S17
|
20-24.05
27-31.05
|
|||||
Notă
* Din orele aflate la dispoziţia profesorului.
** Programul
"Sa stii mai multe, sa fii mai bun",
din perioada 1-5 aprilie 2013.*nu a fost trecută în planificare
COMPETENŢE GENERALE/COMPETENŢE
SPECIFICE
|
1.DEFINIREA
SPECIFICULUI PROPRIEI CREDINŢE , ÎN RAPORT CU ALTE CREDINŢE ŞI CONVINGERI
1.1
Sintetizarea principalelor învăţături de credinţă ortodoxă despre înviere şi
viaţa veşnică
1.2
Prezentarea elementelor definitorii ale confesiunii crestine din ţara noastră
1.3
Prezentarea poziţiei şi învăţăturii Bisericii Ortodoxe referitoare la anumite
probleme actuale
|
2. UTILIZAREA
ADECVATĂ A CONCEPTELOR SPECIFICE RELIGIEI, ÎN DIFERITE CONTEXTE DE COMUNICARE
2.1
Elaborarea de argumentări orale sau scrise referitoare la învâţâtura de
credinţă ortodoxă folosind termini specifici religiei
2.2
Elaborarea şi compararea unor opinii şi argumente diferite referitoare la o
temă de religie
|
3. INTEGRAREA
VALORILOR ŞI A CUNOŞTINŢELOR RELIGIOASE ÎN STRUCTURA PROPRIILOR ATITUDINI ŞI
COMPORTAMENTE.
3.1
Identificarea unor modele de comportament moral- creştin în exemplele oferite
de mari personalităti religioase din Istoria Bisericii noastre şi a oamenilor
de cultură români, promotori ai creştinismului
3.2
Asumarea unui comportament responsabil şi altruist în relaţiile cu aproapele
3.3
Integrarea şi manifestarea în propriul comportament a valorilo morale
creştine promovate de marii oameni de cultură români
|
4. APLICAREA
ÎNVĂŢĂTURII DE CREDINŢĂ ÎN VIAŢA PERSONALĂ ŞI A COMUNITĂŢII
4.1
Analizarea problemelor lumii contemporane în lumina învăţăturii creştine
4.2
Aplicarea învăţăturii de credinţă a Bisericii în situaţii concrete din viaţa
personală
4.3
Cunoaşterea şi promovarea valorilor creştine în societate
|
5. CORELAREA
CUNOŞTINŢELOR RELIGIOASE CU CELE DOBÂNDITE LA ALTE DISCIPLINE DE ÎNVĂŢĂMÂNT
5.1
Analizarea unor monumente de artă bisericească, evidenţiind semnificaţia
spirituală şi valoarea artistică a acestor
5.2
Argumentarea unei opinii proprii, referitoare la o temă dată, utilizând atât
învăţătura de credinţă a Bisericii, căt şi cunoştinţe de la alte discipline.
|