Nr.
........./......................
FIŞA CADRU DE AUTOEVALUARE
/EVALUARE
ÎN VEDEREA ACORDĂRII
CALIFICATIVULUI ANUAL
PENTRU CADRELE DIDACTICE
DIN ÎNVĂŢĂMÂNTUL PREUNIVERSITAR
Numărul fişei postului ..............
Numele şi prenumele cadrului didactic .............................................................................................
Specialitatea
.............................................................................
Perioada
evaluării..........................................
Calificativul
acordat......................................
Domenii
ale evaluării
|
Criterii de
performanţă
|
Indicatori
de performanţă
|
Punctaj
maxim
|
Punctaj
acordat
|
Validarea C.P.
|
||
Auto
evaluare
|
Evaluare
comisie
|
Evaluare
C.A
|
|||||
1. Proiectarea activităţii.
|
1.1. Respectarea programei şcolare, a
normelor de elaborare a documentelor de proiectare, precum şi adaptarea
acesteia la particularităţile grupei/clasei.
|
1.1.a. Existenţa programelor şcolare în vigoare la portofoliul
cadrului didactic.
|
1
|
||||
1.1.b. Întocmirea planificărilor calendaristice conform
legislaţiei în vigoare până la termenul stabilit.
|
2
|
||||||
1.1.c. Întocmirea planurilor unităţilor de învăţare
conform legislaţiei în vigoare până la termenul stabilit.
|
1
|
||||||
1.1.d. Proiectarea didactică întocmită pe baza
evaluării iniţiale şi particularităţilor de vârstă/nevoi ale elevilor.
|
1
|
||||||
1.1.e. Personalizarea documentelor prin elemente de
originalitatea (concepte de atins, termeni-cheie etc.).
|
1
|
||||||
1.2. Implicarea în activităţile de
proiectare a ofertei educaţionale la nivelul unităţii.
|
1.1.a. Întocmirea proiectării ofertei educaţionale
(C.D.Ş.-programă şcolară, planificare calendaristică etc.)
|
0,5
|
|||||
1.1.b. Prezentarea ofertei educaţionale şi includerea
acesteia în oferta educaţională la nivelul unităţii.
|
0,5
|
||||||
1.3. Folosirea TIC în activitatea de proiectare.
|
1.3.a. Realizarea proiectării activităţii în format
electronic.
|
1
|
|||||
1.3.b. Introducerea antetului specific ministerului şi
unităţii şcolare în realizarea proiectării activităţii.
|
1
|
||||||
1.4. Proiectarea unor activităţi
extracurriculare corelate cu obiectivele curriculare, nevoile şi interesele
educabililor, planul managerial al unităţii.
|
1.4.a. Proiectarea unor întâlniri cu părinţii/elevii în
conformitate cu documentele unităţii (plan managerial, strategii, proceduri
etc.).
|
2
|
|||||
1.4.b. Proiectarea activităţilor comisiilor în
conformitate cu documentele unităţii
(plan
managerial, strategii, proceduri etc.).
|
2
|
||||||
1.4.c. Proiectarea activităţilor educative extraşcolare
şi extracurriculare în conformitate cu documentele unităţii
(plan
managerial, strategii, proceduri, planificări etc.).
|
2
|
||||||
TOTAL 15 p.
|
|||||||
2. Realizarea activităţilor didactice.
|
2.1.Utilizarea unor strategii
didactice care asigură caracterul aplicativ al învăţării şi formarea
competenţelor specifice.
|
2.1.a. Întocmirea unei liste bibliografice cu lucrări
de pedagogie şi metodica predării disciplinei.
|
1
|
||||
2.1.b. Prognozele didactice şi schiţele de lecţie sunt
în concordanţă cu documentele care concretizează conţinuturile procesului de
învăţământ (planul de învăţământ, programa şcolară etc.).
|
1
|
||||||
2.1.c. Există concordanţă între competenţele
specifice-obiectivele operaţionale-conţinuturi-activităţi de învăţare-metode
didactice-mijloace didactice.
|
2
|
||||||
2.1.d. Prognozele didactice şi schiţele de lecţie ţin
cont de instruirea diferenţiată/centrată pe elev/elevii cu
C.E.S/particularităţile de vârstă ale elevilor.
|
2
|
||||||
2.1.e. Aplicarea metodelor contemporane
activ-participative.
|
2
|
||||||
2.1.f. Realizarea unor lecţii din perspectiva
transdisciplinară.
|
1
|
||||||
2.2. Utilizarea eficientă a
resurselor materiale din unitatea de învăţământ în vederea optimizării
activităţilor didactice inclusiv TIC.
|
2.2.a. Utilizarea în cadrul fiecărei ore de curs a
manualului şcolar.
|
1
|
|||||
2.2.b. Utilizarea în cadrul orelor de curs a
materialelor auxiliare existente în dotarea cabinetelor/bibliotecii
şcolare/manualul profesorului.
|
1
|
||||||
2.2.c. Realizarea şi utilizarea unor mijloace
didactice, originale, specifice disciplinei.
|
1
|
||||||
2.2.d. Utilizarea mijloacelor TIC în cadrul orelor de
curs.
|
2
|
||||||
2.3. Diseminarea, evaluarea şi
valorizarea activităţilor realizate.
|
2.3.a. Prezentarea rezultatelor în cadrul unor
întâlniri cu părinţii/la nivelul comisiei metodice.
|
1
|
|||||
2.3.b. Feed-back-ul primit de la elevi şi părinţi prin aplicarea unor fişe/chestionare.
|
1
|
||||||
2.3.c. Valorizarea activităţilor prin realizarea unor
portofolii/expoziţii/
exemple de bună practică.
|
1
|
||||||
2.4. Organizarea şi desfăşurarea
activităţilor extracurriculare, participarea la acţiuni de voluntariat.
|
2.4.a. Organizarea unor activităţi extracurriculare la
nivelul şcolii.
|
1
|
|||||
2.4.b. Participarea la unele activităţi
extracurriculare la nivelul şcolii.
|
0,5
|
||||||
2.4.c. Redactarea/
coodonarea realizării revistei şcolii.
|
2
|
||||||
2.4.d. Organizarea unor activităţi de voluntariat.
|
1
|
||||||
2.4.e. Participarea la activităţi de voluntariat.
|
0,5
|
||||||
2.4.f. Întocmirea documentaţiei specifice organizării
şi desfăşurării unor activităţi extracurriculare/de voluntariat (procese
verbale, rapoarte,
analize etc.)
|
1
|
||||||
2.5. Formarea deprinderilor de studiu
individual şi în echipă în vederea formării /dezvoltării competenţei de ,,a
învăţa să înveţi‘’.
|
2.5.a. Promovarea studiului individual în rezolvarea
unor sarcini de lucru creative.
|
1
|
|||||
2.5.b. Promovarea studiului în echipă în rezolvarea
unor sarcini de lucru.
|
1
|
||||||
3. Evaluarea rezultatelor învăţării.
|
3.1. Asigurarea transparenţei
criteriilor, a procedurilor de evaluare.
|
3.1.a. Prezentarea obiectivelor şi criteriilor evaluării elevilor.
|
0,5
|
||||
3.1.b. Prezentarea planului evaluării elevilor şi
planificării activităţilor de evaluare.
|
0,5
|
||||||
3.1.c. Asigurarea permanentă a
feed-back-ului.
|
1
|
||||||
3.1.d. Anunţarea procedurii şi metodologiei de
evaluare.
|
0,5
|
||||||
3.1.e. Aplicarea celor trei forme a evaluării:
iniţială, continuă şi sumativă.
|
1
|
||||||
3.1.f. Notarea ritmică.
|
1
|
||||||
3.2. Aplicarea testelor predictive, interpretarea
şi comunicarea rezultatelor.
|
3.2.a. Formularea itemilor în concordanţă cu
obiectivele evaluării, conţinuturile evaluării şi standardelor de performanţă.
|
1
|
|||||
3.2.b. Utilizarea itemilor obiectivi, semi-obiectivi şi
subiectivi.
|
1
|
||||||
3.2.c. Prezentarea baremelor de corectare şi notare.
|
0,5
|
||||||
3.2.d. Analiza administrării testului şi întocmirea
matricei de specificaţie.
|
1
|
||||||
3.2.e. Consemnarea progresului/regresului şcolar.
|
0,5
|
||||||
3.2.f.Afişarea rezultatelor/comunicarea individuală a
rezultatelor evaluării.
|
0,5
|
||||||
3.3. Utilizarea diverselor
instrumente de evaluare, inclusiv a celor din banca de instrumente de
evaluare unică.
|
3.3.a. Folosirea unor fişe de lucru/chestionare.
|
1
|
|||||
3.3.b. Utilizarea unor instrumente diverse de evaluare
(portofolii/referate/
proiecte).
|
1
|
||||||
3.3.c. Folosirea unor modele de teste folosite la nivel
naţional (exemplu modelele de teste de la evaluarea iniţială).
|
1
|
||||||
3.3.d. Folosirea unor instrumente care să permită şi o
evaluare orală/practică.
|
1
|
||||||
3.4. Promovarea autoevaluării şi
interevaluării.
|
3.4.a. Includerea autoevaluării ca etapă în demersul didactic
în proiectarea activităţilor.
|
1
|
|||||
3.4.b. Folosirea unor fişe/chestionare de autoevaluare.
|
1
|
||||||
3.4.c. Realizarea autoevaluării individuale/în cadrul
grupelor de lucru.
|
1
|
||||||
3.4.d. Realizarea interevaluării la nivelul
clasei/grupelor de lucru.
|
1
|
||||||
3.5 Evaluarea satisfacţiei
beneficiarilor educaţionali.
|
3.5.a. Aplicarea de chestionare părinţilor/elevilor.
|
0,5
|
|||||
3.5.b. Implicarea beneficiarilor educaţionali în
alegerea ofertei educaţionale ce urmează a fi parcursă.
|
0,5
|
||||||
3.5.c. Întâlniri
periodice cu părinţii/elevii.
|
0,5
|
||||||
3.6. Coordonarea elaborării
portofoliului educaţional ca element central al evaluării rezulatelor
învăţării.
|
3.6.a. Prezentarea conţinutului portofoliului
educaţional.
|
0,5
|
|||||
3.6.b. Întocmirea
criteriilor de evaluare a portofoliilor educaţionale.
|
0,5
|
||||||
3.6.c. Monitorizarea şi intervenţia pentru realizarea
corespunzătoare a portofoliilor.
|
0,5
|
||||||
TOTAL 20 p.
|
|||||||
4.Managementul clasei de elevi.
|
4.1. Stabilirea unui cadru adecvat
(reguli de conduită, atitudini , ambient ) pentru desfăşurarea activităţilor
în conformitate cu particularităţile clasei de elevi.
|
4.1.a. Prezentarea normelor care trebuie respectate în
timpul orelor de curs.
|
2
|
||||
4.1.b. Întocmirea documentelor care justifică
prezentarea normelor.
|
1
|
||||||
4.2. Monitorizarea
comportamentului elevilor şi
gestionarea situaţiei conflictuale.
|
4.2.a. Completarea unor fişe de observaţie a
comportamentului elevilor.
|
1
|
|||||
4.2.b. Intervenţia pentru ameliorarea unor situaţii
conflictuale.
|
2
|
||||||
4.2.c. Completarea unei strategii de gestionare a
situaţiei conflictuale.
|
2
|
||||||
4.3. Cunoaşterea, consilierea şi
tratarea diferenţiată a elevilor.
|
4.3.a. Completarea unor fişe de observaţie a elevilor.
|
1
|
|||||
4.3.b. Consilierea permanentă a elevilor.
|
2
|
||||||
4.3.c. Tratarea diferenţiată a elevilor.
|
1
|
||||||
4.4. Motivarea elevilor prin
valorizarea exemplelor de bună practică.
|
4.4.a. Implicarea elevilor în activităţi de bună
practică.
|
2
|
|||||
4.4.b. Responsabilizarea elevilor.
|
1
|
||||||
TOTAL 15 p.
|
|||||||
5.Managementul carierei şi a al dezvoltării profesionale.
|
5.1. Valorificarea competenţelor
ştiinţifice, didactice şi metodice dobândite
prin participarea la programele de formare continuă/perfecţionare.
|
5.1.a. Valorificarea competenţelor dobândite la
cursurile de formare (prin redactarea documentelor, desfăşurarea demersului
didactic etc.).
|
0,5
|
||||
5.1.b. Prezentarea de exemple de bună- practică
utilizate în activitatea didactică
(prin mese rotunde sau lecţii demostrative).
|
0,5
|
||||||
5.1.c. Diseminarea informaţiilor de înscriere la unele
cursuri de formare continuă colegilor.
|
0,5
|
||||||
5.1.d. Redactarea unor articole metodico-ştiinţifice în
reviste/lucrări de specialitate.
|
1
|
||||||
5.2. Implicarea în organizarea
activităţilor metodice la nivelul comisiei/catedrei/responsabil.
|
5.2.a. Participarea cu lucrări metodico-ştiinţifice/
organizarea unor activităţi metodice la nivelul
catedrei/comisiei.
|
0,5
|
|||||
5.2.b. Participarea cu lucrări metodico-ştiinţifice/
organizarea unor activităţi metodice la nivelul
unităţii şcolare.
|
0,5
|
||||||
5.2.c. Participarea la activităţi metodice organizate la nivel
de I.Ş.J. şi C.C.D.
|
0,5
|
||||||
5.2.d. Organizarea de activităţi metodice conform programului
C.C.D. organizate în şcoală/centru metodic.
|
1
|
||||||
5.3. Realizarea/Actualizarea
portofiului profesional şi dosarului personal.
|
5.3.a. Cunoaşterea conţinutului portofoliului
profesional şi dosarului personal.
|
0,5
|
|||||
5.3.b. Realizarea şi actualizarea permanentă a
portofoliului profesional şi dosarului personal.
|
0,5
|
||||||
5.4. Dezvoltarea capacităţii de
comunicare şi relaţionare în interiorul şi în afara unităţii cu elevii,
personalul şcolii, echipa managerială şi cu beneficiarii din cadrul
comunităţii –familiile elevilor.
|
5.4.a. Comunicare permanentă cu celelalte cadre
didactice, responsabilii comisiilor şi conducerea şcolii.
|
0,5
|
|||||
5.4.b. Realizarea integrală a atribuţiilor la timp.
|
0,5
|
||||||
5.4.c. Respectarea regulamentului intern şi normelor de
organizare şi funcţionare a instituţiei şcolare.
|
0,5
|
||||||
5.4.d. Prezenţa spiritului de echipă în realizarea unor
sarcini la nivelul şcolii.
|
0,5
|
||||||
5.4.e. Disponibilitate la cerinţele şcolii.
|
0,5
|
||||||
5.4.f. Colaborare strânsă cu elevii/părinţii în
realizarea corespunzătoare a demersului didactic şi activităţilor
extracurriculare.
|
0,5
|
||||||
5.5. Manifestarea atitudinii morale
şi civice (limbaj, ţinută, respect, comportament), respectarea şi promovarea
deontologiei profesionale.
|
5.5.a. Atitudini morale şi civice conforme cu statutul
de cadru didactic.
|
0,5
|
|||||
5.5.b. Promovarea deontologiei profesionale şi a
respectul faţă de ceilalţi.
|
0,5
|
||||||
TOTAL 10 p.
|
|||||||
6. Contribuţia la dezvoltarea instituţională şi la promovarea imaginii
unităţii şcolare.
|
6.1. Dezvoltarea de parteneriate şi
proiecte educaţionale în vederea dezvoltării instituţionale.
|
6.1.a. Atragerea de parteneriate educaţionale.
|
1
|
||||
6.1.b. Redactarea unor proiecte educaţionale
|
1
|
||||||
6.1.c. Valorificarea implicării în parteneriate şi
proiecte educaţionale în vederea dezvoltării instituţionale.
|
1
|
||||||
6.2. Promovarea ofertei educaţionale.
|
6.2.a. Promovarea ofertei educaţionale la nivelul
instituţiei/local.
|
1
|
|||||
6.2.b. Promovarea ofertei educaţionale la nivelul
judeţean/naţional.
|
1
|
||||||
6.3. Promovarea imaginii şcolii în
comunitate prin participare şi rezultatele elevilor la olimpiade, concursuri,
competiţii, activităţi extracurriculare şi
extraşcolare.
|
6.3.a. Participarea la olimpiadele şcolare.
|
0,5
|
|||||
6.3.b. Participarea la concursuri/competiţii
locale/judeţene/naţionale.
|
1
|
||||||
6.3.c. Participarea la simpozioane şi sesiuni de
comunicări.
|
1
|
||||||
6.3.d. Popularizarea activităţilor extracurriculare şi
extraşcolare prin mijloace mass-media, site-uri educaţionale sau la nivel de
I.Ş.J./C.C.D.
|
1
|
||||||
6.4. Realizarea/pariciparea la
programe/activităţi de
Prevenire şi combatere a violenţei şi
comportamentelor nesănătoase în mediul şcolar, familie şi societate.
|
6.4.a. Participarea la programe/activităţi în domeniul
educaţiei pentru cetăţenie democratică.
|
0,5
|
|||||
6.4.b. Implicarea în activităţi de prevenire şi
combatere a violenţei şi de prevenire şi combatere a comportamentelor
nesănătoase.
|
1
|
||||||
6.4.c. Implicarea în acţiuni realizate în colaborare cu
Poliţia de Proximitate/O.N.G-uri etc.
|
1
|
||||||
6.5. Respectarea normelor,
procedurilor de sănătate şi securitatea muncii şi de PSI şi ISUJ pentru toate
tipurile de activităţi desfăşurate în cadrul unităţii de învăţământ precum şi
a sarcinilor suplimentare.
|
6.5.a. Cunoaşterea şi aplicarea procedurilor de
sănătate şi securitate a muncii şi de PSI
prevăzute de legislaţia în vigoare.
|
1
|
|||||
6.5.b. Implicarea în acţiuni comune cu unele instituţii
abilitate.
|
0,5
|
||||||
6.5.c. Diseminarea normelor şi procedurilor elevilor şi
întocmirea documentaţiei specifice.
|
0,5
|
||||||
6.6. Implicarea activă în crearea
unei culturi a calităţii în nivelul organizaţiei.
|
6.6.a. Disponibilitate la responsabilizare.
|
1
|
|||||
6.6.b. Autoperfecţionarea pentru realizarea sarcinilor
în mod corespunzător şi exemplar.
|
1
|
||||||
TOTAL 15 p.
|
|||||||
TOTAL 100 p.
|
Data: Nume şi prenume: Semnături:
..........................
Cadrul didactic
evaluat: ................................................................. ......................
Responsabil comisie:
............................................ ......................
Director:
................................................................. ......................
Membrii C. A.
........................................................ ......................
........................................................ ......................
........................................................ ......................
........................................................ ......................
........................................................ ......................
........................................................ ......................
........................................................ ......................
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu