miercuri, 16 aprilie 2014

Titularizare 2014 Ministerul Educatiei a modificat metodologia privind titularizarea profesorilor


Titularizare 2014 Ministerul Educatiei a modificat metodologia privind titularizarea profesorilor 

Sursa: http://www.hotnews.ro/stiri-esential-17051693-titularizare-2014-ministerul-educatiei-modificat-metodologia-privind-titularizarea-profesorilor.htm 

Ministerul Educatiei a modificat Metodologia-cadru privind mobilitatea personalului didactic din preuniversitar in anul scolar 2014-2015, dupa ce a adus schimbari la Legea educatiei astfel incat profesorii sa se poata titulariza in continuare si pe baza notelor obtinute la examen in ultimii 6 ani. Potrivit schimbarilor aduse calendarului de titularizare, cererile de repartizare se depun direct la inspectorate de catre cadrele didactice care folosesc note din ani anteriori, pana la data de 23 aprilie 2014. Repartizarea pe post a profesorilor aflati in aceasta situatie se realizeaza in sedinta publica organizata de inspectoratul scolar, pe 29 aprilie.

Ministerul Educatiei a modificat prin ordin de ministru (ordinul nr. 3275 din 10 aprilie 2014) Metodologia-cadru privind mobilitatea personalului didactic din invatamantul preuniversitar in anul scolar 2014-2015. Modificarea a fost facuta in aceeasi zi in care Guvernul a publicat in Monitorul Oficial Ordonanta de Urgenta care modifica Legea Educatiei astfel incat profesorii sa se poata titulariza pe baza notei obtinute la examen in ultimii 6 ani.

Modificarile aduse metodologiei afecteaza, printre altele, si calendarul mobilitatii personalului didactic din invatamantul preuniversitar pentru anul scolar 2014-2015 - dar tot in ceea ce ii priveste pe profesorii care vor sa se titularizeze folosind notele de la examene anterioare (deci in baza art. 253 din LEN).

Cateva dintre modificarile aduse de noua metodologie:

"La anexa nr. 19 punctul I, subpunctul 7 va avea urmatorul cuprins:
7) Repartizarea cadrelor didactice calificate, care au obtinut nota/media de repartizare cel putin 7 la un concurs national unic de titularizare in invatamantul preuniversitar in ultimii 6 ani si care sunt angajate cu contract individual de munca pe perioada determinata in baza prevederilor art. 253 din Legea educatiei nationale nr. 1/2011 cu modificarile si completarile ulterioare:
a) stabilirea posturilor didactice/catedrelor vacante si viabile, depunerea si inregistrarea cererilor la inspectoratele scolare;Pana la data de 23 aprilie 2014
b) verificarea dosarelor de catre comisia de mobilitate a personalului didactic din invatamantul preuniversitar constituita la nivelul inspectoratului scolar;
Perioada: 24-28 aprilie 2014
c) repartizarea cadrelor didactice conform prevederilor art. 253 din Legea nr. 1/2011 cu modificarile si completarile ulterioare, in sedinta publica organizata de inspectoratul scolar;
Termen: 29 aprilie 2014
d) depunerea si inregistrarea contestatiilor la sediile inspectoratelor scolare;
Perioada: 29-30 aprilie 2014
e) solutionarea contestatiilor de catre consiliul de administratie al inspectoratului scolar;
Termen: 5 mai 2014
f) emiterea si comunicarea deciziilor de repartizare.
Perioada: 30 aprilie-6 mai 2014"

Informatii de Background
  • Curtea Constitutionala a decis pe 27 februarie ca articolul 253 din legea educatiei - care le da profesorilor posibilitatea sa se titularizeze pe baza notelor obtinute la examene anterioare de titularizare - este neconstitutional
  • Articolul de lege este suspendat dupa publicarea deciziei Curtii in Monitorul Oficial, a declarat pentru HotNews.ro secretarul general adjunct al Ministerului Educatiei, Gabriel Ispas
  • Pe 3 aprilie, CCR a publicat in Monitorul Oficial motivarea acestei decizii
  • Pe 9 aprilie, Guvernul a modificat Legea Educatiei pentru ca profesorii titularizabili in ultimii 6 ani sa poata ocupa in continuare un post pe perioada nedeterminata. Pe 10 aprilie, OUG era publicata in Monitorul Oficial
Noua forma a articolului 253 prevede ca procedura de repartizare pe perioada nedeterminata a profesorilor cu nota de cel putin 7 la un concurs national unic de titularizare in invatamantul preuniversitar in ultimii 6 ani se stabileste "prin metodologie elaborata cu consultarea partenerilor de dialog social si aprobata prin ordin al ministrului educatiei nationale".

Citeste si:

 

marți, 8 aprilie 2014

Avertizare! Nu mai folosiți date şi imagini reale pe Facebook! Ce se poate întâmpla!


Avertizare! Nu mai folosiți date şi imagini reale pe Facebook! Ce se poate întâmpla!
 
Sursa: http://www.apologeticum.ro/2014/04/avertizare-nu-mai-folositi-date-si-imagini-reale-pe-facebook-ce-se-poate-intampla/


Avertizare! Nu mai folosiți date şi imagini reale pe Facebook! Ce se poate întâmpla! 5 aprilie 2014 1 Comment rp_face-recognition-technology-300x234.pngFacebook reprezinta un mare pericol pentru omenire. Este unealta prin care “SISTEMUL” ne va controla in viitorul cel mai apropiat. Nu mai folositi date si imagini reale. Toate acestea sunt stocate pe vecie si folosite pentru a ne controla in totalitate. Chiar daca ai sters o poza, acest lucru nu se intampla in realitate. Facebook este o mare capcana a serviciilor secrete americane. Folositi-l fara a va dezvalui identitatea. Echipa de cercetători de la Facebook lucrează la un program de recunoaștere facială de mai mulți ani și se pare că aceștia au reușit să aducă softul la un nivel foarte ridicat. SF-ul devine realitate. Conform celor de la Gizmodo, programul updatat poate identifica persoanele din poze cu o acuratețe de până la 97,25%. Sistemul utilizează aproximativ 120 de milioane de parametri pentru a recunoaște fețele din imagini. Noua versiune a softului încă nu va fi disponibilă pe rețeaua de socializare. O prezentare pe larg a acestui program se va face în luna iunie, în cadrul unei conferințe. În urmă cu 18 luni, Facebook a cumpărat compania israeliană Face.com pentru suma de 60 de milioane de dolari. Face.com a cercetat timp de mai mulți ani și a realizat softuri de reconoaștere facială. În viitor, astfel de software ar putea fi folosit atât pentru activități de supraveghere, monitorizare, spionaj, dar și de către diverse companii cu scopul de a obține date despre obiceiurile de consum ale oamenilor (personal advertising). Pe scurt, marketing în secolul XXI. O astfel de imagine ne aduce aminte de filmul ”Minority report”, din care avem și o scurtă secvență.


 Ionela Ceaslov, A.M.PRESS

Taina Babilonului celui mare, (Apocalipsa 17, 5)

Taina Babilonului celui mare,  (Apocalipsa 17, 5)


Sursa: http://vestitorul.blogspot.ro/2009/11/taina-babilonului-celui-mare-mama.html


Părintele Paisie Aghioritul despre U.E., despre pecetluire si buletinele electronice! Fragmente înregistrate dintr-o convorbire cu Părintele Paisie: Părintele Paisie: Noi oamenii dăm examene în aceşti ani grei, ca să se vadă ce face fiecare. Dar văd multă nepăsare. Nu vor să audă că se va face a Doua Venire, ca să nu se mâhmească şi să poată petrece... Ai înţeles ce se întâmplă ? Acesta este motivul... Să nu audă ceva...
Mai demult, când auzeau, de pildă: ”Va trece o cometă”, îndată oamenii se cutremurau şi-şi spuneau: „Se poate să murim. Aşadar să ne pregătim, să ne spovedim, să facem vreo faptă bună”. Şi începeau să facă ceva, se pregăteau... S-au când auzeau: „Va fi război”, se pregăteau...
Acum să nu audă de a Doua Venire, să nu audă că va veni cândva antihrist...De ce ? Ca să petreacă. Ai înţeles ce se întâmplă ? Nu suportă pentru că le strică dispoziţia... Evenimentele care se petrec, oamenii nu le pun în valoare pentru mântuirea lor...
Întrebare: Gheronda, această schimbare ce se face acolo în Europa, cum o vedeţi ?
Părintele Paisie: Ascultă... Această Uniune Europeană este... În spatele ei se ascunde dictatura acestora... a sioniştilor! Ai înţeles ce se întâmplă ? Dar Dumnezeu îl va transforma în bine (răul pe care plănuiesc să-l facă). Adică se vor dezmembra şi aceştia. Şi comuniştii (se referea la Uniunea Sovietică) câţi ani au fost la putere ? S-au pregătit şaptezeci şi cinci de ani, dar nu au rămas la putere nici măcar şaptezeci - şaptezeci şi doi de ani... Sioniştii, ştiţi de câţi ani de pregătesc ? De două sute conzeci ani! Însă aceştia nici măcar şapte ani nu vor stăpâni...
Întrebare: Nouă, grecilor ortodocşi, ne este de folos să intrăm în Comunitatea Europeană, căci urmează ca şi Cipru să intre în ea?
Părintele Paisie: Cine ne va asculta pe mine sau pe tine ? Chiar dacă îţi comvine sau nu, cine te va asculta ?
Întrebare: Dacă noi vom rămâne credincioşi tradiţiilor noastre se poate ca aceştia să se folosească duhovniceşte ?
Părintele Paisie: Ascultă! Ştii ce se întâmplă ? Răul este următorul: Aceştia nu te vor lăsa liber (ca să faci ce vrei tu), ci vor strânge „menghina”.
Îţi vor spune: „Crede orice vrei”, dar te vor pune în „coşul” lor şi te vor duce acolo unde vor ei. Aşadar, tu intră în „coşul” lor şi crede orice vrei. Eu te duc acolo unde vreau, iar tu crede ce vrei. Da, da! Mai târziu vor strânge „menghina”. Acest sistem este satanic. În spatele lui se ascunde dictatura sioniştilor. Aceştia de ani de zile se pregătesc să conducă lumea. Prin masonerie se fac toate acestea...
Bine! Până acum să presupunem...(că oamenii au fost oarecum îndreptăţiţi să nu ştie, deoarece sioniştii lucrau pe ascuns). Acum însă, cu răaspândirea vădită a lui 666 şi cu toate cele care se fac făţiş, nu îşi fac puţin probleme de conştiinţă ?...Deoarece, vezi acestea, (se referea la codul barat) şi cei trei de şase pe care îl au, nu sunt, aşa cum pretextează ei, ceva cere îi ajută la computer. Mai spun că cifra şase ar deveni şi nouă. Dar japonezii au găsit un cub care are un randament de cinci ori mai mare şa computer...Cu toate acestea se prefac că asta nu i-ar ajuta. Însă, un om credincios, având în vedere situaţia generală, ar trebui să înţeleagă ce se întâmplă cu cei trei de şase, chiar dacă Sfântul Evanghelist Ioan nu ar fi descris că sunt ai lui antihrist.
Aceştia (adică sioniştii) acum vor să aibă economia în mâna lor! Prin îndosariere – la Bruxelles au această „fiară”, pe care şi ei înşişi o numesc „fiară” şi cu care pot să îndosarieze şase miliarde de oameni. Cât are lumea astăzi ? Patru – cinci. Aşadar au şi loc liber. Ne vor avea pe toţi în evidenţa lor – vor avea şi toată economia în mâna lor –, iar prin pecetea pe care încet, încet o vor pune, ne vor urmări. Ei pot urmării prin satelit până şi peştii de treizeci de centimetri în care ocean se duc. Auzi ? Peşti de treizeci de centimetri ! ... Prin urmare, vor putea urmări fiecare om, şi unde se află şi toate tranzacţiile lui ...O astfel de dictatură pe care vor să o instaureze, numai diavolul putea să o gândească. Ai înţeles ce se întâmplă ? În cele din urmă însă antihrist va lua o palmă puternică (de la Hristos) şi va fi distrus. Numai trei ani şi jumătate va fi greu. (Primii) trei ani şi jumătate (ai stăpânirii lui) vor fi uşori. (În cele din urmă după şapte ani) va fi zdrobit!...
Uite, acum în America, mulţi câini sunt pecetluiţi şi urmăriţi. Cei care sunt pecetluiţi au emiţător (care emite semnale) : tac, tac, tac...(Şi astfel) ştiu unde se află fiecare câine. Când vor, pot să-l omoare. Şi la oameni !!!...(vor aplica acelaşi sistem). Şi vor şti unde se află fiecare om (pecetluit), deoarece va avea emiţător, fie la mână, fie la frunte (care va emite semnale): tac, tac, tac... Prin urmare, toate datele (fiecărui om) vor fi îndosariate...(adică vor şti fiecare acţiune a lui şi unde se află în orice moment). O astfel de dictatură numai diavolul putea să o conceapă.
Aşadar, vor acum prin acest sistem, codul barat, (să te silească, dacă nu te vei pecetlui), aşa cum zice şi Evanghelistul (Ioan), să nu poţi vinde, nici cumpăra.
(La început) vor anula banii. Lucrezi? Tac, (vei apăsa) un buton ca să iei suma din cont şi, de acolo, în alt cont... (transferurile în cont se vor face automat, fără ca banii să treacă prin mâna ta). Şi apoi. să presupunem, după introducerea cartelei (adică, va fi introdusă cartela de credit, care va înlocui banii) vor spune: „Cartela se pierde, o fură, o falsifică... Deci este mai bine (să punem pecetea cu codul barat) pe frunte sau pe mână (ca să nu mai poată fi pierdută sau furată)...”.
Întrebare: Părinte, s-o spunem mai simplu. Toate acestea arată prezenţa lui antihrist ?
Părintele Paisie: Nu. Ascultă... Vezi, aici aceştia folosesc mecanisme (cipuri) ca să sufoce lumea. Vor să pecetluiască lumea. Să pună pecetea lui antihrist. Ai înţeles ? Să o supună (lui antihrist). Aşa cum atunci când se face război, caii sunt însemnaţi cu un fier înroşit. Ai înţeles ?
Întrebare: Adică se uşurează lucrarea lor prin pecetluirea persoanelor dorite de ei ?
Părintele Paisie: Se leapădă de Hristos. Cei care primesc pecetluirea se leapădă de Hristos. Chiar şi atunci când primeşte buletinul electronic, tot se leapădă de Hristos. Dacă, de pildă, nu mi-ar fi cerut să semnez pe buletin, pot să spun că...mi-ar fi dat o hârtie.
Ţi-ar fi spus: „Acesta este buletinul tău”. Să zicem că nu ar fi contat. Dar atunci când are pe el simbolul diavolului şi este vorba de identitatea mea, oare voi semna ? Iar aceasta (adică a primi buletinul în acest fel) nu este un lucru neînsemnat. Prin urmare, arăt că primesc acest lucru (se referea la simbolul diavolului: 666). Dar Evanghelistul Ioan ce spune ? Sfinţii Părinţi ce spun ? Ai citit cât de puţin ? Lucruri foarte clare! Este lepădare!
Întrebare: Oare este posibil ca un număr să joace un rol atât de important în mântuirea omului ?
Părintele Paisie: (mai răspicat şi cu multă durere) Bre, fiul meu!... Ia ascultă!... De vremea ce acesta (666) este simbolul diavolului şi Evanghelistul Ioan spune că acesta este pecetea lui, tu îl primeşti pe buletin îmi spui că nu are rol în mântuirea ta ?
Oare până acum am dat importanţă acestui lucru ? (adică ne-a preocupat până acum folosirea lui 666 ca număr de ordine ?). Dar acum, când vedem că îl pun acolo..., fac astfel încât să nu poţi cumpăra, nici vinde... vor anula banii... toate acestea... pregătesc... (oare nu vom da nici acum importanţă ?).
Uite, acum doi trei ani am spus ceva unuia din America, profesor universitar şi, desigur, i-am şi scris vreo două trei pagini şi i le-am dat. Iar acum opt luni de zile acela mi-a zis într-o scrisoare: "M-am întors de la un congres din Europa şi de îndată ce am ajuns la Toronto, mi-am amintit de ceea ce-mi spuneaţi acum doi-trei ani în urmă. Acum, în loc de cartelă, ne cer semnele distinctive de la mână şi la frunte”. Ştii acest lucru ? Dacă tu acolo nu le ştii, de ce atunci nu te laşi convins şi contrazici ?
Acum într-acolo merg... (Adică, planul lor este) ceea ce spuneam (mai înainte)... Veţi vedea, vor spune la televizor: „Acum s-a pierdut cartela unuia...a furat-o celălalt...” şi aşa mai departe, ca oamenii să caute mai mută siguranţă, să alerge acolo ca să primească pecetea. Adică s-o aibă ca o înlesnire. Ai înţeles ce se întâmplă ?
Sfântul Evanghelist Ioan a spus aceasta limpede, ce s-ar fi întâmplat dacă nu ar fi scris ? (Adică, cu atât mai multă neştiinţă ar fi existat).
O, fiul meu! Pecetea diavolului... (vei lua ? Ştii ce înseamnă aceasta ?) Te lepezi de pecetea Sfântă ! De botez ! Pui altă pecete, fiul meu ! Te lepezi de Hristos şi primeşti pe cea a diavolului, fiul meu ! Taina Babilonului celui mare, mama desfrânatelor (Apocalipsa 17, 5) ! Sfântul Ioan, la Apocalipsă, descrie Babilonul în chip de femeie desfrânată, zicând: “Şi am văzut o femeie şezând pe o fiară roşie, plină de nume de hulă, având şapte capete şi zece coarne. Şi femeia era îmbrăcată în purpură şi în stofă stacojie şi împodobită cu aur şi cu pietre scumpe şi cu mărgăritare, având în mână un pahar de aur plin de urâciunile şi de necurăţiile desfrânării ei. Iar pe fruntea ei scria nume tainic: Babilonul cel mare, mama desfrânatelor şi a urâciunilor pământului. Şi am văzut o femeie, beată de sângele sfinţilor, şi de sângele mucenicilor lui Iisus”. Şi mai jos: “Aici trebuie minte care are înţelepciune: “Cele şapte capete, şapte munţi sunt”, şi “zece coarne, zece împăraţi sunt” (Apocalipsa 17, 3-6; 9;12).

miercuri, 2 aprilie 2014

Aspartamul = cancer?


Aspartamul = cancer?






Aspartamul este denumirea tehnică (produsul chimic) a produselor NutraSweet, Equal, Spoonful, Equal-Measure, etc. Aspartamul a fost descoperit accidental în 1965, când James Schlatter, chimist la compania G.D. Searle, testa un medicament anti-ulcer. În urma procesului de metabolizare în organism, Aspartamul se descompune în: fenilalanină (~50%), ; dicetopiperazină, acid aspartic (~40%) și metanol (~10%).

1. Cum ni se „vinde” cancerul la cutie pentru reducerea numărului populaţiei  http://adevarul.ro/sanatate/dieta-fitness/serial-ni-vinde-cancerul-cutie-reducerea-numarului-populatiei-8_533bfa610d133766a86fa2b0/index.html

2. Aspartame, Brain Cancer & the FDA Approval Process (dangers side effects Diet Coke Zero Sucralose)  http://www.youtube.com/watch?v=kn5slnNB8h0

3. Fluoride, Aspartame and Population Control  http://www.youtube.com/watch?v=Z7d6zXxN3Z4 

4. Boiling Down Drinking Water: Fluoride Test - test apa cu aspartam http://www.youtube.com/watch?v=0-Hzui4Qpl4



Enciclopedia alimentară - ASPARTAM

Sursa: http://www.bioterapi.ro/aprofundat/index_aprofundat_index_enciclopedic_alimentarAspartam.html


  Aspartamul este o substanţă artificială, folosită ca aditiv alimentar ["E"] (îndulcitor), purtând simbolul E 951.

Istoric
  Aspartamul a fost descoperit din întâmplare de către chimistul James Schlatter, în 1965. Schlatter a sintetizat aspartamul, ca substanţă intermediară (dipeptid), în timp ce încerca să obţină un tetrapeptid, potenţial util în vindecarea ulcerului.
  Aspartamul a fost testat şi apoi admis limitat în industria alimentară americană, în 1975, iar în cea europeană, în 1980. Abia în 1996 FDA (Food and Drug Administration) aprobă utilizarea largă a aspartamului în industria alimentară şi farmaceutică din SUA.
  În scurta sa istorie, substanţa proteică sintetică cu gust dulce numită aspartam, a făcut obiectul a nenumărate studii şi cercetări, cu rezultate diverse, uneori opuse, devenind astăzi poate, cel mai controversat compus alimentar.

Structura chimică, obţinere
  Aspartamul este un dipeptid obţinut pe cale sintetică din doi aminoacizi; acidul aspartic şi fenilalanina cel din urmă sub formă de ester metilic (ester metil fenillalanina) [mai multe despre structura chimică a aspartamului şi metodele de obţinere].

Paradoxul aspartamului
  Deşi este o substanţă pur sintetică (100% artificială), aspartamul este compus din formele levogire (L), deci naturale sau similar naturale, ale aminoacizilor constituenţi (α - L fenilalanina, α - L acid aspartic). Atât acidul aspartic, cât şi fenilalanina prezintă forme dextrogire (D), însă ele s-au obţinut doar pe cale chimică ,de către om.

Aspartamul - proprietăţi ca edulcorant
  Ca edulcorant (îndulcitor), aspartamul prezintă următoarele proprietăţi:
  - este hipocaloric, dar nu lipsit de calorii,
  - este, în stare pură, de 190 de ori mai dulce ca zahărul (zaharoza) sau decât glucoza,
  - prezintă gust şi aromă foarte apropiate de cele ale zahărului, dar acestea sunt prea remanente (senzaţia de dulce persistă şi după ingerare),
  - eliberează, mai ales în lichide (băuturi răcoritoare), dar şi în corpul uman în timpul metabolizării, metanol (alcool metilic) - compus extrem de toxic,
  - în alimente se hidrolizează cu timpul, mai ales la cald, pierzându-şi gustul dulce şi generând alcool metilic, fenilalanină şi metanol şi mai apoi produşi avansaţi ai descompunerii (dicetopiperazine - DKP),
  - prezintă maximum de stabilitate la un pH=4,2.
  - la un pH prea acid (2-3), specific unor sucuri industriale de fructe şi a băuturilor de tip Cola, molecula de aspartam se descompune,
  - este puţin solubil în apă (10g/l la 20oC ).

Utilizarea aspartamului în industria alimentară
  Aspartamul nu se adaugă produselor care necesită prelucrare prin încălzire şi nici băuturilor cu o reacţie prea acidă.
  Aspartamul se comercialiizează ca atare, ca edulcorant de masă (NutraSweet, Equal, etc.), înlocuind zahărul sau se foloseşte pentru îndulcirea unor produse alimentare.
  În produsele industriei alimentare, aspartamul se regăseşte în unele sortimente de:
  - băuturi răcoritoare (light),
  - bere fără alcool,
  - supe, mâncăruri şi condimente instant,
  - cereale pentru micul dejun,
  - bomboane şi gumă de mestecat de tip "sugar free",
  - cafea de tip instant cu gust dulce,
  - produse lactate dulci,
  - îngheţată,
  - deserturi pe bază de gelatină sau pectină (jeleuri, rahat, budinci, etc.),
  Aspartamul se foloseşte uneori împreună cu alţi îndulcitori (acesulfam de potasiu - E950, zaharina - E954) din 2 motive:
  - în combinaţie puterea edulcorantă creşte semnificativ,
  - aspartamul maschează gustul chimic, metalic al îndulcitorilor însoţitori.

Alte utilizări ale aspartamului
  Aspartamul se regăseşte în unele produse farmaceutice şi suplimente alimentare.
  În diabetul zaharat, aspartamul poate înlocui, ca îndulcitor, zaharina.

Atenţionarea de pe etichetele produselor care conţin aspartam
  Atât edulcoranţii de masă, cât şi produsele alimentare care conţin aspartam, trebuie să prezinte o menţionare pe etichetă. Această menţiune se adreseză persoanelor care suferă de fenilcetonurie, bolă gentică carcterizată prin lipsa enzimei necesare metabolizării fenilalaninei (mai multe despre fenilcetonurie).
"Conţine fenilalanină"

Toxicitate, reacţii adverse, restricţii
  Doza zilnică admisă (DZA) este de:
  - 40 mg/kg corp aspartam,
  - 7,5 mg/kg corp dicetopiperazine (compuşi de degradare a aspartamului din alimente).
  Peste acest nivel, aspartamul devine toxic, prin alcoolul metilic pe care îl generează.
  Astăzi, numai în SUA aspartamul este considerat a fi un aditiv alimentar sigur. Organismele de cercetare alimentară acreditate din România şi din Europa, dintre care amintim prestigiosul institut suedez "Livsmedelsverket" - descoperitorul acrilamidei, pun adesea în dreptul aspartamului semnul întrebării, aşa cum arată un amplu studiu medical.
  Se menţionează că chiar şi în doze mici, aspartamul poate provoca o serie de dereglaje la persoanele sensibile. S-au raportat numeroase neplăceri şi chiar tulburări grave, legate de consumul de aspartam, ca:
  - gust dulgeag dezagreabil persistent în gură,
  - alergii,
  - oboseală,
  - tulburări neuro-psice (iritabilitate, anxietate, depresie, scăderea capacităţii de concentrare şi memorare, halucinaţii)
  - dureri de cap, migrene,
  - spasme musculare,
  - dureri articulare,
  - aritmii cardiace, tahicardie.
  Aspartamul este susceptibil de a fi un agent favorizant în cancerul cerebral. 
 

duminică, 30 martie 2014

Parintele IOAN de la Rarau despre cipuri si viitorul sinod panortodox


Parintele IOAN de la Rarau despre cipuri si viitorul sinod panortodox

- Ce pot sa spun? Este limpede ca ni se pregateste o cumplita dictatura. Aceasta dictatura a cuprins si paturile bisericesti, din pacate si in curand sinodul se va transforma intr-o dictatura colectiva, incat nimeni sa nu se poata impotrivi. Se vorbeste mereu de Ortodoxie, suntem ortodocsi, dar ce fel de ortodoxie? Ecumenica? Satanica? Mantuirea vine numai prin doua lucruri: dreapta credinta si faptele. Fara dreapta credinta poti sa faci orice fapta buna, poti sa arzi si in foc pentru Hristos, dar daca nu ai dreapta credinta, degeaba… Daca nu mergi pe drumul cel drept cu masina, n-ajungi la destinatie. Asa cad bisericile toate. Apropo de antihrist, ati citit vedenia Sfantului Ioan de Kronstadt cu Sfantul Serafim de Sarov? O vedenie infricosatoare, ca intr-o noapte a aparut Sf. Serafim de Saraov la Sf. Ioan de Kronstadt si l-a luat intro rapire duhovniceasca prin vazduh si s-au aratat acolo munti de trupuri insangerate… Asta a fost cu vreo suta de ani in urma si s-a petrecut in Rusia, dar ce s-a intamplat acolo se intampla peste tot. „Pai, ce-s cu trupurile astea?” „Astia sunt mucenicii de pe timpul lui antihrist. Rau de sange”. „Ce-i cu asta?” „Asta e sangele varsat pentru Hristos de pe timpul lui antihrist”. Vede deodata norii si niste sfesnice albe frumoase ardeau sus, la Sfanta Treime. Si au inceput sa cada: unul, zece, o suta, trei sute, cu miile cadeau jos. Cand ajungeau jos, se stingeau, se sfarmau cu desavarsire, nu mai era nimic. „Ce inseamna asta”? „Asa vor cadea bisericile in erezie”. La urma au ramas numai sapte sfesnice arzand. Astea sunt cele sapte biserici, care au ramas in dreapta credinta. Trebuie sa va ganditi: Ce inseamna astfel de biserici? Vor fi biserici intregi sau biserici regionale sau biserici statale, cum va fi? Nimeni nu stie. Scris este: «Cel ce va rabda pana la sfarsit, acela se va mantui». Niciodata nu trebuie sa te miri de cei ce cad. Sa te miri de cei ce stau. De cazut e usor. Cel ce iubeste viata aceasta, o pierde pe cea din vesnicie. Aceia sunt cei ce se leapada pentru interesele materiale de Iisus Hristos, de dreapta credinta. Il caut pe Dumnezeu cu adevarat, nu ma leaga nimic in lumea asta. Preotii de mir sunt o problema; ei sunt casatoriti, au o familie, si singura lor sursa de existenta este preotia. Si ca sa-si intretina familia, sa-si ia hrana la copii, se leapada de Hristos. Ei fac cica „sfanta ascultare”, asa i-a invatat comunistii pe preoti si pe ierarhi – „sfanta ascultare”. De cine sa asculti: de Dumnezeu sau de satana? Aici e intrebarea. Ascult de Dumnezeu, de satana n-avem nevoie.
- Parinte, si cui lasam turma? Oamenii nu stiu, sunt prost informati, preotii nu le spun nimic.
- Pai ce sa le spuna preotii? Nu prea ii intereseaza pe preoti. Preotul isi vede de familia lui, de spovedit, de impartasit, de inmormantat, de botezat, isi fac datoria.
- Multi isi pun problema: Ce fac daca nu iau actele acestea cu cip? Cum voi putea vietui?
- Depinde ce fel de trai vrea: trai in Hristos sau trai in lumea asta, ca sa traiesti bine pe pamant. Isav, pentru un blid de linte s-a lepadat de dreptul de intai nascut. Asa si noi de mantuire, pentru o paine, pentru un blid de linte. Cine are nevoie de cip sa-l ia, cine nu, nu. Am gasit scris in ziar ca guvernul englez acum a hotarat sa nu-i mai oblige pe oameni sa aiba buletinele de identitate, numai cine vrea. Au incredere in cetateni, au incredere. Celor care vin de pe alte continente, care au alt sistem de comert, de resurse economice, pentru aceia care lucreaza acolo, numai acelora sa le faca buletin cu cip. La cetatenii englezi, nu. Si buletinele astea cu cip costa enorm de mult. Acum vorbeau de cinci miliarde de euro. Daca va puteti inchipui cati bani se risipesc pe nimicuri!
- Asa-i, parinte, dar unii propovaduiesc ca daca ai credinta in suflet, poti sa primesti cipul si nu-i lepadare.
- Dar unde-i credinta daca primesti cipul? In numele cui crezi? Cipul pe cine reprezinta?
- Ei spun ca trebuie sa dai Cezarului ce-i al Cezarului, sa dam statului ce ne cere.
- Problema e ca cipurile nu cer cele ale Cezarului, ci pe cele ale lui Dumnezeu. E un buletin cu cip, nu? Ce inseamna buletin cu cip? Identitatea ta, nu? A cui? A lui 666, nu? Atunci, ce-am facut eu? M-am lepadat de Hristos.
- Am inteles ca vor incerca sa puna un cip chiar la nastere, noilor nascuti. Si atunci mama ce sa faca, in cazul in care va fi obligata sa-si lase copiii implantati de la nastere?
- Sa duca viata curata, ca si o fecioara. Sa nu mai fie mama, ca sa nu bage un suflet in iad si sa se duca si ea cu el cu tot in iad.
- Dar ce sa faca cele care sunt acum insarcinate, care trebuie sa nasca?
- Inainte nu existau case de nastere. Se gasea cate o batrana, cate o baba, cate o moasa. Caci daca vrea Dumnezeu sa traiesti, traiesti, daca vrea sa mori, mori. Mori crestin, nu mori lepadat de Hristos. Ce va folosi unui om daca va castiga lumea toata, dar isi va pierde sufletul sau? Degeaba ai functie mare, degeaba ai bani multi, degeaba ai viata lunga, – la ce-ti foloseste?
- Atunci inseamna ca nu mai este de folos sa te casatoresti.
- Pai, nu prea e de folos, mai ales pentru aceste vremuri. Daca era de folos, ma insuram si eu. Viata, o singura data o ai data de Dumnezeu aici pe pamant. Ce faci cu ea? Cum o folosesti? Asta conteaza. Poti sa castigi viata cea vesnica, si poti s-o pierzi definitiv. Fiecare alege. Nu culege, alege. Daca culegi, mananci mere stricate pana mori.
- Parinte, stiti ca se pregateste cel de-al optulea sinod ecumenic. Ce efecte credeti ca va avea el aspra Bisericii?
- Cred ca acest sinod va fi mai mult unul ecumenic, decat panortodox. Un sinod de amestec. Una-i prietenia sociala, tehnica, politica, alta este prietenia duhovniceasca. Eu niciodata nu am sa pot sa fiu prieten cu un catolic, nici cu un protestant, nici cu un otoman, nici cu un iudaic, nici cu un pagan, nici cu un ateu.
- Si cum ne raportam la ei?
- Intr-o familie sunt mai multi frati, nu? Sunt si ascultatori si neascultatori, sunt crestini si necrestini. Sunt si oameni cinstiti, si sunt si banditi si hoti. Suntem creati de Dumnezeu, dar nu toti suntem fiii lui Dumnezeu. Cum pot sa fiu eu prieten cu un adventist care scuipa o icoana a Maicii Domnului? Eu fac cruce, el scuipa crucea; eu sarut icoana, el scuipa icoana. Cum pot eu sa fiu prieten cu el? Se poate? Nu se poate.
- Stiti ca in doua biserici stim noi, una in Iasi si una in Timisoara, sunt inregistrari facute ca s-a slujit un ritual masonic, oficiat de preoti ortodocsi, ca si la calugarie, un ritual al cavalerilor de la Malta.
- Nu dau atentie dreptei credinte. Asta este. Nu stiu ce inseamna dreapta credinta. Daca se spune in sinoade ecumenice ca cel ce se roaga cu ereticii sa fie anatema, cum nu ne infricosam? Dar masonii nu sunt eretici? Ce sunt ei? Daca eu ma rog cu un catolic, cu un mason, nu cad sub anatema? Cad. Prieten pot sa fiu cu el, in masura in care cumparam o paine impreuna, lucram un ogor impreuna, facem o masina impreuna, nu? Negot facem, dar in ceea ce priveste credinta, nu. Ce legatura are intunericul cu lumina? Adevarul cu minciuna? Dreptatea cu nedreptatea?
- Ce sfat le dati credinciosilor care nu mai au in jurul lor duhovnici care sa marturiseasca dreapta credinta si care sa lupte impotriva sistemului acesta antihristic? La cine sa se duca?
- La Hristos sa se duca. Sa se roage. Ce sa faca altfel? Sa se spovedeasca, sa se impartaseasca, ca harul lucreaza in continuare …daca preotul e hirotonit si nu-i eretic.
- Dar daca slujeste cu ereticii?
- Treaba lui, nu ma mai duc. Sa se roage la Dumnezeu. Ce faceau primii crestini cand erau prigoanele acelea pagane? Il slujeau pe Hristos si mureau. Asta e solutia. Ori murim, ori traim, ai Domnului sa fim.
- Ce sfant e mai apropiat de romani, acum in vremurile acestea?
- Maica Domnului, Mantuitorul nostru Iisus Hristos, Dumnezeul nostru. Dar, din punct de vedere istoric il avem pe Sfantul Andrei, Apostolul care a pasit pe pamantul tarii noastre. Daca nu-i Maica Domnului, nu exista mantuire. Nu exista. Cel ce nu se impartaseste des, ca sa ia legatura cu Iisus Hristos si cel ce nu are pe Maica Domnului de prieten si de ajutor, nu se poate mantui. Nu zice Mantuitorul ca „cel ce mananca Trupul Meu si bea Sangele Meu voi petrece intru el”? Noi ce dorim, decat sa petrecem cu Iisus Hristos, nu? Si mai zice ca „cel ce nu mananca Trupul Meu si nu bea Sangele Meu, nu are viata intru el”. Ce rost are viata fara Hristos? Vorbim de viata in Hristos, viata duhovniceasca, dar carei aceea? Degeaba faci mancare daca nu mananci, nu? Vorbesti despre Dumnezeu, dar fugi de El. Ce inseamna vrednicie pentru impartasanie? Intai si intai sa ai dreapta credinta, in al doilea rand sa ai dragoste si sa-l doresti pe Iisus Hristos, ca sa te unesti cu El, in al treilea rand sa fii impacat cu toata lumea, sa fii spovedit, sa te rogi pentru vrajmasi; cauta, vezi poruncile si apoi te impartasesti. Nu-i asta viata in Hristos? Cam asa spune Sfantul Nicolae Cabasila, nu? Mantuitorul a zis ca „cel ce nu mananca Trupul Meu si nu bea Sangele Meu nu are viata intru el”. De unde viata? Nu de la Hristos? Dar dracul intotdeauna incearca sa-i desparta pe crestini de Sfanta impartasanie, ca sa nu se impartaseasca; sa nu aiba putere, sa nu aiba legatura cu Dumnezeu, ca daca te impartasesti cu Sfintele Taine, te unesti cu Iisus Hristos. Cum spun Sfintii Parinti: Trup cu trup, Sange cu sange si Duh cu duh, fac una cu Iisus Hristos. „Cine mananca trupul Meu petrece intru Mine”. Cine nu vrea sa petreaca cu Iisus Hristos? Cine nu vrea sa-L aiba pe Iisus Hristos in El? Masonii, ateii, necredinciosii, nu? Ce faceau primii crestini? Se impartaseau in toata ziua si erau atat de infocati in credinta, incat lasau familii, lasau servicii, averi, tot si-l marturiseau pe Hristos in public. Si primeau cele mai crunte chinuri, si asa Il marturiseau pe Iisus Hristos. Daca n-ai pe Mantuitorul Iisus in tine, tremuri la prima adiere de vant. Ce-i foloseste omului viata, daca n-are pe Dumnezeu si traieste ca un pagan? Prin rabdarea voastra va veti mantui sufletele voastre. Prin rabdare, rabdare… Ne supunem la toate, dar pana la credinta. Ne-am nascut crestini ortodocsi, trebuie sa murim crestini ortodocsi, altfel nu ne mantuim.
- Si daca biserica noastra va pactiza cu catolicii?
- Eu n-am sa fiu catolic niciodata. Nu-i mai pomenesc. Papa uzurpa tronul lui Iisus Hristos, nu? Cine a facut pe papa vicar? S-au uitat sute de milioane de oameni la televizor cand a fost intronizat papa, dar cand L-au vazut pe Iisus sa vina sa-l aseze pe el vicar? Unde era papa cand Mantuitorul S-a rastignit pentru oameni? Unde era papa cand Dumnezeu a creat lumea? Dar cand au facut inchizitia si cand au facut cruciadele? A auzit toata lumea, stie toata lumea de faradelegile lor. Marturie sunt mucenicii de la Muntele Athos si din alte parti. Toate minciunile sunt de la romano-catolici, toate inselaciunile. Ei nu se apropie de dreapta credinta, ei n-au harul Duhului Sfant si nici nu fac invocarea Duhului Sfant. Asa cum a inceput lumea, asa si sfarseste.
- Adica?
- Prin mucenicie. Cum a inceput crestinismul asa si sfarseste. Si-i ia Dumnezeu pe cei ai Lui.
- Credeti ca vom reveni la biserica de catacomba?
- Asta Dumnezeu stie. Nu stiu daca catacomba va mai fi de vreun folos. De folos iti este sa pastrezi dreapta credinta, sa marturisesti. Si asta a spus-o Apostolul Pavel: sa crezi cu inima, sa marturisesti cu gura. Si unde sa te mai cobori in catacomba, ca te vede de la 15 kilometri inaltime si la 4-5 metri adancime.
- Deci sa ramana fiecare acolo unde este si sa marturiseasca?
- Dar unde sa te duci? La turci, la paganii aceia? In Italia, la eretici? Unde sa te duci? Asta e o inselaciune. Ma duc sa ma retrag, sa ma ascund. Unde? Dupa care copac? Acelasi lucru l-a spus si parintele Iustin. Mai, stati acolo, si marturisiti. Asa cum s-a intamplat la manastirea Iviru, la cruciada a patra cu icoana Maicii Domnului, Portarita. Au luat-o de la poarta, in biserica, ca sa-i ocroteasca de furia cruciatilor. Icoana s-a dus iar la poarta. Au luat-o in biserica, s-a dus iar la poarta. Cand s-o ia din nou, le-a spus Maica Domnului: „Eu va apar pe voi, nu voi pe mine”. Ce, noi il aparam pe Dumnezeu? Dumnezeu ne apara pe noi. Si cand au atacat cruciatii, intr-o secunda, un nor asa de gros, o ceata asa de mare de nu se mai vedea mana, a venit peste ei. A fost furtuna, a rasturnat tot, s-a desfiintat cruciada a patra. Am fost nu stiu la ce manastire la Muntele Athos, unde s-a daramat biserica. Uitati, foarte interesant. Era la cruciada a patra. La o parte din preoti le-a fost frica de cruciati, cand ii vedeau imbracati cu zale, cu sulite, cu iatagane si au primit sa slujeasca cu romano-catolicii in biserica. Iar in timpul liturghiei, s-a daramat biserica pe ei si i-a omorat. Acum cativa ani in urma, m-am dus acolo la manastirea aceea si bucatarul era un oltean de-al nostru si tocmai se ridica biserica. Erau cinci romani zidari, erau sus acolo cu o macara, rezideau biserica. Ce-i cu asta? Ce s-a intamplat? De ce o ridica. Zic ca Uniunea Europeana a dat treisprezece milioane de euro ca sa refaca biserica, sa zideasca, ca sa nu mai vada biserica daramata, ca sa nu mai intrebe nimeni de ce s-au daramat biserica si sa afle ca s-a daramat dupa ce au slujit ortodocsii cu catolicii. M-am mai dus o data si n-am mai vazut biserica deloc. Era o cladire mare, acoperita, inautru se vedea biserica, dar afara nu se mai vedea, ca sa nu se mai stie trecutul. La manastirea Marea Lavra, doi preoti acolo au slujit cu catolicii, dar cand au murit, n-au mai putrezit. Ei vor sa ingroape trecutul, dar nu vor reusi. Insa nici noua nu ne va fi usor; va fi vreme de mucenicie! Dar sa nu ne temem ca nu noi, ci Maica Domnului ii va apara pe toti cei care nu s-au inchinat lui veliar.
extras din revista Atitudini, nr. 7

marți, 11 martie 2014

miercuri, 19 februarie 2014

"Modelul" suedez de relaţie părinte-copil. Cum a luat naştere o generaţie de "monştri"


 Suedezii pun voinţa copiilor mai presus de orice



"Modelul" suedez de relaţie părinte-copil. Cum a luat naştere o generaţie de "monştri"

Sursa: http://ro.stiri.yahoo.com/educa%C5%A3ia-parental%C4%83-centrat%C4%83-pe-libertatea-copilului-poate-na%C5%9Fte-%E2%80%9Emon%C5%9Ftri%E2%80%9D-105606261.html

Ţările scandinave care se mândreau cu faptul că îşi tratează copiii ca şi când ar fi adulţi au început să constate o serie de efectele negative ale unui stil educativ permisiv. Unii specialişti suedezi în educaţie sunt de părere că o astfel de creştere poate avea consecinţe extrem de grave asupra copiilor, afectându-i, de asemenea, pe cei din jur.
David Eberhard, un psihiatru şi autor de succes în Suedia, a declarat într-un interviu pentru telegraph.co.uk că educaţia parentală permisivă aplicată în ţara sa dă naştere unei generaţii de tineri adulţi aroganţi, cărora le lipseşte empatia socială, adaptabilitatea şi care, după o copilărie în care au fost răsfăţaţi, au toate şansele să fie profund dezamăgiţi de viaţă.
„Să îi spui «nu» unui copil nu e acelaşi lucru cu a bate un copil. Părinţii ar trebui să se comporte ca părinţi, nu ca cei mai buni prieteni ai copiilor”, supune autorul cărţii de succes „Cum au preluat copiii puterea”. „Ei ar trebui să-i pregătească pe copii pentru viaţa de adult, învăţându-i cum să se comporte, nu să îi trateze ca şi când ar fi prinţi sau prinţese”, explică Eberhard, potrivit căruia în Suedia, orice formă de intervenţie care contravine voinţei copilului este considerată molestare.
„Aşa-zişii experţi cred că părinţii ar trebui să negocieze cu copiii, nu să îi pedepsească. Au înţeles greşit conceptul de educaţie parentală. Copiii nu sunt atât de fragili precum cred ei”, subliniază psihiatrul. Potrivit acestuia, permisivitatea părinţilor a dus la deficienţe mari de disciplină în şcoli şi la o rată crescândă a tentativelor de sinucidere în rândul adolescenţilor şi tinerilor adulţi.
Suedia a fost prima ţară din lume care a interzis, în 1979, pedepsele fizice. De atunci, mentalitatea societăţii a evoluat către distrugerea ierahiei familiale, în favoarea tratării copiilor ca şi când ar fi adulţi. Însă în timp ce valorile egalitare ar putea funcționa pentru economie, de exemplu, ele au fost dezastruoase în plan familial, spun specialiştii. „S-a început cu stigmatizarea pedepsirii copiilor, care a suferit apoi mutaţii, transformându-se în teama de a-i disciplina”, precizează Frank Furedi, profesor emerit de sociologie la Universitatea din Kent, potrivit căruia principala grijă a părinţilor ar trebui să fie ce se întâmplă cu copiii după ce cresc, nu ce li se întâmplă în prezent.
În Suedia copiii refuză în mod frecvent să urmeze instrucţiunile profesorilor, suferă de tulburări de anxietate, iar numărul celor care îşi fac rău singuri, din cauză că se simt neîmpliniţi, a crescut dramatic, arată statisticile naţionale.

 

sâmbătă, 8 februarie 2014

Regulamentul specific de organizare şi desfăşurare a olimpiadei de religie pentru clasele VII-XII Cultul ortodox


       Pentru olimpiada de religie FAZA LOCALA (15.02.2014) si FAZA JUDETEANA (1.03.2014) Calarasi, puteti trimite tabelele cu numele elevilor/scoala/profesorul, etc. la adresa: dascalita_liliana@yahoo.com 
TERMEN: Joi, 13.02.2014


Regulamentul specific de organizare şi desfăşurare a
olimpiadei de religie pentru clasele VII-XII
Cultul ortodox

1. Disciplinele de concursOlimpiada de religie reprezintă un concurs de excelenţă care se adresează elevilor cu
aptitudini, înclinaţii şi interese deosebite pentru disciplina Religie, din clasele VII-XII.

2. Elevii participanţiLa olimpiada de religie, la toate etapele participarea este opțională și individuală. Elevii,
indiferent de anul de studiu, pot participa numai la olimpiada organizată la nivelul clasei lor.

3. Etapele desfăşurării olimpiadei de religie sunt: etapa pe școală, etapa locală/ sector, etapa județeană/ a municipiului București și etapa națională.
Perioadele generale de desfășurare ale etapelor pe școală și locală/sector se comunică
inspectoratelor școlare la începutul anului școlar și sunt menționate în precizările elaborate anual de către inspectorul de specialitate din MECTS.  Data desfășurării etapei județene/a municipiului București și locul/perioada desfășurării etapei naționale sunt menționate, anual, în cadrul precizărilor cu privire la organizarea și desfășurarea olimpiadei de religie pentru clasele VII-XII (cultul ortodox) și în Calendarul olimpiadelor naționale școlare.


4. Selecţia elevilor
a. De la etapa pe şcoală pentru etapa locală/sector - criteriile de selecţie (nota minimă, nr. elevi calificaţi pentru etapa următoare) sunt stabilite de comisia de organizare și evaluare pentru etapa județeană/ a municipiului București.
b. De la etapa locală pentru etapa judeţeană/municipiul Bucureşti - criteriile de selecţie (nota minimă, nr. elevi calificaţi pentru etapa următoare) sunt stabilite de comisiile de organizare și evaluare pentru etapa județeană/a municipiului București.
c. De la etapa judeţeană/ a municipiului București pentru etapa naţională se califică din fiecare județ elevul clasat pe locul I, dacă a obținut minimum 90 de puncte.
 Din Municipiul Bucureşti se califică la etapa națională elevii clasați pe locurile I, II, III dacă au obținut minimum 90 de puncte. În situaţia necalificării elevilor la nivelul clasei din cauza neobţinerii punctajului minim, de 90 de puncte, sau a lipsei de concurenţi la un nivel de clasă, locurile rămase neocupate nu se redistribuie pentru celelalte niveluri.
 În situaţia obţinerii de punctaje egale, în vederea stabilirii elevilor cu drept de participare la etapa națională, pentru fiecare județ /municipiul Bucureşti, se desfăşoară obligatoriu o probă de baraj. Comisia de organizare și evaluare pentru etapa judeţeană/a municipiului București va elabora subiectele, baremele şi va realiza evaluarea lucrărilor elevilor care participă la proba de baraj.


5. Elaborarea subiectelor şi a baremelor și durata probelor
a. La etapa pe şcoală, subiectele se elaborează de către Comisia de organizare şi evaluare pentru etapa pe şcoală, în acord cu tematica generală a fiecărei clase.
b. La etapa locală/sector, subiectele se elaborează de către Comisia de organizare şi evaluare pentru etapa locală/sector, în acord cu tematica generală a fiecărei clase.
c. La etapa judeţeană/municipiului București, subiectele se elaborează de către Comisia de organizare şi evaluare pentru etapa judeţeană/a municipiului București, în acord cu tematica generală a fiecărei clase.
d. La etapa naţională, subiectele se elaborează de către Comisia Centrală a olimpiadei de religie, clasele VII-XII, cultul ortodox, în acord cu tematica generală a disciplinei.
e. În anexa la prezentul regulament sunt enumerate tematica generală și bibliografia orientativă pentru fiecare clasă. Conținuturile orientative pentru etapa pe școală și etapa locală/sector sunt stabilite de către comisiile care realizează subiectele la aceste etape.
f. Notarea lucrărilor se realizează prin puncte de la 0 la 100. Se acordă 10 puncte din oficiu.
g. Pentru toate etapele, durata probelor de concurs este de 3 ore.


6. Organizarea comisiilor
Pentru fiecare etapă, componența comisiilor de organizare şi evaluare și atribuțiile care revin membrilor acestora sunt stabilite prin prevederile Metodologiei-cadru de organizare și desfășurare a competițiilor şcolare, aprobată prin OMECTS nr. 3035/2012, capitolul III, secțiunea I, articolele 18-27.


7. Evaluarea lucrărilor se face conform Metodologiei-cadru de organizare și desfășurare a competițiilor școlare, aprobată prin OMECTS nr. 3035/2012, capitolul III, secțiunea a II-a, articolele 46-48.

8. Rezolvarea contestațiilor
a. Rezolvarea contestaţiilor se realizează în conformitate cu prevederile Metodologiei–cadru de organizare și desfășurare a competițiilor școlare, aprobată prin OMECTS nr. 3035/2012, art. 49- 52.
b. La toate etapele olimpiadei de religie, rezolvarea contestațiilor se face prin reevaluarea lucrărilor primite, conform baremelor afișate. Contestațiile au următoarea rezolvare :
1) pentru lucrările care au primit din partea comisiei de evaluare inițială un punctaj mai mic de 95 de puncte, punctajul acordat inițial se modifică, prin creștere sau prin descreștere, dacă între punctajul inițial și cel acordat de comisia de contestații se va constata o diferență de cel puțin 5 puncte. Dacă diferența dintre cele două punctaje este mai mică de 5 puncte, punctajul inițial rămâne neschimbat.
2) pentru lucrările care au primit inițial cel puțin 95 de puncte, punctajul definitiv este cel acordat în urma evaluării lucrării de comisia de contestații, indiferent de diferența între punctajul inițial și cel nou acordat.
Deciziile comisiei de contestații sunt definitive, după validarea lor de către președintele Comisiei Centrale a olimpiadei de religie pentru clasele VII-XII, cultul ortodox.
 

9. Acordarea premiilor și mențiunilor
a. La etapa locală/sector și la etapa județeană/a municipiului București numărul de premii şi menţiuni acordate rămâne la latitudinea inspectoratului școlar judeţean/al municipiului Bucureşti.
b. La etapa naţională, premiile şi menţiunile se acordă în conformitate cu prevederile Metodologiei–cadru de organizare și desfășurare a competițiilor școlare, aprobată prin OMECTS nr. 3035/2012.
c. La etapa naţională, la note egale se acordă acelaşi premiu. Dacă nota pentru care se acordă ultimul premiu este aceeaşi pentru doi sau mai mulţi elevi, subcomisia disciplinei respective va reevalua lucrările candidaților pentru departajarea acestora, astfel încât să nu se depăşească numărul maxim de premii (3 premii) prevăzut în Metodologia–cadru de organizare și desfășurare a competițiilor școlare, aprobată prin OMECTS nr.3035/2012. Atribuţia verificării şi avizării calităţii evaluării lucrărilor ce impun departajarea revine vicepreşedintelui comisiei respective.
d. Precizările de la punctul c) sunt valabile şi pentru situaţia similară în ceea ce priveşte acordarea menţiunilor.
e. Eventualele premii şi menţiuni rămase neacordate la una sau mai multe clase nu se redistribuie pentru celelalte clase.
f. Toţi elevii participanţi la etapele judeţeană şi naţională primesc diplomă de participare din partea inspectoratului şcolar organizator.
 

10. Dispoziții finale
Președintele executiv al comisiei de organizare și evaluare de la etapa judeţeană/a municipiul Bucureşti (inspectorul de specialitate/profesor metodist de specialitate) are obligaţia de a transmite în termen de cel mult 10 zile de la desfășurarea etapei județene/a municipiului București, la Ministerul Educaţiei, Cercetării, Tineretului și Sportului, în atenţia inspectorului general pentru disciplina religie, datele elevilor calificaţi pentru etapa naţională.
Aceste date vor cuprinde: numele şi prenumele elevilor, clasa de la care provin, unitatea şcolară de provenienţă, media obţinută, profesorul care i-a pregătit, profesorul care va însoţi lotul la etapa naţională, alte date de contact (conform tabelului de mai jos):
Numele şi prenumele elevilor
Clasa de la care provin
Unitatea şcolară de provenienţă
Media obţinută
Profesorul care i-a pregătit
Profesorul care va însoţi lotul la etapa naţională
Alte date de contact

Tot cu această ocazie, se vor înainta şi propunerile de profesori care să facă parte din Comisia centrală a competiției naționale a olimpiadei de religie pentru clasele VII-XII, cultul ortodox. Propunerile vor cuprinde, pe lângă numele şi prenumele cadrului didactic, şcoala în care îşi desfăşoară activitatea şi precizarea că respectivul cadru didactic nu are rude sau elevi în concurs, până la gradul al III-lea inclusiv, pentru etapa naţională, indiferent de clasă. Materialele trimise vor avea semnătura inspectorului şcolar general şi a inspectorului şcolar de specialitate. Acestea vor fi transmise prin fax la numerele 021/313 55 47, 021/311 23 81 și pe e-mail, scanat (cu semnături și ștampilă), la adresa catalin_pislaru@yahoo.com sau prin poşta rapidă.

ANEXĂ LA REGULAMENTUL SPECIFIC PRIVIND ORGANIZAREA ȘI DESFĂȘURAREA OLIMPIADEI DE RELIGIE PENTRU CLASELE VII-XII
CULTUL ORTODOX
TEMATICA GENERALĂ A OLIMPIADEI DE RELIGIE


CLASA A VII-A
Tematica pentru Olimpiada de Religie a fost stabilită în conformitate cu programa şcolară în vigoare pentru disciplina Religie (cultul ortodox) la clasa a VII-a, aprobată prin O.M. nr. 5097/09.09.2009 încadrându-se în următoarele repere:
Tematica pentru etapa locală:
1. Dumnezeu se descoperă oamenilor. Sfânta Scriptură şi Sfânta Tradiţie
2. Crearea lumii
3. Purtarea de grijă a lui Dumnezeu faţă de lume
4. Puterea credinţei şi a prieteniei – Vindecarea slăbănogului din Capernaum
5. Hristos, Lumina lumii: Vindecarea orbului din naştere
6. Atotputernicia lui Dumnezeu – Învierea lui Lazăr
7. Căinţă şi iertare – Pilda fiului risipitor
8. Bogăţia darurilor lui Dumnezeu – Pilda talanţilor
Tematica pentru etapa judeţeană:
1. Dumnezeu se descoperă oamenilor. Sfânta Scriptură şi Sfânta Tradiţie
2. Crearea lumii
3. Purtarea de grijă a lui Dumnezeu faţă de lume
4. Puterea credinţei şi a prieteniei – Vindecarea slăbănogului din Capernaum
5. Hristos, Lumina lumii: Vindecarea orbului din naştere
6. Atotputernicia lui Dumnezeu – Învierea lui Lazăr
7. Căinţă şi iertare – Pilda fiului risipitor
8. Bogăţia darurilor lui Dumnezeu – Pilda talanţilor
9. Rugăciunea în viaţa creştinului
10. Sfânta Liturghie – întâlnirea cu Hristos
Tematica pentru etapa naţională cuprinde temele precizate pentru etapa judeţeană la care se adaugă următoarele:
1. Legea cea nouă – Fericirile
2. Faptele bune – roade ale virtuţilor
3. Faptele rele – încălcări ale voii lui Dumnezeu

CLASA A VIII-A
Tematica pentru Olimpiada de Religie a fost stabilită în conformitate cu programa şcolară în vigoare pentru disciplina Religie (cultul ortodox) la clasa a VIII-a, aprobată prin O.M. nr. 5097/09.09.2009 încadrându-se în următoarele repere:
Tematica pentru etapa locală:
1. Crezul – sinteza învăţăturii de credinţă
2. Învăţătura despre Sfânta Treime în Crez
3. Comuniunea oamenilor cu Dumnezeu în Biserică
4. Credinţa în înviere şi viaţa veşnică
5. Pilda viţei şi a mlădiţei – viaţa în Hristos
6. Pilda semănătorului – primire şi împlinire a cuvântului lui Dumnezeu
7. Pilda neghinei – îndelunga răbdare şi dreptatea lui Dumnezeu
Tematica pentru etapa judeţeană:
1. Crezul – sinteza învăţăturii de credinţă
2. Învăţătura despre Sfânta Treime în Crez
3. Comuniunea oamenilor cu Dumnezeu în Biserică
4. Credinţa în înviere şi viaţa veşnică
5. Pilda viţei şi a mlădiţei – viaţa în Hristos
6. Pilda semănătorului – primire şi împlinire a cuvântului lui Dumnezeu
7. Pilda neghinei – îndelunga răbdare şi dreptatea lui Dumnezeu
8. Biserica, locaş de închinare
9. Icoana – fereastră spre cer
10.Cântarea religioasă – formă de rugăciune
11. Călătorind cu Dumnezeu – pelerinajul la biserici şi mănăstiri
Tematica pentru etapa naţională cuprinde temele precizate pentru etapa judeţeană la care se adaugă următoarele:
1. Răbdare şi încredere în Dumnezeu
2. Iubirea faţă de Dumnezeu şi de aproapele
3. Imnul dragostei creştine (1 Corinteni 13)

CLASA A IX-A
Tematica pentru Olimpiada de Religie a fost stabilită în conformitate cu programa şcolară în vigoare pentru disciplina Religie (cultul ortodox) la clasa a IX-a, aprobată prin O.M. nr. 5230/01.09.2008 încadrându-se în următoarele repere:
Tematica pentru etapa locală:
1. Adorarea lui Dumnezeu
2. Preacinstirea Maicii Domnului
3. Cinstirea Sfinţilor
4. Datorii faţă de Dumnezeu
5. Datorii faţă de sine
6. Datorii faţă de aproapele
7. Pregătirea credinciosului pentru participarea la sfintele slujbe
Tematica pentru etapa judeţeană:
1. Adorarea lui Dumnezeu
2. Preacinstirea Maicii Domnului
3. Cinstirea Sfinţilor
4. Datorii faţă de Dumnezeu
5. Datorii faţă de sine
6. Datorii faţă de aproapele
7. Pregătirea credinciosului pentru participarea la sfintele slujbe
8. Chemarea omului spre asemănarea cu Dumnezeu
9. Eu şi duhovnicul meu
10. Bucurie şi responsabilitate în relaţiile dintre tineri
11. Monahismul - formă a spiritualităţii creştine
Tematica pentru etapa naţională cuprinde temele precizate pentru etapa judeţeană la care se adaugă următoarele:
1. Religii în antichitate: în Mesopotamia şi Egipt
2. Religii în antichitate: în Grecia şi Roma

CLASA A X-A
Tematica pentru Olimpiada de Religie a fost stabilită în conformitate cu programa şcolară în vigoare pentru disciplina Religie (cultul ortodox) la clasa a X-a, aprobată prin O.M. nr. 5230/01.09.2008 încadrându-se în următoarele repere:
Tematica pentru etapa locală:
1. Cinstirea sfintelor moaşte
2. Cinstirea sfintelor icoane
3. Cinstirea sfintei cruci
4. Respectul faţă de cele sfinte
5. Legea morală a Vechiului Testament (Decalogul)
6. Legea morală a Noului Testament (Predica de pe munte)
7. Virtute şi păcat
8. Coştiinţa morală - glasul lui Dumnezeu în om
Tematica pentru etapa judeţeană
1. Cinstirea sfintelor moaşte
2. Cinstirea sfintelor icoane
3. Cinstirea sfintei cruci
4. Respectul faţă de cele sfinte
5. Legea morală a Vechiului Testament (Decalogul)
6. Legea morală a Noului Testament (Predica de pe munte)
7. Virtute şi păcat
8. Coştiinţa morală - glasul lui Dumnezeu în om
9. Iubire şi dreptate
10. Rugăciune şi reconciliere
Tematica pentru etapa naţională cuprinde temele precizate pentru etapa judeţeană la care se adaugă următoarele:
1. Locaşurile de cult ale creştinilor – apariţie şi dezvoltare în contextul culturii universale
2. Stiluri arhitecturale reprezentative (în lume şi în ţară)
3. Religii orientale (hinduismul, budismul, confucianismul)

CLASA A XI-A
Tematica pentru Olimpiada de Religie a fost stabilită în conformitate cu programa şcolară în vigoare pentru disciplina Religie (cultul ortodox) la clasa a XI-a, aprobată prin O.M. nr. 5230/01.09.2008 încadrându-se în următoarele repere:
Tematica pentru etapa locală:
1. Descoperirea lui Dumnezeu
2. Întruparea Fiului lui Dumnezeu
3. Jertfa pe Cruce a Mântuitorului Iisus Hristos
4. Adeverirea morţii şi realitatea Învierii Mântuitorului
5. Lucrarea Sfântului Duh în lume
6. Familia creştină – azi
7. Rolul creştinilor în promovarea valorilor religioase
8. Forme de denaturare a persoanei (corupţia, minciuna, înşelătoria)
Tematica pentru etapa judeţeană
1. Descoperirea lui Dumnezeu
2. Întruparea Fiului lui Dumnezeu
3. Jertfa pe Cruce a Mântuitorului Iisus Hristos
4. Adeverirea morţii şi realitatea Învierii Mântuitorului
5. Lucrarea Sfântului Duh în lume
6. Familia creştină – azi
7. Rolul creştinilor în promovarea valorilor religioase
8. Forme de denaturare a persoanei (corupţia, minciuna, înşelătoria)
10. Jertfa euharistică şi iubirea jertfelnică
11. Respectul faţă de lumea creată – ecologie creştină
Tematica pentru etapa naţională cuprinde temele precizate pentru etapa judeţeană la care se adaugă următoarele:
1. Elemente de iconografie
2. Semnificaţia aşezării sfintelor icoane în biserică
3. Iudaismul
4. Creştinismul
5. Neînţelegerile din 1045
6. Reforma

CLASA A XII-A
Tematica pentru Olimpiada de Religie a fost stabilită în conformitate cu programa şcolară în vigoare pentru disciplina Religie (cultul ortodox) la clasa a XII-a, aprobată prin O.M. nr. 5230/01.09.2008 încadrându-se în următoarele repere:
Tematica pentru etapa locală:
1. Credinţa în înviere şi în viaţa veşnică
2. Rugăciunile pentru cei adormiţi în Domnul
3. Rolul tinerilor în apărarea vieţii: combaterea violenţei, a suicidului, a eutanasiei şi a degradării demnităţii umane
4. Monumente reprezentative de artă creştină din România şi din Europa
5. Asceza creştină – post, rugăciune, milostenie
6. Rolul dialogului ecumenic şi inter-religios
Tematica pentru etapa judeţeană:
1. Credinţa în înviere şi în viaţa veşnică
2. Rugăciunile pentru cei adormiţi în Domnul
3. Rolul tinerilor în apărarea vieţii: combaterea violenţei, a suicidului, a eutanasiei şi a degradării demnităţii umane
4. Monumente reprezentative de artă creştină din România şi din Europa
5. Asceza creştină – post, rugăciune, milostenie
6. Rolul dialogului ecumenic şi inter-religios
7. Ortodoxia
8. Catolicismul
9. Protestantismul şi Neoprotestantismul
Tematica pentru etapa naţională cuprinde temele precizate pentru etapa judeţeană la care se adaugă următoarele:
1. Oameni de cultură români - promotori ai valorilor creştine (Nicolae Iorga, Nichifor Crainic, Vasile Voiculescu, Nicolae Steinhardt, Petre Ţuţea, Dumitru Stăniloae, Mircea Eliade, Constatin Brâncuşi)
BIBLIOGRAFIE ORIENTATIVĂ
1. Biblia sau Sfânta Scriptură, Editura Institutului Biblic și de Misiune a BOR, toate edițiile tipărite cu binecuvântarea Sf. Sinod
2. ***, Bioetică și taina persoanei, Editura Bizantină, 2006
3. ***, Catehism - Învățătura de credință ortodoxă, Editura Institutului Biblic și de Misiune a BOR, Bucureşti
4. ***, Credinţa Ortodoxă, tipărită cu binecuvântarea Î.P.S. Dr. Daniel, Mitropolitul Moldovei şi Bucovinei, Trinitas, Iaşi, 2007
5. ***, Molitfelnic, Editura Institutului Biblic și de Misiune a BOR, Bucureşti
6. ***, Parabolele şi învăţăturile Domnului nostru Iisus Hristos, Editura Vestala, Bucureşti, 1998
7. *** Patericul, Tipărit de Episcopia Ortodoxă Română a Alba-Iuliei cu binecuvântarea Prea Sfinţitului Episcop Andrei, Alba-Iulia, 1990
8. ***, Sfintele Evanghelii şi Rugăciuni alese, Editura Renaşterea, Cluj Napoca, 2009
9. ***, Simbolul de credinţă pe înţelesul copiilor, Editura Basilica a Patriarhiei Române, Bucureşti ,2011
10. Branişte, Ene şi Branişte, Ecaterina, Dicţionar enciclopedic de cunoştinţe religioase, Editura Diecezană, Caransebeş, 2001
11. Bria, Ion Pr. Prof. Dr., Dicţionar de Teologie Ortodoxă, Editura Institutului Biblic şi de Misiune al Bisericii Ortodoxe Române, 1994
12. Călugăr, Dumitru, Șapte cărți de religie, Editura Episcopiei Romanului și Hușilor, 1990
13. Cristea, George, În ţara bisericilor de lemn, Editura Mitropoliei Ardealului, Sibiu, 1989
14. Ieremias, Ioachim, Parabolele lui Iisus, trad. de P.S. Calinic Dumitriu, Pr. Vasile Mihoc şi Dr. Ştefan Matei, cuvânt introductiv de Pr. Galeriu, Anastasia, Bucuresti, 2000
15. Ilie, Arhimandritul Cleopa, Despre credinţa ortodoxă, Editura Institutului Biblic şi de Misiune al Bisericii Ortodoxe Române, Bucureşti, 1987
16. Irineu, Episcop de Ecaterinburg şi Irbit, Educaţia religioasă-învăţături pentru copii şi tineri, Editura Sofia, Bucureşti, 2002
17. Lemeni, Adrian, Adevăr şi comuniune, Editura Basilica a Patriarhiei Române, Bucureşti, 2011
12
18. Logothetis, Spiridonos Arhimandrit, Răspunsuri la întrebări ale tinerilor (1,2), Editura Sofia, Bucureşti, 2004
19. Marc-Antoine Costa de Beauregard, Rugaţi-vă neîncetat, Editura Basilica a Patriarhiei Române, Bucureşti, 2011
20. Mladin, Nicolae (şi colaboratorii), Teologia Morală Ortodoxă, 2 vol., E.I.B.M.B.O.R., Bucureşti, 1979, 1980
21. Paisie Aghioritul, Viaţa de familie (IV), Editura Evanghelismos, Bucureşti, 2003
22. Papacosta, Serafim, Minunile Domnului, Editura Reîntregirea, Alba Iulia, 2001
23. Păcurariu, pr. prof. dr. Mircea, Istoria Bisericii Ortodoxe Române, EIBMBOR, vol. I-III, Bucuresti 1991,1994,1997 şi ediţia revizuită, vol. I-II, Trinitas, Iaşi, 2004-2006
24. Părăian, Teofil, Veniţi de luaţi bucurie, Ediţie realizată de Ioan Gânscă, Editura Teognost, Cluj-Napoca, 2001
25. Plămădeală, Mitropolitul Ardealului Antonie, Tâlcuiri noi la texte vechi, editura Mitropoliei Ardealului, Sibiu, 1989
26. P.F. Dr. Daniel, Patriarhul Bisericii Ortodoxe Române, Comori ale Ortodoxiei, Trinitas, Iaşi, 2007
27. Răducă, pr. Vasile, Ghidul creştinului ortodox de azi, Editura Humanitas, Bucureşti, 1998
28. Rose, Serafim , Cartea Facerii şi omul începuturilor, Editura Sofia, Bucureşti, 2001
29. Schmemman, Alexander, Postul cel Mare, Editura Univers enciclopedic, Bucureşti, 1995
30. Sfântul Simeon Noul Teolog, Cateheze, Scrieri II, Editura Deisis, Sibiu, 1999
31. Slevoacă, pr. Dr. Ştefan, Din tezaurul ortodoxiei, Editura Episcopiei Buzăului, 1990
32. Stan, Alexandru şi Rus, Remus, Istoria Religiilor, Manual pentru seminariile teologice, E.I.B.M.B.O.R., Bucureşti, 1991
33. Stăniloae, Dumitru, Teologia Dogmatică Ortodoxă, I (1996), II (1997), III (1997), E.I.B.M.B.O.R., Bucureşti
34. Sf. Ioan Gură de Aur, Cateheze Maritale, Editura Oastea Domnului, Sibiu, 2004
35. Zăgrean, Ioan, Morala Creştină, Manual pentru seminariile teologice, Editura Renaşterea, Cluj-Napoca, 2003