miercuri, 20 iunie 2012

fisa_de_autoevaluare_evaluare_conform_ordinului_61432011


Nr. ........./......................

FIŞA CADRU DE AUTOEVALUARE /EVALUARE 
ÎN VEDEREA ACORDĂRII CALIFICATIVULUI ANUAL
PENTRU CADRELE DIDACTICE
DIN ÎNVĂŢĂMÂNTUL PREUNIVERSITAR

Numărul fişei postului ..............
Numele şi prenumele cadrului didactic .............................................................................................
Specialitatea .............................................................................
Perioada evaluării..........................................
Calificativul acordat......................................


Domenii
ale evaluării

Criterii de
 performanţă

Indicatori      
de performanţă

Punctaj
maxim
Punctaj
acordat

Validarea  C.P.
Auto
evaluare
Evaluare
 comisie
Evaluare
 C.A
1. Proiectarea activităţii.










































1.1. Respectarea programei şcolare, a normelor de elaborare a documentelor de proiectare, precum şi adaptarea acesteia la particularităţile grupei/clasei.
1.1.a. Existenţa programelor şcolare în vigoare la portofoliul cadrului didactic.
1




1.1.b. Întocmirea planificărilor calendaristice conform legislaţiei în vigoare până la termenul stabilit.
2




1.1.c. Întocmirea planurilor unităţilor de învăţare conform legislaţiei în vigoare până la termenul stabilit.
1




1.1.d. Proiectarea didactică întocmită pe baza evaluării iniţiale şi particularităţilor de vârstă/nevoi ale elevilor.
1




1.1.e. Personalizarea documentelor prin elemente de originalitatea (concepte de atins, termeni-cheie etc.).
1




1.2. Implicarea în activităţile de proiectare a ofertei educaţionale la nivelul unităţii.
1.1.a. Întocmirea proiectării ofertei educaţionale (C.D.Ş.-programă şcolară, planificare calendaristică etc.)
0,5




1.1.b. Prezentarea ofertei educaţionale şi includerea acesteia în oferta educaţională la nivelul unităţii.
0,5




1.3. Folosirea TIC  în activitatea de proiectare.
1.3.a. Realizarea proiectării activităţii în format electronic.
1




1.3.b. Introducerea antetului specific ministerului şi unităţii şcolare în realizarea proiectării activităţii.
1




1.4. Proiectarea unor activităţi extracurriculare corelate cu obiectivele curriculare, nevoile şi interesele educabililor, planul managerial al unităţii.
1.4.a. Proiectarea unor întâlniri cu părinţii/elevii în conformitate cu documentele unităţii (plan managerial, strategii, proceduri etc.).
2




1.4.b. Proiectarea activităţilor comisiilor în conformitate cu documentele unităţii
 (plan managerial, strategii, proceduri etc.).
2




1.4.c. Proiectarea activităţilor educative extraşcolare şi extracurriculare în conformitate cu documentele unităţii
 (plan managerial, strategii, proceduri, planificări etc.).
2




               TOTAL                   15 p.




2. Realizarea activităţilor didactice.






















































2.1.Utilizarea unor strategii didactice care asigură caracterul aplicativ al învăţării şi formarea competenţelor specifice.
2.1.a. Întocmirea unei liste bibliografice cu lucrări de pedagogie şi metodica predării disciplinei.
1




2.1.b. Prognozele didactice şi schiţele de lecţie sunt în concordanţă cu documentele care concretizează conţinuturile procesului de învăţământ (planul de învăţământ, programa şcolară etc.).
1




2.1.c. Există concordanţă între competenţele specifice-obiectivele operaţionale-conţinuturi-activităţi de învăţare-metode didactice-mijloace didactice.
2




2.1.d. Prognozele didactice şi schiţele de lecţie ţin cont de instruirea diferenţiată/centrată pe elev/elevii cu C.E.S/particularităţile de vârstă ale elevilor.
2




2.1.e. Aplicarea metodelor contemporane activ-participative.
2




2.1.f. Realizarea unor lecţii din perspectiva transdisciplinară.
1




2.2. Utilizarea eficientă a resurselor materiale din unitatea de învăţământ în vederea optimizării activităţilor didactice inclusiv TIC.
2.2.a. Utilizarea în cadrul fiecărei ore de curs a manualului şcolar.
1




2.2.b. Utilizarea în cadrul orelor de curs a materialelor auxiliare existente în dotarea cabinetelor/bibliotecii şcolare/manualul profesorului.
1




2.2.c. Realizarea şi utilizarea unor mijloace didactice, originale, specifice disciplinei.
1




2.2.d. Utilizarea mijloacelor TIC în cadrul orelor de curs.
2




2.3. Diseminarea, evaluarea şi valorizarea activităţilor realizate.
2.3.a. Prezentarea rezultatelor în cadrul unor întâlniri cu părinţii/la nivelul comisiei metodice.
1




2.3.b. Feed-back-ul primit de la elevi şi părinţi prin aplicarea unor fişe/chestionare.
1




2.3.c. Valorizarea activităţilor prin realizarea unor portofolii/expoziţii/
exemple de bună practică.
1




2.4. Organizarea şi desfăşurarea activităţilor extracurriculare, participarea la acţiuni de voluntariat.
2.4.a. Organizarea unor activităţi extracurriculare la nivelul şcolii.
1




2.4.b. Participarea la unele activităţi extracurriculare la nivelul şcolii.
0,5




2.4.c. Redactarea/
coodonarea realizării revistei şcolii.
2






2.4.d. Organizarea unor activităţi de voluntariat.
1




2.4.e. Participarea la activităţi de voluntariat.
0,5




2.4.f. Întocmirea documentaţiei specifice organizării şi desfăşurării unor activităţi extracurriculare/de voluntariat (procese verbale, rapoarte,
analize etc.)
1




2.5. Formarea deprinderilor de studiu individual şi în echipă în vederea formării /dezvoltării competenţei de ,,a învăţa să înveţi‘’.
2.5.a. Promovarea studiului individual în rezolvarea unor sarcini de lucru creative.
1




2.5.b. Promovarea studiului în echipă în rezolvarea unor sarcini de lucru.
1




3. Evaluarea rezultatelor învăţării.






























































3.1. Asigurarea transparenţei criteriilor, a procedurilor de evaluare.
3.1.a. Prezentarea obiectivelor şi criteriilor evaluării elevilor.
0,5




3.1.b. Prezentarea planului evaluării elevilor şi planificării activităţilor de evaluare.
0,5




3.1.c. Asigurarea permanentă a
feed-back-ului.
1




3.1.d. Anunţarea procedurii şi metodologiei de evaluare.
0,5




3.1.e. Aplicarea celor trei forme a evaluării: iniţială, continuă şi sumativă.
1




3.1.f. Notarea ritmică.
1




3.2.  Aplicarea testelor predictive, interpretarea şi comunicarea rezultatelor.
3.2.a. Formularea itemilor în concordanţă cu obiectivele evaluării, conţinuturile evaluării şi standardelor de performanţă.
1




3.2.b. Utilizarea itemilor obiectivi, semi-obiectivi şi subiectivi.
1




3.2.c. Prezentarea baremelor de corectare şi notare.
0,5




3.2.d. Analiza administrării testului şi întocmirea matricei de specificaţie.
1




3.2.e. Consemnarea progresului/regresului şcolar.
0,5




3.2.f.Afişarea rezultatelor/comunicarea individuală a rezultatelor evaluării.
0,5




3.3. Utilizarea diverselor instrumente de evaluare, inclusiv a celor din banca de instrumente de evaluare unică.
3.3.a. Folosirea unor fişe de lucru/chestionare.
1




3.3.b. Utilizarea unor instrumente diverse de evaluare (portofolii/referate/
proiecte).
1




3.3.c. Folosirea unor modele de teste folosite la nivel naţional (exemplu modelele de teste de la evaluarea iniţială).
1




3.3.d. Folosirea unor instrumente care să permită şi o evaluare orală/practică.
1




3.4. Promovarea autoevaluării şi interevaluării.




3.4.a. Includerea autoevaluării ca etapă în demersul didactic în proiectarea activităţilor.
1




3.4.b. Folosirea unor fişe/chestionare de autoevaluare.
1




3.4.c. Realizarea autoevaluării individuale/în cadrul grupelor de lucru.
1




3.4.d. Realizarea interevaluării la nivelul clasei/grupelor de lucru.
1




3.5 Evaluarea satisfacţiei beneficiarilor educaţionali.
3.5.a. Aplicarea de chestionare părinţilor/elevilor.
0,5




3.5.b. Implicarea beneficiarilor educaţionali în alegerea ofertei educaţionale ce urmează a fi parcursă.
0,5




3.5.c. Întâlniri periodice cu părinţii/elevii.
0,5




3.6. Coordonarea elaborării portofoliului educaţional ca element central al evaluării rezulatelor învăţării.
3.6.a. Prezentarea conţinutului portofoliului educaţional.
0,5




3.6.b. Întocmirea criteriilor de evaluare a portofoliilor educaţionale.
0,5




3.6.c. Monitorizarea şi intervenţia pentru realizarea corespunzătoare a portofoliilor.
0,5




             TOTAL                      20 p.




4.Managementul clasei de elevi.




























4.1. Stabilirea unui cadru adecvat (reguli de conduită, atitudini , ambient ) pentru desfăşurarea activităţilor în conformitate cu particularităţile clasei de elevi.
4.1.a. Prezentarea normelor care trebuie respectate în timpul orelor de curs.
2




4.1.b. Întocmirea documentelor care justifică prezentarea normelor.
1




4.2. Monitorizarea comportamentului  elevilor şi gestionarea situaţiei conflictuale.
4.2.a. Completarea unor fişe de observaţie a comportamentului elevilor.
1




4.2.b. Intervenţia pentru ameliorarea unor situaţii conflictuale.
2




4.2.c. Completarea unei strategii de gestionare a situaţiei conflictuale.
2




4.3. Cunoaşterea, consilierea şi tratarea diferenţiată a elevilor.
4.3.a. Completarea unor fişe de observaţie a elevilor.
1




4.3.b. Consilierea permanentă a elevilor.
2




4.3.c. Tratarea diferenţiată a elevilor.
1




4.4. Motivarea elevilor prin valorizarea exemplelor de bună practică.
4.4.a. Implicarea elevilor în activităţi de bună practică.
2




4.4.b. Responsabilizarea elevilor.
1





               TOTAL                    15 p.




5.Managementul carierei şi a al dezvoltării profesionale.




















































5.1. Valorificarea competenţelor ştiinţifice, didactice şi metodice dobândite  prin participarea la programele de formare continuă/perfecţionare.
5.1.a. Valorificarea competenţelor dobândite la cursurile de formare (prin redactarea documentelor, desfăşurarea demersului didactic etc.).
0,5




5.1.b. Prezentarea de exemple de bună- practică utilizate în activitatea didactică
(prin mese rotunde sau lecţii demostrative).
0,5




5.1.c. Diseminarea informaţiilor de înscriere la unele cursuri de formare continuă colegilor.
0,5




5.1.d. Redactarea unor articole metodico-ştiinţifice în reviste/lucrări de specialitate.
1




5.2. Implicarea în organizarea activităţilor metodice la nivelul comisiei/catedrei/responsabil.
5.2.a. Participarea cu lucrări metodico-ştiinţifice/
organizarea unor activităţi metodice la nivelul catedrei/comisiei.
0,5




5.2.b. Participarea cu lucrări metodico-ştiinţifice/
organizarea unor activităţi metodice la nivelul unităţii şcolare.
0,5




5.2.c. Participarea la activităţi metodice organizate la nivel de I.Ş.J. şi C.C.D.
0,5




5.2.d. Organizarea de activităţi metodice conform programului C.C.D. organizate în şcoală/centru metodic.
1




5.3. Realizarea/Actualizarea portofiului profesional şi dosarului personal.


5.3.a. Cunoaşterea conţinutului portofoliului profesional şi dosarului personal.
0,5




5.3.b. Realizarea şi actualizarea permanentă a portofoliului profesional şi dosarului personal.
0,5




5.4. Dezvoltarea capacităţii de comunicare şi relaţionare în interiorul şi în afara unităţii cu elevii, personalul şcolii, echipa managerială şi cu beneficiarii din cadrul comunităţii –familiile elevilor.
5.4.a. Comunicare permanentă cu celelalte cadre didactice, responsabilii comisiilor şi conducerea şcolii.
0,5




5.4.b. Realizarea integrală a atribuţiilor la timp.
0,5




5.4.c. Respectarea regulamentului intern şi normelor de organizare şi funcţionare a instituţiei şcolare.
0,5




5.4.d. Prezenţa spiritului de echipă în realizarea unor sarcini la nivelul şcolii.
0,5




5.4.e. Disponibilitate la cerinţele şcolii.
0,5




5.4.f. Colaborare strânsă cu elevii/părinţii în realizarea corespunzătoare a demersului didactic şi activităţilor extracurriculare.
0,5




5.5. Manifestarea atitudinii morale şi civice (limbaj, ţinută, respect, comportament), respectarea şi promovarea deontologiei profesionale.
5.5.a. Atitudini morale şi civice conforme cu statutul de cadru didactic.
0,5




5.5.b. Promovarea deontologiei profesionale şi a respectul faţă de ceilalţi.
0,5




           TOTAL                       10 p.




6. Contribuţia la dezvoltarea instituţională şi la promovarea imaginii unităţii şcolare.






























6.1. Dezvoltarea de parteneriate şi proiecte educaţionale în vederea dezvoltării instituţionale.
6.1.a. Atragerea de parteneriate educaţionale.
1




6.1.b. Redactarea unor proiecte educaţionale
1




6.1.c. Valorificarea implicării în parteneriate şi proiecte educaţionale în vederea dezvoltării instituţionale.
1




6.2. Promovarea ofertei educaţionale.
6.2.a. Promovarea ofertei educaţionale la nivelul instituţiei/local.
1




6.2.b. Promovarea ofertei educaţionale la nivelul judeţean/naţional.
1




6.3. Promovarea imaginii şcolii în comunitate prin participare şi rezultatele elevilor la olimpiade, concursuri, competiţii, activităţi extracurriculare şi
extraşcolare.
6.3.a. Participarea la olimpiadele şcolare.
0,5




6.3.b. Participarea la concursuri/competiţii locale/judeţene/naţionale.
1




6.3.c. Participarea la simpozioane şi sesiuni de comunicări.
1




6.3.d. Popularizarea activităţilor extracurriculare şi extraşcolare prin mijloace mass-media, site-uri educaţionale sau la nivel de I.Ş.J./C.C.D.
1




6.4. Realizarea/pariciparea la programe/activităţi de
Prevenire şi combatere a violenţei şi comportamentelor nesănătoase în mediul şcolar, familie şi societate.
6.4.a. Participarea la programe/activităţi în domeniul educaţiei pentru cetăţenie democratică.
0,5




6.4.b. Implicarea în activităţi de prevenire şi combatere a violenţei şi de prevenire şi combatere a comportamentelor nesănătoase.
1




6.4.c. Implicarea în acţiuni realizate în colaborare cu Poliţia de Proximitate/O.N.G-uri etc.
1




6.5. Respectarea normelor, procedurilor de sănătate şi securitatea muncii şi de PSI şi ISUJ pentru toate tipurile de activităţi desfăşurate în cadrul unităţii de învăţământ precum şi a sarcinilor suplimentare.
6.5.a. Cunoaşterea şi aplicarea procedurilor de sănătate şi securitate a muncii şi de PSI  prevăzute de legislaţia în vigoare.
1




6.5.b. Implicarea în acţiuni comune cu unele instituţii abilitate.
0,5




6.5.c. Diseminarea normelor şi procedurilor elevilor şi întocmirea documentaţiei specifice.
0,5




6.6. Implicarea activă în crearea unei culturi a calităţii în nivelul organizaţiei.
6.6.a. Disponibilitate la responsabilizare.
1




6.6.b. Autoperfecţionarea pentru realizarea sarcinilor în mod corespunzător şi exemplar.
1




              TOTAL                      15 p.




              TOTAL                    100 p.







               Data:                                     Nume şi prenume:                                                 Semnături:
      ..........................

Cadrul didactic
evaluat: .................................................................        ......................

Responsabil comisie: ............................................        ......................

                                        Director: .................................................................        ......................









                                        Membrii C. A. ........................................................        ......................
                                                                 ........................................................        ......................
                                                                 ........................................................        ......................
                                                                 ........................................................        ......................
                                                                 ........................................................        ......................
                                                                 ........................................................        ......................
                                                                 ........................................................        ......................